Éves autópálya-matricák már elővételben is
Idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-ától megvásárolhatóak a következő esztendőre szóló országos és megyei e-matricák – jelentette be Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
A személygépkocsik után fizetendő útdíjak öt éve változatlanok, az autósok 2017. január elsejétől is a megszokott árakon vásárolhatnak e-matricát a hazai gyorsforgalmi utak használatához. A megyei matricák bevezetése óta folyamatos átrendeződés figyelhető meg a rövidebb időtartamban érvényes jogosultságok irányából az éves termékek javára. Az idei év első 11 hónapjában megközelítőleg 12 millió e-matrica fogyott, 7,4 százalékkal több, mint 2015 azonos időszakában. A heti és a havi matricák darabszáma átlag alatt nőtt, az éves országos és megyei matricáké viszont jóval átlag felett (kb. 14 százalékkal) haladta meg a tavalyit.
Tasó László elmondta: „A fejlesztési tárca igyekszik elhárítani, megszüntetni az éves matricák beszerzését nehezítő akadályokat, könnyíteni a matricavásárlás feltételeit. Idén először a két éves e-matrica típus, az országos és a megyei úthasználati jogosultság 2016. december 8-ától elővételben is megváltható lesz. A kényelmi szolgáltatás célja, hogy több időt biztosítsunk az autósoknak az éves matricák megvásárlására. A minisztérium a továbbiakban is vizsgálja a szolgáltatások igénybe vételét megkönnyítő informatikai fejlesztések lehetőségét a teljes közlekedési ágazatban.”
„A 2017. évi éves országos és éves megyei matricák érvényességi ideje 2017. január 1-től kezdődik és 2018. január 31-én éjfélig tart. Az elővásárláskor külön felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy ezek az e-matricák 2016 decemberében nem biztosítanak úthasználati jogosultságot” – hangsúlyozta Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szolgáltatási igazgatója. Hozzátette: „az érintett két e-matrica típus értékesítése 2016. december 8-án a NÚSZ Zrt. saját értékesítési pontjain (Rajka, Hegyeshalom), 18 ügyfélszolgálati irodájában, saját elektronikus értékesítési felületén, az ematrica.nemzetiutdij.hu oldalon, és viszonteladó partnereinél (pl.: benzinkutakon, utazási irodákban), valamint a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. saját felületein - applikáción keresztül és weben, a társaság 11 önálló e-matricát értékesítő viszonteladójánál és azok felületein (SMS, applikáció, webes felületen) kezdődik meg.”
„A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. örömmel vesz részt viszonteladóival együtt a 2017. évi autópálya-matrica előértékesítésében, hiszen kiemelt szerepet vállal a készpénzkímélő és felhasználóbarát állami szolgáltatások nyújtásában, fejlesztésében és bevezetésében. Társaságunk 2014. július 1-vel - eleinte 6 viszonteladó bevonásával - kezdte meg az e-matrica mobilfizetéssel történő értékesítését. Az elektronikus fizetési megoldások iránti érdeklődést mi sem mutatja jobban, mint az, hogy jelenleg 15 viszonteladónk kínálja a mobilfizetéssel elérhető autópálya-matricát, ezzel ma már minden felhasználó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb szolgáltatót" – fejtette ki Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
Az elővásárlási lehetőséget biztosító viszonteladók folyamatosan frissülő listája a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (www.nemzetiutdij.hu) és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (www.nemzetimobilfizetes.hu) honlapjain elérhető.
Kapcsolódó cikkek
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben, valamint az Úthasználati Jogosultság Értékesítő Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Oktatóvideókkal az útdíjbírságok megelőzéséért
- Egyre többen használják a Nemzeti mobilfizetési rendszert
- Ma este rövid időre leáll a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Magyar cégre is számítanak az EU intelligens közösségi rendszereinek fejlesztésében
- A parkolások több mint 60 százalékát fizetik mobiltelefonnal
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.