Szilárd alapok minden SAP-alkalmazáshoz

forrás: Prím Online, 2017. január 24. 10:33

A legtöbb üzleti alkalmazás esetében magasak az elvárások a rendelkezésre állással kapcsolatban, és ez különösen igaz az SAP-megoldásokra. Bármilyen leállás komoly kieséseket okozhat, ezért az alapul szolgáló rendszereknek is mindig kifogástalanul kell működniük. 

Az SAP-szoftverekkel dolgozó vállalatokat és szakembereket általában csak az érdekli, hogy a program megfelelően fusson, és ehhez mindig minden rendelkezésre álljon. A SUSE egyik legfontosabb célkitűzése, hogy segítsen ügyfelei számára minimalizálni az állásidőt, ezért a vállalat szakértői három hasznos tanáccsal szolgálnak ahhoz, hogy az SAP-t futtató rendszerek működtetése probléma- és leállásmentes lehessen. 

 

 

1. Tervezzünk minden esetre!

A SUSE az SAP-alkalmazások futtatására optimalizált SUSE Linux Enterprise Server for SAP Applications platform fejlesztése során azt tartotta szem előtt, hogy az a nap 24 órájában képes legyen megfelelő alapot biztosítani a kritikus fontosságú alkalmazások futtatásához. Váratlan esemény azonban még így is bármikor közbejöhet. Legyen szó hardveres meghibásodásról, emberi hibáról vagy éppen természeti katasztrófáról, az egészen biztosan a legrosszabbkor jön. Ilyen eseteknél rendkívül hasznos, ha egy olyan nagy rendelkezésre állást biztosító komponens is megtalálható a rendszerben, mint például a SUSE Linux Enteprise High Availability Extension.

 

A SUSE megoldása hatékony grafikus és parancssoros eszközöket tartalmaz, amelyek segítségével a vállalatok egyszerűen fürtözhetik fizikai és virtuális rendszereiket, hogy folyamatosan működtethessék SAP-szolgáltatásaikat. A termék öt különféle, nagy rendelkezésre állást, illetve katasztrófa utáni helyreállítást kínáló lehetőséget tartalmaz SAP-megoldásokhoz és az SAP HANA-ban használt adatokhoz, így minden vállalat megtalálja az igényeinek és a költségvetésének megfelelőt.

 

2. Állítsuk vissza az adatokat villámgyorsan!

Az természetesen rendkívül hasznos, ha gond esetén a szervezetek gyorsan újra működésbe tudják venni SAP-megoldásaikat, de ezeken kívül az SAP HANA-rendszereken, a memóriában futó adatokra is szükség van a megfelelő működéshez. Erről képes gondoskodni az SAP-termékekben megtalálható System Replication funkció, amely automatikusan menti az adatokat a backup rendszerben. 

 

A SUSE már korábban kidolgozta az első automatizált System Replication (SR) recovery megoldást, amely magában foglal egy egyszerű konfigurálást és automatizálást biztosító varázslót. Emellett lehetőséget biztosít a vállalatok számára hogy kiválasszák, hova kívánják áthelyezni a szolgáltatásokat probléma esetén, és előre meghatározott forgatókönyvek szerint gyorsan meg is valósítsák azt. A megoldást integrálták a SUSE Linux Enterprise High Availability Extension technológiával, így minden beállítható a HA/DR (nagy rendelkezésre állás és katasztrófa utáni helyreállítás) környezet konfigurálása során.

 

3. Kerüljük meg a problémákat!

A rendszereket muszáj naprakészen tartani. Ha a Linux közösség egy tagja felfedez egy biztonsági rést a Linux kernelben, azt azonnal be kell foltozni, hiszen nem engedhető meg, hogy hackerek hozzáférhessen a vállalat adataihoz. Az ehhez szükséges frissítések telepítéséhez azonban újra kell indítani a rendszereket, ami leállást eredményez, és ezzel együtt kiesést az üzleti működésben és a bevételben.

 

Ilyen esetekben jön jól a SUSE Live Patching technológiája, amelynek köszönhetően leállás nélkül telepíthetők a frissítések. A fejlesztés gyakorlatilag áthidalja a biztonsági problémát, így az SAP-alkalmazások is folyamatosan futhatnak, és a felhasználók sem érzékelnek semmilyen fennakadást a működésben. 

 

2016 ősze óta a SUSE már az SAP HANA, express edition megoldásának futtatására is alkalmas, amelynek segítségével a Microsoft Windows és Mac OS X felhasználók is könnyebben és kényelmesebben fejleszthetnek SAP HANA-alapú alkalmazásokat.

 

A Live Patching technológiáról szóló videó:

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01