Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
Sok fejfájástól kíméli meg magát, aki nem hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást
Időben érdemes megvenni a megyei és országos éves autópálya-matricákat, mert az év eleji rohanásban könnyen elfelejti az ember, a bírság pedig több tízezer forintra rúghat. Tavaly a Simple alkalmazással mintegy 50 000 autópálya-matricát értékesítő OTP Mobil adatai szerint sokan az utolsó pillanatban, vagy már csak későn kapnak észbe.
Jelentős forgalomnövekedésre készülnek az év elején a Simple appot fejlesztő OTP Mobil Kft-nél, hiszen január 31-én lejárnak a 2016-ban a tavalyi évre érvényes éves megyei és országos autópálya-matricák. „Az adatainkból az látszik, hogy sokan csak az utolsó pillanatban vásárolják meg autópálya-matricájukat, amivel a bírság lehetőségét kockáztatják.” – mondta el Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője. Fontos azonban tudni, hogy az érvényes matricának már a pályára lépés időpontjában meg kell lennie, nincs lehetőség azt utólag pótolni.
A Simple alkalmazással heti vagy havi érvényességű jogosultságot vásárlók 17%-a gondolkodott előre, de ők is jellemzően csak három nappal az úthasználat előtt vették meg matricájukat. Tavaly összesen 5900 darabot vettek meg előre az autósok, míg több mint 28 ezer heti és havi matricát inkább aznap, kevéssel a pályára való felhajtás előtt váltottak meg az appon keresztül.
A 2017-es éves, havi és heti matricák is megvásárolhatók a Simple alkalmazáson, vagy a www.simple.hu weboldalon keresztül. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója.
A személygépkocsik után fizetendő útdíjak 2017-ben változatlanok maradnak és a fizetős utak száma sem változik, csak a hálózat bővült: 2016-ban átadták az M43-as és M85-ös gyorsforgalmi utak új szakaszait.
A Simple alkalmazást használók tavaly összesen 48 512 db autópálya-matricát vásároltak. Az éves matricákból fogyott a legtöbb (14 300 db), összesen 8 300-an vásároltak ilyen úthasználati jogosultságot. Egy-egy tranzakció alkalmával pedig átlagosan mintegy 5 500 Ft-ot költöttek a felhasználók. A matricavásárlást illetően az év eleje mellett a legmozgalmasabb időszaknak a nyári hónapok számítanak, különösen a július és az augusztus.
Mivel az applikáció alkalmas vállalati bankkártya kezelésére és a magánautó mellett a flottagépjárművek nyilvántartására is, egyre nagyobb a céges felhasználók aránya. Az összes autópálya-matrica értékesítés 12 százaléka hozzájuk kötődik, ez tavaly 5 000 céges autóra vásárolt matricát jelentett.
Az úthasználati jogosultságot vásárlók több mint fele az alkalmazás egyéb szolgáltatásait is kipróbálta, legtöbben a parkolást választották (43%), amely olcsóbb megoldást jelent az SMS-ben történő fizetésnél. Illetve népszerű szolgáltatás még a mozijegyvásárlás és az ételrendelés is.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 20 ezer éves sztrádamatrica kelt már el elővételben
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- Éves autópálya-matricák már elővételben is
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
- Magyar cég Bluetooth-os garázsnyitója elsőként nyerheti el az Apple tanúsítványát
- Újított az Uber
- Útjára indul a közösségi filmajánló applikáció
- A Samsung programmal ösztönzi a Tizen-alapú mobilalkalmazás-fejlesztést
- Új mobilalkalmazás segíti a cukorbetegeket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.