KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció

forrás: Prím Online, 2019. június 25. 17:21

A naprakész informatikai háttér olyan piaci környezetben teszi ütőképessebbé a kkv-kat, amelyben létfontosságú a gyors és eredményes reagálás az üzleti változásokra. Az ellenállóság mellett az ügyfelek elégedettségén is rengeteget javítanak az innovatív eszközök és megoldások – ezek a legfontosabb megállapításai a Hello Biznisz vidéki vállalkozóknak tartott meetupjainak.

Az időhiányt, az adminisztrációt, a megfelelő munkaerő rendelkezésre állását, illetve az ügyfelek megszerzését és a velük való kapcsolattartást jelölik meg a leggyakrabban a kis- és középvállalatok tevékenységük azon sarkalatos pontjaiként, amelyeknél a legtöbb akadállyal szembesülnek – ez derült ki a Miskolcon, Kecskeméten és Pécsett tartott vállalkozói mini workshopokon, amelyeken vidéki cégvezetők osztották meg egymással azt, milyen nehézséggel küzdenek az üzleti életben. 

 

 

A Hello Biznisz meetupjain természetesen az is előkerült, milyen kihívásokat tartogat a digitalizáció. Itt a gyorsan változó eszközök, a digitális szakemberhiány, az átalakulás robbanékonyságával járó technikai kihívások bizonyultak a leginkább fájó pontoknak, de a résztvevők által kitöltött kérdőívek más tanulságokkal is szolgáltak. Kiderült belőlük például az, hogy a válaszadók 35%-ának nincs terve rá, hogyan fejlessze üzleti tevékenységét digitális szolgáltatásokkal, 40%-uk pedig még azt sem mérte fel, ki és milyen papíralapú tevékenységet végez a cégen belül. A megkérdezettek fele nem használ single sign-on megoldásokat, amelyek segítségével elég egyszer azonosítani magunkat egyetlen felhasználónévvel és jelszóval, hogy több rendszerhez is hozzáférhessünk, ötödüknek pedig arra sincs megoldása, hogyan osszon meg fájlokat és mappákat közös munkához külső partnerekkel. 

 

„Miközben a kkv-k több mint kétharmada használ saját bevallása szerint felhőszolgáltatásokat és mobilalkalmazásokat, a meetupokon résztvevő vállalkozók által felvetett problémákból azt látjuk, nem mindig látják meg a digitális fejlesztésekben a közvetlen üzleti segítséget ” – vélekedett Fejes Zoltán, a T-Systems vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: ma már a kkv-k is könnyen és költséghatékonyan férhetnek hozzá azokhoz a megoldásokhoz, amelyek segítséget nyújtanak az üzletszerzéshez vagy az automatizáláshoz, a mindennapi háttérmunka csökkentéséhez, összességében tehát egyszerűbbé teszik a vállalkozások mindennapjait. Ráadásul – ahogyan ez a miskolci, a kecskeméti és a pécsi meetupon egyaránt szóba került – már egyetlen apró innovatív lépés is érzékelhető eredményt hozhat, ha azt a jó irányba és a megfelelő időzítéssel teszik meg.

 

 

A rendezvénysorozat partnereként az INPUT program az infokommunikáció terén nyújt támogatást az induló vállalkozásoknak, startupoknak.

 

„A digitális felkészítéshez elengedhetetlen az a fajta szemléletformálás, amelyből a 2015-ben indult Modern Vállalkozások Program is jelentősen kivette a részét” – fogalmazott Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára. A helyettes államtitkár az INPUT programot is pozitív példaként emeli ki, hiszen országos aktivitásának köszönhetően az IKT startupok nemzetközi piacra lépését elősegítő kezdeményezés nagy szerepet vállal a vállalkozói szemlélet megismertetésében és elfogadtatásában. A helyettes államtitkár leszögezte: „a digitalizáció ma már nem pusztán versenyelőny: nélküle egyre nehezebb érvényesülni egy olyan világban, amelyben az üzleti változásokra gyorsan és hatékonyan kell tudni reagálni a talpon maradáshoz.” Solymár Károly Balázs szerint az innovatív eszközök és megoldások révén a kkv-k azzal is hozzátehetnek versenyképességükhöz, ha közelebb kerülnek ügyfeleikhez, ha jobban megismerik őket, folyamatosan javítják elégedettségüket.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05