Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
Sok fejfájástól kíméli meg magát, aki nem hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást
Időben érdemes megvenni a megyei és országos éves autópálya-matricákat, mert az év eleji rohanásban könnyen elfelejti az ember, a bírság pedig több tízezer forintra rúghat. Tavaly a Simple alkalmazással mintegy 50 000 autópálya-matricát értékesítő OTP Mobil adatai szerint sokan az utolsó pillanatban, vagy már csak későn kapnak észbe.
Jelentős forgalomnövekedésre készülnek az év elején a Simple appot fejlesztő OTP Mobil Kft-nél, hiszen január 31-én lejárnak a 2016-ban a tavalyi évre érvényes éves megyei és országos autópálya-matricák. „Az adatainkból az látszik, hogy sokan csak az utolsó pillanatban vásárolják meg autópálya-matricájukat, amivel a bírság lehetőségét kockáztatják.” – mondta el Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője. Fontos azonban tudni, hogy az érvényes matricának már a pályára lépés időpontjában meg kell lennie, nincs lehetőség azt utólag pótolni.
A Simple alkalmazással heti vagy havi érvényességű jogosultságot vásárlók 17%-a gondolkodott előre, de ők is jellemzően csak három nappal az úthasználat előtt vették meg matricájukat. Tavaly összesen 5900 darabot vettek meg előre az autósok, míg több mint 28 ezer heti és havi matricát inkább aznap, kevéssel a pályára való felhajtás előtt váltottak meg az appon keresztül.
A 2017-es éves, havi és heti matricák is megvásárolhatók a Simple alkalmazáson, vagy a www.simple.hu weboldalon keresztül. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója.
A személygépkocsik után fizetendő útdíjak 2017-ben változatlanok maradnak és a fizetős utak száma sem változik, csak a hálózat bővült: 2016-ban átadták az M43-as és M85-ös gyorsforgalmi utak új szakaszait.
A Simple alkalmazást használók tavaly összesen 48 512 db autópálya-matricát vásároltak. Az éves matricákból fogyott a legtöbb (14 300 db), összesen 8 300-an vásároltak ilyen úthasználati jogosultságot. Egy-egy tranzakció alkalmával pedig átlagosan mintegy 5 500 Ft-ot költöttek a felhasználók. A matricavásárlást illetően az év eleje mellett a legmozgalmasabb időszaknak a nyári hónapok számítanak, különösen a július és az augusztus.
Mivel az applikáció alkalmas vállalati bankkártya kezelésére és a magánautó mellett a flottagépjárművek nyilvántartására is, egyre nagyobb a céges felhasználók aránya. Az összes autópálya-matrica értékesítés 12 százaléka hozzájuk kötődik, ez tavaly 5 000 céges autóra vásárolt matricát jelentett.
Az úthasználati jogosultságot vásárlók több mint fele az alkalmazás egyéb szolgáltatásait is kipróbálta, legtöbben a parkolást választották (43%), amely olcsóbb megoldást jelent az SMS-ben történő fizetésnél. Illetve népszerű szolgáltatás még a mozijegyvásárlás és az ételrendelés is.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 20 ezer éves sztrádamatrica kelt már el elővételben
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- Éves autópálya-matricák már elővételben is
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
- Magyar cég Bluetooth-os garázsnyitója elsőként nyerheti el az Apple tanúsítványát
- Újított az Uber
- Útjára indul a közösségi filmajánló applikáció
- A Samsung programmal ösztönzi a Tizen-alapú mobilalkalmazás-fejlesztést
- Új mobilalkalmazás segíti a cukorbetegeket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.