kkv kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: kkv
Javuló kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult a fogyasztás. Bár még mindig nem éri el a 2021-es év átlagát, májusban már 3,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom* az előző év azonos időszakához képest. Az éves növekedés a fogyasztói bizalom erősödését vetíti előre, ugyanakkor a megváltozott fogyasztói magatartás miatt a vásárlók még mindig óvatosak, ami változást követel a cégektől is.
Így csökkenhetik költségeiket switchekkel a KKV-k
A globális gazdasági visszaesés és az energiahatékonyság iránti folyamatos nemzetközi törekvések arra kényszerítették a KKV-kat, hogy okosabb döntéseket hozzanak megtakarításaik terén. A vállalkozásoknak és lakástulajdonosoknak szóló tanácsok többsége azonban csupán arra tér ki, hogy hogyan csökkentsük a fűtés költségeinket, és hogy kapcsoljuk le a lámpát, ha kimegyünk egy helyiségből. Ezek az energiatakarékossági intézkedések azonban önmagukban még nem képesek kompenzálni az árak meredek emelkedését.
Generációváltás hozhat gyökeres változásokat a magyar KKV-k informatikai érettségében
Sokat fejlődtek a magyar vállalkozások informatika terén az elmúlt években, amit részben a pandémia, részben pedig a gazdasági válság kényszerített ki. Sok vezető azonban még mindig frusztrációként, mintsem kiváló üzleti lehetőségként éli meg a technológia rohamos fejlődését. Ez főként abból adódik, hogy a hazai KKV-k még mindig kezdetleges informatikai megoldásokat alkalmaznak és ritkán fordulnak IT szakértőkhöz.
Közös összefogással támogatja a kkv-k sikereit több hazai nagy márka
A kétszámjegyű infláció még egy ideig velünk maradhat, de a magas energia-, működési és alapanyagköltségek is jelentősen megnehezítik a cégek működését. Ezért a vállalkozások sikereinek támogatása mellett elkötelezett több nagy márka – a K&H, a Telekom, a Samsung és az OPTEN- összefogott, hogy szakértőikkel és saját tapasztalataikkal inspirálják és edukálják az induló vagy fejlődni vágyó vállalkozókat, segítséget nyújtva ebben a kihívásokkal teli időszakban. Az első Business Lab rendezvényen emellett a Cápák között üzleti showműsor befektetői és vállalkozói is megosztották naprakész és gyakorlati tanácsaikat a sikeres vállalkozás beindításához és szintlépéséhez kapcsolódóan.
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:
A kkv-k kétharmada képtelen megfizetni a marketingeszközök drágulását
Felemészti az infláció a magyar kkv-k marketingkiadásait, azok a kevesek nyerhetnek nagyot, akik most növelik üzletszerzési kiadásaikat. A Facebook népszerűségben és hatékonyságban is veretlen, de a TikTok hamarosan megkerülhetetlen lesz – derült ki a Marketing Commando friss kutatásából.
Digiméter: Stagnálást mutatnak a hazai kkv-k a digitális versenyképesség terén
Megvannak az eszközök a fejlődésre, mégis stagnálást mutatnak a hazai kkv-k a digitális versenyképesség terén: a Digiméter kutatássorozat elmúlt hároméves adatai szerint a pandémia miatt kialakult digitális kényszerfejlesztéseket a vállalatok megtartották, de tovább nem léptek. A kutatás rámutatott néhány pozitív tendenciára is: a hazai vállalkozások fejlődést mutatnak a digitális jelenlét terén, illetve továbbra is a felső hányadba esnek a digitális pénzügyeket illetően, ugyanakkor az értékesítés, marketing területén továbbra is jelentős lemaradásban vannak.
Cégépítés COVID idején: mit hoz 2022 a vállalkozások számára?
Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is félve tekintenek a jövőbe, miközben a kis- és középvállalkozások számára gyakran valóban a lét a tét. Költségoptimalizálás, digitális fejlesztések, stabil beszállítói- és ügyfélkör kialakítása – csak néhány feladat, amit most fontosabb megugrani, mint valaha. Melyek lesznek 2022 legégetőbb kihívásai a KKV-k számára és milyen megoldások segíthetnek sikerrel megbirkózni a nehézségekkel? A Brillit.com online üzleti platform szakértői elmondják, mit érdemes átgondolni az évvégi számvetés során.
Összefogás a hazai KKV-k digitális felzárkóztatásáért
A Vodafone kiemelt figyelmet fordít a hazai kis- és középvállalkozások digitális felzárkóztatására – ezt a folyamatot elősegítve, szakértői és szolgáltatói partnerként csatlakozott a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programjához.
Hogyan érintette az elmúlt másfél év a kkv-kat, és mire számítanak a cégvezetők az újraindítás után?
Az elmúlt másfél évben a világjárvány szinte minden kis- és középvállalkozás életét felforgatta. A kiszámíthatatlan ritmusban záporozó változások közepette elsődleges szemponttá vált az új játékszabályokhoz való alkalmazkodás, a közelmúltban pedig az újraindítás következtében jelentkeznek az újabb kihívások. Vajon túl vannak a vállalkozások a mélyponton? Hogyan alakult az elmúlt másfél év, mit tartanak jelenleg a cégvezetők a legnagyobb kihívásnak és mik a várakozások a következő időszakra? A kkv-kat digitális finanszírozási szolgáltatásokkal segítő Péntech friss felmérésében ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Hogyan segítheti a robotika a KKV-k értékláncainak fejlesztését?
Együttműködő robotokat legnagyobb számban gyártóvállalatok alkalmaznak, és ennek bizony jó oka van. Méretüknek és rugalmasságuknak köszönhetően ideális megoldásnak bizonyulnak számos folyamat automatizálására, melynek eredménye, hogy a vállalatok – méretüktől függetlenül – növelhetik termelékenységüket, emelhetik a minőséget és gyorsan reagálhatnak a változó ügyféligényekre.
Kulcsfontosságú lehet a partnerelemzés az újraindítás utáni növekedéshez
A korlátozások fokozatos feloldása után várhatóan a magyar gazdaságban is elkezdődik a kilábalás a koronavírus-járvány okozta sokkból. Bár szinte lehetetlen megjósolni a fellendülés mértékét, az elmúlt több mint egy év azonban számos hazai cég likviditását felőrölte, így számukra kifejezetten nehéz lesz az újraindulás.
A digitális finanszírozási termékek jelentik a jövőt
A koronavírus alapjaiban forgatta fel a világot, a pandémia gazdasági következményeivel minden szektornak számolnia kellett, nincs ez másként a hazai kis- és középvállalkozások életében sem. Válság idején a cégek folyamatosan keresik azokat a plusz védőhálókat és forrásokat, amelyek segíthetnek átvészelni a nehezebb időszakokat.
Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
Magyarországon jelenleg 1200 felhasználója van az SAP Business One vállalatirányítási szoftvernek, amely az SAP kimondottan a kis és középvállalkozások számára ajánlott megoldása. A „KKV-k digitális átalakulása - 50 nap, 50 ügyfél" nevű kampányban az SAP Hungary most ebből a körből mutat be naponta egy-egy vállalkozást, hogy a tapasztalatok megosztásával segítse azokat a KKV-ket, akik még csak most tervezik a vállalatirányítási rendszer bevezetését. A kampány indulása kapcsán az SAP Hungary és partnerei összegezték, hogy hogyan alakult át a hazai vállalkozói hozzáállás az elmúlt években, és a járványhelyzet tükrében.
Elindult az SAP Növekedési Programja
Az SAP Hungary új kezdeményezéssel támogatja a koronavírus negatív hatásai által érintett kis- és középvállalkozásokat. A Növekedési Program keretében a vállalat teljeskörű felmérést és előremutató fejlesztési javaslatokat biztosít a növekedés és innováció mellett elkötelezett kkv-k számára, segíti őket az új piaci normákhoz való alkalmazkodásban és a változásokkal szembeni ellenálló képesség erősítésében.
A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
A COVID-19 világjárvány kialakulása, annak egészségügyi és a szociális távolságtartásra vonatkozó szabályai, valamint az ebből következő gazdasági válság új kihívásokat támasztott a kis-, és középvállalkozásokkal* szemben. A Facebook, a Világbank és a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) közös együttműködés keretében, a közösségi oldalt felhasználói körében készítette el a Future of Business Survey-t, melyben több mint 50 ország mintegy 30 ezer kkv-vezetője nyilatkozott a koronavírus kis-, és középvállalkozásokra nyújtott hatásairól.
Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak
Az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist – derül ki a Marketing Commando, 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett friss online felméréséből.
Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
A járványhelyzet okán bajba jutott, de jól prosperáló, nagy növekedési potenciállal rendelkező startupokat, kis- és középvállalkozásokat és nagyvállalatokat segíti új válságprogramjával a Hiventures. Az alapkezelő jelentős szerepet vállalt az MFB csoport összehangolt, gazdaságélénkítő programjából, amelynek megfelelően két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a cégeknek.
Ne az embert facsarjuk ki!
A multinacionális cégek világában bevett szokás lean módszerek és -szakemberek alkalmazása. A könnyen végig követhető termelési területen alkalmazott módszereket idővel beemelték irodai környezetbe is. Az erre specializálódott irodai folyamatok mérésével és optimalizálásával foglalkozó MOTIMENT módszertan szakemberei által fejlesztett EXPERTMENT most már a kkv-k számára is biztosítja a folyamatméréseket.
KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
A naprakész informatikai háttér olyan piaci környezetben teszi ütőképessebbé a kkv-kat, amelyben létfontosságú a gyors és eredményes reagálás az üzleti változásokra. Az ellenállóság mellett az ügyfelek elégedettségén is rengeteget javítanak az innovatív eszközök és megoldások – ezek a legfontosabb megállapításai a Hello Biznisz vidéki vállalkozóknak tartott meetupjainak.
Cikkgyűjtő
További híreink
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.