kkv kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: kkv

Javuló kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult a fogyasztás. Bár még mindig nem éri el a 2021-es év átlagát, májusban már 3,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom* az előző év azonos időszakához képest. Az éves növekedés a fogyasztói bizalom erősödését vetíti előre, ugyanakkor a megváltozott fogyasztói magatartás miatt a vásárlók még mindig óvatosak, ami változást követel a cégektől is.

Így csökkenhetik költségeiket switchekkel a KKV-k
A globális gazdasági visszaesés és az energiahatékonyság iránti folyamatos nemzetközi törekvések arra kényszerítették a KKV-kat, hogy okosabb döntéseket hozzanak megtakarításaik terén. A vállalkozásoknak és lakástulajdonosoknak szóló tanácsok többsége azonban csupán arra tér ki, hogy hogyan csökkentsük a fűtés költségeinket, és hogy kapcsoljuk le a lámpát, ha kimegyünk egy helyiségből. Ezek az energiatakarékossági intézkedések azonban önmagukban még nem képesek kompenzálni az árak meredek emelkedését.

Generációváltás hozhat gyökeres változásokat a magyar KKV-k informatikai érettségében
Sokat fejlődtek a magyar vállalkozások informatika terén az elmúlt években, amit részben a pandémia, részben pedig a gazdasági válság kényszerített ki. Sok vezető azonban még mindig frusztrációként, mintsem kiváló üzleti lehetőségként éli meg a technológia rohamos fejlődését. Ez főként abból adódik, hogy a hazai KKV-k még mindig kezdetleges informatikai megoldásokat alkalmaznak és ritkán fordulnak IT szakértőkhöz.

Közös összefogással támogatja a kkv-k sikereit több hazai nagy márka
A kétszámjegyű infláció még egy ideig velünk maradhat, de a magas energia-, működési és alapanyagköltségek is jelentősen megnehezítik a cégek működését. Ezért a vállalkozások sikereinek támogatása mellett elkötelezett több nagy márka – a K&H, a Telekom, a Samsung és az OPTEN- összefogott, hogy szakértőikkel és saját tapasztalataikkal inspirálják és edukálják az induló vagy fejlődni vágyó vállalkozókat, segítséget nyújtva ebben a kihívásokkal teli időszakban. Az első Business Lab rendezvényen emellett a Cápák között üzleti showműsor befektetői és vállalkozói is megosztották naprakész és gyakorlati tanácsaikat a sikeres vállalkozás beindításához és szintlépéséhez kapcsolódóan.

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

A kkv-k kétharmada képtelen megfizetni a marketingeszközök drágulását
Felemészti az infláció a magyar kkv-k marketingkiadásait, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat. A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.

Digiméter: Stagnálást mutatnak a hazai kkv-k a digitális versenyképesség terén
Megvannak az eszközök a fejlődésre, mégis stagnálást mutatnak a hazai kkv-k a digitális versenyképesség terén: a Digiméter kutatássorozat elmúlt hároméves adatai szerint a pandémia miatt kialakult digitális kényszerfejlesztéseket a vállalatok megtartották, de tovább nem léptek. A kutatás rámutatott néhány pozitív tendenciára is: a hazai vállalkozások fejlődést mutatnak a digitális jelenlét terén, illetve továbbra is a felső hányadba esnek a digitális pénzügyeket illetően, ugyanakkor az értékesítés, marketing területén továbbra is jelentős lemaradásban vannak.

Cégépítés COVID idején: mit hoz 2022 a vállalkozások számára?
Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is félve tekintenek a jövőbe, miközben a kis- és középvállalkozások számára gyakran valóban a lét a tét. Költségoptimalizálás, digitális fejlesztések, stabil beszállítói- és ügyfélkör kialakítása – csak néhány feladat, amit most fontosabb megugrani, mint valaha. Melyek lesznek 2022 legégetőbb kihívásai a KKV-k számára és milyen megoldások segíthetnek sikerrel megbirkózni a nehézségekkel? A Brillit.com online üzleti platform szakértői elmondják, mit érdemes átgondolni az évvégi számvetés során.

Összefogás a hazai KKV-k digitális felzárkóztatásáért
A Vodafone kiemelt figyelmet fordít a hazai kis- és középvállalkozások digitális felzárkóztatására – ezt a folyamatot elősegítve, szakértői és szolgáltatói partnerként csatlakozott a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programjához.

Hogyan érintette az elmúlt másfél év a kkv-kat, és mire számítanak a cégvezetők az újraindítás után?
Az elmúlt másfél évben a világjárvány szinte minden kis- és középvállalkozás életét felforgatta. A kiszámíthatatlan ritmusban záporozó változások közepette elsődleges szemponttá vált az új játékszabályokhoz való alkalmazkodás, a közelmúltban pedig az újraindítás következtében jelentkeznek az újabb kihívások. Vajon túl vannak a vállalkozások a mélyponton? Hogyan alakult az elmúlt másfél év, mit tartanak jelenleg a cégvezetők a legnagyobb kihívásnak és mik a várakozások a következő időszakra? A kkv-kat digitális finanszírozási szolgáltatásokkal segítő Péntech friss felmérésében ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Hogyan segítheti a robotika a KKV-k értékláncainak fejlesztését?
Együttműködő robotokat legnagyobb számban gyártóvállalatok alkalmaznak, és ennek bizony jó oka van. Méretüknek és rugalmasságuknak köszönhetően ideális megoldásnak bizonyulnak számos folyamat automatizálására, melynek eredménye, hogy a vállalatok – méretüktől függetlenül – növelhetik termelékenységüket, emelhetik a minőséget és gyorsan reagálhatnak a változó ügyféligényekre.

Kulcsfontosságú lehet a partnerelemzés az újraindítás utáni növekedéshez
A korlátozások fokozatos feloldása után várhatóan a magyar gazdaságban is elkezdődik a kilábalás a koronavírus-járvány okozta sokkból. Bár szinte lehetetlen megjósolni a fellendülés mértékét, az elmúlt több mint egy év azonban számos hazai cég likviditását felőrölte, így számukra kifejezetten nehéz lesz az újraindulás.

A digitális finanszírozási termékek jelentik a jövőt
A koronavírus alapjaiban forgatta fel a világot, a pandémia gazdasági következményeivel minden szektornak számolnia kellett, nincs ez másként a hazai kis- és középvállalkozások életében sem. Válság idején a cégek folyamatosan keresik azokat a plusz védőhálókat és forrásokat, amelyek segíthetnek átvészelni a nehezebb időszakokat.

Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
Magyarországon jelenleg 1200 felhasználója van az SAP Business One vállalatirányítási szoftvernek, amely az SAP kimondottan a kis és középvállalkozások számára ajánlott megoldása. A „KKV-k digitális átalakulása - 50 nap, 50 ügyfél" nevű kampányban az SAP Hungary most ebből a körből mutat be naponta egy-egy vállalkozást, hogy a tapasztalatok megosztásával segítse azokat a KKV-ket, akik még csak most tervezik a vállalatirányítási rendszer bevezetését. A kampány indulása kapcsán az SAP Hungary és partnerei összegezték, hogy hogyan alakult át a hazai vállalkozói hozzáállás az elmúlt években, és a járványhelyzet tükrében.

Elindult az SAP Növekedési Programja
Az SAP Hungary új kezdeményezéssel támogatja a koronavírus negatív hatásai által érintett kis- és középvállalkozásokat. A Növekedési Program keretében a vállalat teljeskörű felmérést és előremutató fejlesztési javaslatokat biztosít a növekedés és innováció mellett elkötelezett kkv-k számára, segíti őket az új piaci normákhoz való alkalmazkodásban és a változásokkal szembeni ellenálló képesség erősítésében.

A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
A COVID-19 világjárvány kialakulása, annak egészségügyi és a szociális távolságtartásra vonatkozó szabályai, valamint az ebből következő gazdasági válság új kihívásokat támasztott a kis-, és középvállalkozásokkal* szemben. A Facebook, a Világbank és a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) közös együttműködés keretében, a közösségi oldalt felhasználói körében készítette el a Future of Business Survey-t, melyben több mint 50 ország mintegy 30 ezer kkv-vezetője nyilatkozott a koronavírus kis-, és középvállalkozásokra nyújtott hatásairól.

Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak
Az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist – derül ki a Marketing Commando, 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett friss online felméréséből.

Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
A járványhelyzet okán bajba jutott, de jól prosperáló, nagy növekedési potenciállal rendelkező startupokat, kis- és középvállalkozásokat és nagyvállalatokat segíti új válságprogramjával a Hiventures. Az alapkezelő jelentős szerepet vállalt az MFB csoport összehangolt, gazdaságélénkítő programjából, amelynek megfelelően két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a cégeknek.

Ne az embert facsarjuk ki!
A multinacionális cégek világában bevett szokás lean módszerek és -szakemberek alkalmazása. A könnyen végig követhető termelési területen alkalmazott módszereket idővel beemelték irodai környezetbe is. Az erre specializálódott irodai folyamatok mérésével és optimalizálásával foglalkozó MOTIMENT módszertan szakemberei által fejlesztett EXPERTMENT most már a kkv-k számára is biztosítja a folyamatméréseket.

KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
A naprakész informatikai háttér olyan piaci környezetben teszi ütőképessebbé a kkv-kat, amelyben létfontosságú a gyors és eredményes reagálás az üzleti változásokra. Az ellenállóság mellett az ügyfelek elégedettségén is rengeteget javítanak az innovatív eszközök és megoldások – ezek a legfontosabb megállapításai a Hello Biznisz vidéki vállalkozóknak tartott meetupjainak.
Cikkgyűjtő
További híreink
Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?
Szoboszlai Dominik csatlakozása a Liverpool FC-hez nem csak a magyar, hanem a nemzetközi futballrajongók figyelmét is felkeltette. A középpályás teljesítménye és a csapat sikerei iránti érdeklődés folyamatosan növekszik. A nagy népszerűséghez természetesen hozzájárulnak a közösségi oldalak és azok az infokommunikációs lehetőségek, amelyekkel ma már akár útközben is nyomom követhetjük Szoboszlai Dominik játékát.
IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit
Az online videós reklámokat díjazó versenyt az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja azzal a céllal hirdette meg, hogy felhívja a figyelmet az online videós tartalmakban a márkák üzeneteit kreatívan megfogalmazó csapatok munkájának jelentőségére. A szakmai zsűri a 2024-es év legjobbjainak ítélt alkotásokért február 6-án az Irányi Palota báltermében adta át a díjakat.