Anglia: kevesebben reklámoznak
Gyimesi Dávid, 2000. november 4. 11:00
Egy vezető médiapiac-kutató cég pénteken figyelmeztetett, hogy Angliában egyre kevesebb internetes cég hirdet, mert az internetes vállalkozások pénzt szeretnének megtakarítani. A reklámokon való spórolásnak köszönhetően az on-line piac hamar stagnálni kezdhet.
A reklámpiacon dolgozó cégek félnek attól, hogy az on-line vállalkozások egyszerűen kifogynak a pénzből. Az ACNielsen MMS figyelmeztetett arra, hogy ha ez bekövetkezik, azaz kiesnek az on-line és az informatikai hirdetők, 2000-ben csak 0,53 százalékos növekedést produkál majd a piac.
Az adatok szerint a "direct mail" üzletág azonnal stagnálni kezdett, miután a reklámozók 120 millió fonttal megrövidítették a költségvetést, és ennyivel kevesebb pénz költöttek el televíziós reklámokra, újsághirdetésekre.
"Megpróbálni követni a széttöredező angol médiapiacot irányító trendeket sohasem könnyű. Most először elemeztük a reklámbevételek alakulását, az elmúlt 12 hónap alapján, egészen 2000 szeptemberéig. A vizsgálatok érdekes, talán figyelmeztető eredményekkel szolgáltak mindenki számára" - mondta a Reutersnek Jeremy Ridgway, az ACNielsen MMS elemzője.
Kapcsolódó cikkek
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Egy év alatt 26%-ot nőtt az internetes hirdetési piac
- Kevesen tolerálják az internetes hirdetéseket
- Ötven százalékkal nőtt az online hirdetési piac
- A spam elriasztja az e-mail felhasználókat
- Ami átmegy, és ami visszapattan
- Újból növekedésnek indulhat az online reklámpiac
- Az online marketingpiac hiánya és egy új reklámszemlélet jövője