Az „Accenture Technology Vision 2017” jelentése az emberek által az embereknek készített technológiák jövőjét jelzi előre

A mesterséges intelligenciában és a digitális ökoszisztémákban a már létező emberközpontú technológiák gyors térnyerése olyan hatalommal ruházza fel az embereket, amellyel képesek átalakítani az üzleti és a társadalmi létet

forrás: Prím Online, 2017. január 28. 08:37

Az emberek képesek arra, hogy irányításuk alatt tartsák az általuk kifejlesztett technológiákat, hogy ezek alakításával és alkalmazásával pozitív változásokat idézzenek elő: jobbá tegyék az életünket, és átformálják az üzleti, valamint társadalmi környezetünket. Ezt állítja az Accenture éves technológiai jelentése, az Accenture Technology Vision 2017,  előre jelezve azokat a jelentős technológiai irányzatokat, amelyek alapvető hatással lesznek a következő évek üzleti környezetére.

Az idei jelentés témája a „Technológia az emberekért”, arra helyezi a hangsúlyt, hogy a döntéshozók olyan technológiák tervezését és megalkotását tűzzék ki célul, amelyek nem helyettesítik, hanem kiterjesztik és felerősítik az emberi képességeket. Arról van szó, hogy kezdjük észrevenni az ember által embernek készített technológiák felemelkedését, vagyis olyan technológiákét, amelyek észrevétlenül érzékelik az igényeinket, és képesek személyre szabott felhasználói élményt nyújtani.

 

„A technológiai fejlődés üteme lélegzetelállító és az információ korának kezdete óta a legnagyobb haladást idézi elő” – nyilatkozta Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója. „A technológia napi szinten alakítja az életünket és munkánkat, egyszerre vet fel fontos társadalmi kérdéseket és teremt új lehetőségeket. Végső soron az életünkre kiható változásokat az emberek irányítják, és bízunk abban, hogy a felelősségteljes döntéshozók biztosítják az új technológiák pozitív kihatását.”

 

 

Az Accenture a „Technology Vision” kutatása részeként világszerte több mint 5400 üzleti és IT vezetőt kérdezett meg. Tíz válaszadóból majdnem kilenc (86%) úgy vélte, hogy bár az egyes technológiák gyorsan fejlődnek, valójában ezen technológiák sokszorozó hatása eredményezi az innovációs áttöréseket. 

 

A jelentés részletesen bemutatja, hogyan tudnak az emberek jelenleg – a mesterséges intelligencia, a Dolgok Internete (IoT) és a „big data” elemzés fejlődésével – olyan technológiákat tervezni, amelyek képesek tanulni, egyre inkább emberként gondolkodni, és amelyek folyamatosan igazodnak az emberek akaratához és igényeihez, segítve azok érvényesülését. Ebből az emberközpontú technológiai megközelítésből profitálhat az üzleti élet, ugyanis a vezető vállalatok át fogják alakítani a kapcsolataikat, és szolgáltatóból partnerré válnak – mindezzel párhuzamosan egy belső átalakulás is lezajlik.

 

Jó példa erre a CVS Health vállalat erőfeszítése, amely emberközpontú megközelítések alkalmazásával komoly lépéseket tett az egészségügyi ellátás javítása érdekében. Okosórák kompatibilis mobil alkalmazása személyre szabott emlékeztetőt állít be az ügyfeleknek a gyógyszerek bevételére, lefényképezi a receptjeiket, – ezzel felgyorsítva az utánrendelést –, és beszkenneli a biztosítási kártyájukat, hogy a patikák naprakész információval rendelkezzenek. Egy olyan iparágban, amelyhez hosszú ideje a személytelen interakciókat és az elviselhetetlen várakozási időket társítjuk, a CVS Health-hez hasonló vállalatok lehetővé teszik az egyén nagyobb befolyását a személyes egészségügyi ellátásra, ugyanakkor szorosabb orvos-beteg kapcsolatokat építenek.

 

A „Technology Vision” öt feltörekvő technológiai irányzatot azonosít és mutat be, amelyek a mai digitális gazdaságban alapvetően szükségesek az üzleti sikerhez.

  • Az AI az új UI. A mesterséges intelligencia (AI) nagykorúvá válik, és azáltal, hogy interakciókat egyszerűvé és okossá teszi, képes megbirkózni a problémákkal. A mesterséges intelligencia lesz az új felhasználói interfész (UI), támogatja a rendszerekkel folytatott tranzakciókat és interakciókat. A felmérés válaszadóinak 79%-a egyetértett abban, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasítani fogja azt, hogy miként nyerünk információt az ügyfelektől és lépünk velük interakcióba.
  • Tervezés az ember számára. A technológiai tervezési döntéseket emberek hozzák emberek számára. A technológiának alkalmazkodni kell az emberi viselkedéshez, amely megtanulja tőlünk, hogyan javítsa az életünket és tegye gazdagabbá, teljesebbé. A megkérdezett vezetők 80%-a egyetért azzal, hogy a szervezeteknek nemcsak azt kell megérteniük, hol vannak az emberek ma, hanem azt is, hol akarnak lenni – úgy kell alakítaniuk a technológiát, hogy a kívánt cél elérése felé vezesse őket.  
  • Ökoszisztémák, mint makrokozmoszok. A platform-vállalatok, amelyek közös hozzáférési pontot biztosítanak több szolgáltatásnak teljesen felrúgták a vállalatok működésének és versengésének szabályait. A vállalatoknak nemcsak platform-stratégiára van szükségük, hanem átfogó és robusztus ökoszisztéma-megközelítésre is, hogy vezetők lehessenek az intelligencia ezen új korszakában. A megkérdezett döntéshozók több mint negyede (27%) már most arról számolt be, hogy a digitális ökoszisztémák átalakítják mindazt, ahogy a szervezeteik értéket hoznak létre.
  • Munkaerőpiac. Az igény alapú munkaplatformok és online munkaszervezési megoldások száma rohamosan emelkedik.  Ennek eredményeképpen a vezető vállalatok megszűntetik hagyományos hierarchiáikat és a tehetségek piacterével helyettesítik azokat. Mindez pedig a legmélyrehatóbb gazdasági átalakulást hozza az ipari forradalom óta. A megkérdezett vezetők 85%-a mondta azt, hogy a következő év során növelni szeretné a szervezete által igénybe vett független szabadúszó munkaerő arányát.
  • Felderítetlen területek. A vállalkozásoknak ismeretlen területre kell merészkedniük, hogy sikeresek legyenek a mai ökoszisztémák által vezérelt digitális gazdaságban. Ahelyett, hogy csupán új termékek és szolgáltatások bevezetésére összpontosítanának, sokkal nagyobban kellene gondolkodniuk: megragadni a lehetőséget, hogy teljesen új iparágak szabályait és standardjait alkossák meg. Valójában a megkérdezett vezetők 74%-a mondta azt, hogy szervezete teljesen új, még meg nem határozott digitális iparágakba való belépést tervezi. 

 

 

Az Accenture közel 17 éve folyamatosan figyelemmel kíséri a vállalatok világát, így sikeresen azonosítja be azokat a feltörekvő technológiai irányzatokat, amelyek a legnagyobb valószínűséggel eredményezik a vállalkozások és iparágak változását. Az ez évi jelentéssel kapcsolatos további információkért látogasson el a www.accenture.com/technologyvision weboldalra, vagy kövesse a Twitteren a #TechVision2017 alatti beszélgetést.

 

A módszertanról

Az Accenture Technology Vision jelentést minden évben az Accenture Labs dolgozza ki. A 2017-es jelentéshez kapcsolódó kutatási folyamat magába foglalja egy külső tanácsadó testület állásfoglalását – a testület tagjai az élet legkülönbözőbb területeiről, a közszférából, magánszektorból, tudományos életből, kockázati tőketársaságoktól és vállalkozások köréből kerülnek ki. Mindezeken felül, tudósokkal, iparági szakértőkkel és közel 100 Accenture vezetővel készítettek interjút. 

 

Ezzel párhuzamosan az Accenture Research kutatórészleg egy globális online felmérést is készített 31 ország és 16 iparág több mint 5400 üzleti és IT vezetőjének bevonásával. A cél az volt, hogy betekintést nyerjenek a feltörekvő technológiák meghonosításába. A kutatás segített azonosítani a technológiák elfogadásának és a velük kapcsolatos befektetések kulcsfontosságú problémáit és prioritásait. A válaszadók nagyrészt felsővezetői beosztásban – esetenként funkcionális vagy üzletági szinteken – voltak, legalább 500 millió USD éves bevételű vállalatoknál. A megkérdezett vállalatok többségének éves bevétele meghaladja a 6 milliárd dollárt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01