Svéd külső, francia belső: innováció a négyzeten egy 21. századi munkahelyen
A Schneider Electric energiatakarékos megoldásai Budapest legzöldebb irodaházában
Mitől lehet intelligens egy iroda? Miként hasznosítható a munkahelyen a napenergia vagy az esővíz? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ Budapest új irodaépülete, a Nordic Light, amely jelenleg az egyik legmodernebb és leghatékonyabb irodaháznak számít az országban.
A Skanska LEED GOLD energiahatékonysági tanúsítvánnyal rendelkező komplexuma a Schneider Electric energiahatékonysági és automatizálási megoldásainak is köszönhetően a hagyományos épületekhez képest átlagosan 30%-kal kevesebb villamos energiát használ fel évente, ami 100-110 kWh/m2-nyi fogyasztást jelent. Az eső- és szennyvizet kezelő intelligens rendszerek pedig éves szinten akár 75%-kal csökkentik a létesítményben az ivóvíz felhasználást.
A Schneider Electric ezeken felül számos további megoldást valósított meg a 26 200 m2 összterületű építményben, mint például gépészeti automatika és energiafelügyeleti rendszerek, napelem-inverterek és elektromosautó-töltőállomás. A több mint 100 országban jelenlévő, francia központú csoport magyarországi leányvállalata 350 fős budapesti képviseletével maga is beköltözött a Nordic Light-ba, így a 3200 nm2-nyi térben egy emeleten található meg a teljes létszám. A Schneider Electric saját, első emeleti irodaterében a legkorszerűbb okosirodai rendszerek kaptak helyet, melyek nemcsak az energiatudatosság miatt fontosak, hanem ahhoz is nagyban hozzájárulnak, hogy a munkatársak jól érezzék magukat a munkahelyükön. Ilyen szempont például a közös dolgozói terek fényerőszabályozása, a kívánt hőmérséklet beállítása vagy épp a redőnyök mozgatása. Az egész emeleten kiemelt szerepet kaptak a tágas és világos terek, a természetes fény használata. A tárgyalókban a levegőminőség-érzékelők mérik a szén-dioxid-szintet és a páratartalmat, így szükség esetén a klíma átforgatásával biztosítanak felfrissülést. Hétvége vagy éjszakai üzemmód is beállítható a teljes szintre a referenciatárgyalóban elhelyezett érintőképernyős kijelzőegységen, ami tulajdonképpen az egész rendszer központi agya: ilyenkor minden világítás lekapcsol, a termosztátok 18 fokra állnak, és a redőnyök is a megfelelő helyzetbe kerülnek. Mindez távolról, egy laptop vagy egy okostelefon segítségével is irányítható.
Emellett még olyan megoldások teszik fenntarthatóbbá és komfortosabbá a dolgozók mindennapjait, mint a szelektív hulladékgyűjtés, a belső udvarban is elérhető ingyenes wi-fi, a -1. szinten lévő, tusolóval felszerelt öltözők, és az elektromos autók töltésére szolgáló töltőberendezések.
„Hiszem, hogy az épületmenedzsment megoldásaink által elérhető eredményekkel élen járunk majd az okosirodák között. Bízom benne, hogy a 21. századi munkahelyi életérzést közvetítő központunk inspiráló módon hat majd az egész szervezetünkre, és ezáltal is tovább erősítjük piaci szerepünket” – mondta Veres Zsolt, a Schneider Electric Magyarország országigazgatója.
A Nordic Light irodaházról az alábbi videókból tudhat meg többet:
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Az ABB rugalmas, automatikusan települő mikrogrid megoldása nagy lökést adhat a megújuló energiaforrások használatának
- Új országigazgató a Schneider Electric hazai leányvállalatánál
- 25. Magyar Innovációs Nagydíj
- A kiterjesztett valóság térhódítása
- Az ABB meghirdette az IdeaHub innovációs pályázatot
- CES 2017: 35 innovációs díjat nyert a Samsung
- Két globális kihívást is megoldana Magyarországról az ITSH
- Minden közösségi mutatóján javított a Xerox az elmúlt évben
- Már dolgoznak a jövő kihívásainak megoldásán az innovátorok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.