CES 2017: A csapból is önvezető autó folyik...
Szubjektív benyomások (3)
Amerikai tudósitónk, Horváth László, ezen a héten cikksorozatban tekint vissza január legnevezetesebb informatikai eseményére, az idei CES-re. A kijelzők, tévék illetve a biztonsági kérdések majd a magyar startup-ok jó szerelésének bemutatása után a most az autóiparról, illetve annak informatikára támaszkodó teljes megújulásáról elevenít fel néhány CES-pillanatot.
A régi és az új világ sosem csatázott ilyen szépen a szemünk előtt. A Szilícium völgy technológus titánjai megunták a totojázó, szklerózisos feudális rendszert, amit a maffia gyökerű szakszervezetek, több generációs, nagyon gyenge üzleti vezetőség, és szavazatokért hazudozó korrupt kormányok jellemeznek. Elindult a Tesla, az Uber, a Lyft, és mindeközben csak lassan ébredezett a régi rend. Persze a hagyományos autóipar attól még nem változik meg, hogy miközben a fiataljait a Stanford-ra küldi okosodni abból, hogy az itteni újítok mit tudnak kitalálni, azonközben máshol azon dolgoznak, hogy minél védettebben működhessen a tektonikus zárt piaci rendszerük.
Az sem segít a reputációjuknak, hogy a VW az hivatalosan egy bűnszövetkezet, akik az amerikai környezetvédelmi hivatal törvényei ellen “véletlenül” beszereltek egy hazudó robotot minden dízel autójukba.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar startup-ok egyre jobban szerepelnek a CES-en
- CES 2017 – Jó most élni!
- A Kaspersky Lab és az automatizált autók
- CES 2017: Rekordokkal zárt a világ legnagyobb tech show-ja
- Az okos otthon: támadó vagy segítő?
- Az ASUS Republic of Gamers a teljes gaming termékcsaládját bemutatta a CES-en
- Legjobb a legjobbak között
- Formatervezéséért és innovációiért is díjazták a Samsungot az idei CES-en
- Az LG TONE Studio és a TONE Free a viselhető audioeszközök innovációjának legújabb szintjét vitték el a CES-re
- Az LG bemutatta a Dolby-val közösen fejlesztett, Dolby Vision formátumot támogató 4K Ultra HD Blu-ray lejátszóját
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
Mesterséges intelligencia, mobilitás, robotok ... csak egy pár kulcsszó a Szilícium völgyben egy évtizede megálmodott jövőből, ami most – a CES 2024 tanúsága szerint – gyakorlatilag már itt van a mindennapi világunkban, beszökött, miként Adynál az ősz...
Mesterséges intelligencia a kamerákban
Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál
A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.
A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.
Nő a mobilparkolás népszerűsége
Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók.