38%-kal több internetes reklám Amerikában

Milkovits Gábor, 2006. május 31. 14:51
Az Interactive Advertising Bureau és a Pricewaterhouse Coopers legfrissebb adatai szerint az amerikai cégek 38%-kal többet reklámoztak a neten az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban.
David Silverman a Price-tól abban látja a felfutás fő okát, hogy az online hirdetőpiac egyre inkább koncentrálódik az olyan nagyok kezében, mint a Google és a Yahoo, a hirdető cégek pedig egyre hatékonyabbnak tartják ezt a médiumot. Ez összefügg azzal a párhuzamos folyamattal, hogy a fogyasztók fokozatosan növekvő mértékben szórakoznak és vásárolnak az interneten. A tavalyi adatok szerint az amerikai online hirdetési piac éves szinten 12,5 milliárd dollárt hozott, szemben a tíz évvel korábbi alig 1 milliárddal. A mostani egy évre vetített 38%-os gyarapodásnál talán még érdekesebb adat az, hogy 2005 utolsó három hónapjához képest is sikerült mintegy 6%-kal több online reklámhelyet értékesíteni a tengerentúlon, miközben az utolsó negyedév köztudottan a legerősebb időszak a kereskedelemben és a hirdetési piacon.

A fenti adatok mindenképpen az internetnek, mint univerzális tájékoztató, szórakoztató és kereskedelmi médiumnak az egyre növekvő elismertségét támasztják alá. Habár a globális adatok ennél valamivel kevésbé impozánsak, a folyamatok mégis egyértelműen afelé mutatnak, hogy a világháló egyre inkább átveszi a televízió vezető szerepét a hirdetési szférában.

Kulcsszavak: trend reklám marketing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be

Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.

2024. május 4. 17:02

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik.  Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.

2024. május 4. 10:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55