marketing kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: marketing
A női vásárló ma a legerősebb piaci erő – mégis félreértik a márkák
A gazdasági válságok átrendezik a fogyasztói szokásokat, ezért ma különösen fontos látni, kik irányítják valójában a vásárlói döntéseket. A B2W – Business to Woman legfrissebb, 2025-ös reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy a nők szerepe tovább erősödött: míg 2022-ben a vásárlások 85%-ában volt meghatározó a befolyásuk, 2025-re ez az arány 89%-ra nőtt. A kutatás eredményeit a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának rendezvényén mutatták be.
Megnyílt a nevezés a Marketing Diamond Awardsra – 4 új kategóriával
Megnyílt a nevezés a hazai marketingszakma egyik legelismertebb díjára, a Marketing Diamond Awardsra. A verseny idén négy új kategóriával bővült, miközben továbbra is kiemelt figyelmet fordít a kisebb költségvetésből megvalósított, mégis kiemelkedő marketingmegoldások bemutatására.
Professzionális videók egyszerűen: AI-kurzus kezdőknek és marketingeseknek
Ma már minden marketinges egyetért abban, hogy a digitális térben a verseny nem pusztán az online jelenlétről szól, hanem arról, hogy egy vállalat képes-e felkelteni és megtartani a figyelmet a hatalmas információs zajban.
A rövid videók uralma: így formálja át a TikTok a marketingstratégiákat
Néhány évvel ezelőtt még a statikus képek uralták a közösségi médiát, ma azonban a rövid, álló formátumú videók (short-form videók) határozzák meg a digitális marketing világát. Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynöksége, a KALU Creative szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok mára a legfontosabb marketingcsatornákká váltak — és a megfelelő stratégia mellett nemcsak márkaépítésre, hanem közvetlen bevételgenerálásra is kiválóan alkalmasak.
Csak minden harmadik hallgató elégedett a médiaképzés gyakorlati lehetőségeivel
A kommunikáció- és médiatudományi képzések továbbra is népszerűek a felsőoktatásban. Az ilyen szakokon tanulók fele legszívesebben a PR- és marketing területén dolgozna, míg mindössze 26 százalékuk tervez karriert az online sajtóban – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb kutatásából*.
Mérő Ádám lett a Hungarian Marketer of The Year 2025 díjazottja
Idén harmadik alkalommal kereste a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) azt a kiemelkedő, nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező marketingvezetőt, aki a hazai szakmát globális szinten is méltó módon képviselheti. A European Marketer of The Year hazai különdíját ezúttal Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company európai szenior digitális igazgatója vehette át szeptember 18-án, a Marketing Summit Díjátadó Estjén.
Marketing Summit: 2000+ szakember, 160 előadó, 1 felejthetetlen nap
Szeptember 18-án a MÜPA ismét otthont adott a Marketing Summit Budapestnek, amelyre idén több mint 2000 hazai és nemzetközi marketing- és kommunikációs szakember, valamint üzleti döntéshozó érkezett. A résztvevők négy teremben több mint 160 neves hazai és külföldi előadó prezentációját hallgathatták meg. Idén először külön nemzetközi terem is várta az érdeklődőket, amelynek programja több mint 20 országból vonzott látogatókat. A nap programját követően a Díjátadó Esten a hazai kommunikációs- és marketingszakma legkiválóbb képviselői vehették át elismeréseiket.
Három magyar marketingvezető verseng a rangos nemzetközi különdíjért
Idén harmadik alkalommal hirdeti meg a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) azt az elismerést, amely a legnagyobb szakmai hatással bíró, nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező marketingvezetőt keresi. A European Marketer of the Year hazai különdíjának 2025-ös jelöltjei: Balogh Barbara, a VELUX globális marketingigazgatója; Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company szenior digitális igazgatója; valamint Szak Zsuzsanna, a Henkel globális központjának kategóriaigazgatója.
Marketing határok nélkül – Világmárkák és trendek a MÜPA színpadán
Idén szeptember 18-án ismét a MÜPA ad otthont a Marketing Summit Budapestnek, amely a marketing, kommunikáció és üzleti élet döntéshozóinak, szakembereinek és piaci szereplőinek legnagyobb hazai találkozója. A rendezvény most először külön nemzetközi színpadot is kínál, ahol több mint húsz angol nyelvű előadás mutatja be a legfrissebb trendeket világszerte elismert márkák hazai és külföldi képviselőinek tolmácsolásában. Az esemény programjához online közvetítésen keresztül is lehet csatlakozni.
Új néven és kibővített feladatkörrel folytatja munkáját az IAB Hungary szakmai csoportja
Az IAB Hungary influencer marketinggel foglalkozó szakmai közössége mostantól Social media és Influencer Munkacsoport néven működik tovább. A névváltozás nem csupán formai, hanem tartalmi frissítést is jelent: a munkacsoport a jövőben szélesebb spektrumot fed le, különös tekintettel a közösségimédia-platformokkal való közvetlen együttműködések kialakítására, a sikeres posztolási gyakorlatok összegyűjtésére, valamint az AI által generált tartalmak hatékony felhasználására vonatkozó ajánlások kidolgozására.
Vezető marketingesek kerekasztal-beszélgetése
2025. június 17-én ismét találkoztak egymással a Magyar Marketing Szövetség tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai. A rendezvénynek a Zwack Füves Bárja adott otthont, házigazdája és ötletgazdája Kovács Dávid Gábor, a Zwack Unicum Nyrt. marketingigazgatója volt. Az esemény célja az volt, hogy a februárban elindított szakmai párbeszédet folytassák arról, milyen szerepet játszhat a marketing – és maguk a marketingesek – a társadalom formálásában.
Felelős reklám, tisztább környezet – Indul a Green Pledge 2025
A Green Pledge ismét várja a pályázatokat! A kezdeményezés immár harmadik éve díjazza azokat a kommunikációs gyakorlatokat, amelyek kiemelten figyelmet fordítanak a környezetvédelemre és fenntarthatóságra a marketingkommunikáció megtervezése és megvalósítása során.
Vezetőváltás a Schneider Electric marketingrészlegén
2025. június 1-jétől Géczy Áron tölti be a Schneider Electric magyarországi marketingigazgatói pozícióját. A szakember több mint egy évtizede dolgozik a vállalatnál: 2012-ben csatlakozott a csapathoz, legutóbb, 2021-től „Senior Offer Manager” szerepkörben tevékenykedett.
Május 27-én ünneplte a világ a marketing szakmát
Május 27-én a globális marketingtársadalom egyesült, hogy a European Marketing Confederation (EMC) kezdeményezésére megünnepelje a Nemzetközi Marketing Napot, és díjazza a szakma kiemelkedő alakjait. Az idei évben a rangos elismerést Dr. Byron Sharp, a How Brands Grow című könyv szerzője kapta, aki úttörő kutatásaival formálta át a marketing világát.
Magyar szakember lett Európa legjobb marketingvezetője 2025-ben
A European Marketing Confederation (EMC), amely az európai marketing szövetségeket fogja össze – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is –, kihirdette az idei European Marketer of the Year 2025 verseny győztesét. Az elismerést Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke, a Szerencsejáték Zrt. korábbi kereskedelmi igazgatója vehette át május 22-én, a dublini MII Award Ceremony ünnepségen.
Marketing újragondolva: Miért nem működnek a régi stratégiák?
Egyre több cégvezető teszi fel magának a kérdést: miért nem hozzák már a megszokott eredményeket azok a marketingstratégiák, amelyek korábban jól működtek? Tapasztalataik szerint a kampányok hatékonysága csökken, a vásárlók figyelme megosztott, az üzenetek pedig gyakran elvesznek a digitális zajban, ahelyett, hogy célba érnének.
Megújult elnökséggel folytatja munkáját a Magyar Marketing Szövetség
Május 14-én tartotta éves közgyűlését a hazai marketing szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagság egyhangúlag újabb négy évre elnökké választotta Hinora Ferencet (Positive Adamsky), aki immár 12 éve vezeti a szövetséget.
Simon György a Yettel új marketingigazgatója
Simon György több mint húsz év tapasztalattal rendelkezik az infokommunikációs szektor különböző területein. Pályafutása során számos iparági szerepkörben tevékenykedett, az elmúlt három évben pedig a Szerencsejáték Zrt.-nél dolgozott, ahol a digitális lottójátékok fejlesztésére fókuszált. Innen tér most vissza a telekommunikáció világába, a Yettel Magyarország lakossági marketing igazgatói pozíciójába.
Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban
A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.
Három győztest is avattak az IAB Hungary 2024-es szakdolgozatversenyén
Az IAB Hungary március 28-án hirdette ki a 2024-es Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázat nyerteseit, akik a konzulenseikkel együtt átvehették díjaikat. A versenyt, amelyet az Atmedia, a GroupM és az OMD támogattak, a Duna Towerben, az Omnicom Media Group székházában rendezték meg.
Cikkgyűjtő
További híreink
Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait
Az Ericsson ma hivatalosan is megnyitotta új 6G Laborját budapesti kutatás-fejlesztési központjában. A kezdeményezéssel a vállalat tovább erősíti elkötelezettségét a jövő hálózatainak fejlesztése iránt, és fokozza erőfeszítéseit a következő generációs mobiltechnológiák kutatásában és szabványosításában.
Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) ismét bekerült a legelismertebb hazai márkák közé: a MagyarBrands program szakmai bizottsága 2025-ben újra Kiváló Fogyasztói Márka díjjal jutalmazta a szervezetet. A kitüntetés megerősíti, hogy a 35 éve működő szakmai egyesület tevékenysége, oktatási és közösségépítő munkája, valamint márkája stabil és sokszorosan elismert értéket képvisel a magyar gazdaságban.