Újra trendi az online társkeresés

forrás: Prím Online, 2017. január 24. 15:06

Szakértők egyetértenek abban, hogy az elmúlt évek során újra trendivé vált az internetes társkeresés. Néhány évvel ezelőtt sokan nem merték bevallani még szűkebb baráti vagy családi körükben sem, hogy interneten keresnek vagy találtak párt. Mára a helyzet gyökeresen megváltozott és amint látni fogjuk, leginkább a Tindernek köszönhetően.

A hőskorban – a kilencvenes évek végén, kétezres évek elején – az online társkeresés még az újdonság erejével hatott és leginkább a fiatalabb korosztályt érte el, emiatt akkoriban ez egy teljesen új és menő elfoglaltságnak számított. Néhány év múlva – mikor már nagyobb tömegek jelentek meg a társkereső oldalon –, sokat veszített varázsából és a kétezres évek második felére cikivé, szégyellni való tevékenységgé degradálódott a társkeresés ezen formája. 

 

Napjainkra azonban ez az attitűd megváltozott, leginkább az amerikai – de a világon szinte bárhol elérhető – Tinder mobilalkalmazásnak köszönhetően. A Tinder megcsinálta azt, amit a hagyományos társkereső oldalaknak csak részben sikerült az elmúlt 10 év során: egy ötletes applikáció segítségével újra bevonzották a fiatalokat az online társkeresés világába. A mobilalkalmazás által tökélyre fejlesztett és rendkívül gyors interakciót elősegítő „tetszik-nem tetszik” véleménynyilvánítás viszont a szakértők – és a Tindert már kipróbáltak többsége szerint is – nagyon felületes ahhoz, hogy a komoly kapcsolatok kialakulását segítse, hiszen a felhasználók csupán egy-egy fotó alapján döntik el, ki nekik a szimpatikus és ki az, aki nem.


„A Tinder nem véletlenül vált az alkalmi kapcsolatok platformjává” – véli dr. Almási Kitti pszichológus, aki több előadást is tartott a témában. „Hiszen ha egymás mellé állítjuk az exeinket, rá fogunk jönni, hogy az esetek többségében egyáltalán nem a kinézetük a közös bennük, hanem inkább a belső értékeik, sőt, a legtöbbjüket talán nem is választanánk fényképek alapján. Ezért is okoz disszonanciát a tinderes társkeresés azoknak, akik tulajdonképpen komoly kapcsolatot szeretnének, hiszen ilyen felületes információk alapján, 1-2 másodperc alatt képtelenség dönteni.”

 

 

Gotthardt Zsóka klinikai szakpszichológus szerint az alapvető probléma, hogy az alkalmazást teljesen más célból használják a férfiak és a nők. A férfiak többsége valójában alkalmi partnert keres, míg a nők a Tinderen is az igaz szerelemre vágynak. Ezt pedig az esetek többségében nem kapják meg, ezért az első néhány randi után inkább ki is regisztrálnak a platformról.

 

A Tinder fiatal korosztályban történő térhódítása világszerte hatással van a „hagyományos” társkereső oldalak működésére. Azt gondolhatnánk, hogy a fiatalok kisajátították maguknak a Tindert és társkeresésre csak ezt használják a digitális térben, míg a hagyományos társkereső oldalakat kevésbé. Azonban ez úgy tűnik, hogy nem így történt, sőt. Weiler Péter, a Randivonal.hu-t is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója úgy véli, hogy inkább segíti a hagyományos társkereső oldalak használatát a Tinder, mint gátolná azt.

 

„A Tindernek köszönhetően a fiatalok nagy része – igaz, játékosabb formában és felületesen bár, de – belép az online társkeresés világába. A hagyományos társkereső oldalakat korábban kevésbé használták, hiszen nem tartották elég menőnek, trendinek őket. Eddig legalábbis, ugyanis a közelmúltban egy érdekes átrendeződés kezdett el körvonalazódni a társkereső oldalakon.”

 

A statisztikák szerint az elmúlt néhány hónap az első olyan időszak évek óta – az idén egyébként már 18 éve működő Randivonalon –, amikor nem csökkent, hanem inkább nőtt a fiatal, húszas, harmincas éveik elején járó társkeresők aránya.

 

„Miután a Tinderrel találkoznak és megfogalmazódik bennük az, hogy tulajdonképpen komoly kapcsolatra vágynak, nem csak egy-egy alkalmi együttlétre, tudatosan keresik már azokat az oldalakat, amik ezt biztosítják számukra” – tette hozzá Weiler. „Emiatt a hagyományos társkereső oldalak számára is inkább pozitív, mint negatív a Tinder megjelenésének és sikerének hatása. Természetesen a mobilt használók aránya ezeken az oldalakon is eléri már a 35-40%-ot, azonban a Tinderrel ellentétben nem egy fotó alapján születik meg a döntés és ez úgy látszik, hogy ez a fiatalok szemében is egyre erősebb érvként merül fel napjainkban.”

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01