A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait
A dokumentumkezelő vállalat az IBM Cloudba költözteti szolgáltatásait, hogy gyorsabbá tegye az adatok elérését ügyfelei számára
Az IBM bejelentette, hogy a DO-Q-MENT nevű magyar dokumentumkezelő vállalat saját tároló rendszeréből IBM felhőbe költöztette szolgáltatásait, hogy rugalmasabbá és gyorsabbá tegye a hitelesített dokumentumok kezelését.
Az IBM üzleti partnereként működő vállalatot 2009-ben azzal a céllal alapították, hogy megoldást nyújtson a hazai vállalatoknak papíralapú dokumentumaik digitális archiválására, kezelésére és tárolására. A vállalat bővülésével párhuzamosan az eredeti iratok és tanúsítványok mennyisége is jelentősen növekedett, hiszen bizonyos iratokra a törvényi szabályozás akár 50 évnyi tárolási határidőt is előírhat. Ezek kezelése egyre nagyobb kihívást jelentett a vállalat számára.
A papíralapú hiteles dokumentumok fizikai környezetbe helyezett előkészítése és tárolása rendkívül időigényes és költséges, miközben fennáll a kockázata, hogy fontos adatok keveredhetnek el, vagy kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Csak Magyarországon a vállalatok évente 50 000 tonna papírt termelnek, és 80-100 milliárd forintot fordítanak nyomtatási költségekre.*
“Amikor úgy döntöttük, hogy az IBM felhőjébe helyezzük át szolgáltatásainkat, két fontos célunk volt: hogy megfeleljünk a jogilag hiteles dokumentumokra vonatkozó szabályozásoknak, és hogy olyan platformot találjunk, amelyben ügyfeleink biztonságosan tárolhatják irataikat” – mondta Hortobágyi Ágoston, a DO-Q-MENT ügyvezető igazgatója. “Az IBM Cloud megoldásával mindkettőt elértük, ráadásul a korábbi szerveroldali tároláshoz képest költséghatékony módon.”
A DO-Q-MENT ügyfelei a GreenArchive oldalon szkennelhetik, tölthetik fel, hitelesíthetik és tárolhatják dokumentumaikat. Míg korábban az ügyfelek kénytelenek voltak papíralapon tárolni eredeti irataikat, az új, felhőalapú megoldással személyesen hitelesíthetik a dokumentumokat, majd az IBM felhőjébe feltöltve tárolhatják és szabadon továbbíthatják őket. A zárt rendszerben kezelt dokumentumok bárhonnan másodperceken belül elérhetőek, a cég mobilalkalmazásával pedig a számlák és szerződések két másodperces frissítéssel akár mobilról is megoszthatók.
“Az IBM Cloud megoldásával egyre több vállalat költöztetheti felhőbe szolgáltatásait, felhagyva a nem fenntartható, papíralapú irattározás korszakával ” – mondta Michael Paier, az IBM délkelet-európai ügyvezető igazgatója. “Az IBM elkötelezett a vonatkozó szabályozásnak legjobban megfelelő felhőtechnológia biztosítása mellett. Büszkék vagyunk rá, hogy számos dinamikusan fejlődő vállalat és startup választja az IBM Cloud megoldását.“
Kapcsolódó cikkek
- A digitalizáció elkerülhetetlen a vállalati dokumentumkezelésben a Xerox szakértője szerint
- Az adatbiztonság várható trendjei 2017-ben
- Jelentős fejlesztések a digitális gazdaságban
- SEP - Profi Plus: új disztribútori megállapodás
- Az edukáció revolúciója
- Szupergyors hordozható üzleti szkennerek
- Magyarországon a legújabb HANA újdonságok
- A HP a világ legbiztonságosabb menedzselt nyomtatási szolgáltatását fejleszti
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- A Cisco átalakítja a végponti biztonságot az AMP segítségével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.