Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
Egyre ismertebb és sikeresebb a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” elismerése, amelyet első alkalommal vehet át határon túlról pályázó iskola, a vajdasági Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola.
A Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kezdeményezése nyomán létrejött „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázat fő célja, hogy elősegítse az általános és középiskolás diákok fogyasztóvédelmi tudásának megalapozását. Emellett értékelje azon oktatási intézmények munkáját, amelyek hozzájárulnak a tudatos fogyasztói szemlélet általánossá válásához és a fiatal fogyasztók mindennapok során hasznosítható ismereteinek bővítéséhez. A pályázat nagy figyelmet fordít a tanulók körében a felelős internet és közösségi média használatának kérdésére, figyelembe véve az online vásárlás térnyerését.
A zentai Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola elsőként nyerte el a határon túlról pályázatot benyújtó iskolák közül a „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet. A patinás oktatási intézmény a Tisza menti magyarság kiemelt jelentőségű kulturális bázisa, 2015-ben ünnepelte fennállásának 55. évfordulóját. Az iskola fokozott figyelmet fordít a tanulók fogyasztói tudatosságának fejlesztésére, rendszeres fogyasztóvédelmi oktatással és vitanapokkal igyekszik felkészíteni az életre diákjait.
Az elismerő oklevelet Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára és Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár adta át az oktatási intézmény vezetőinek.
Az idei tanév kezdetétől összesen 29 pályázat érkezett a minisztériumba, melyek közül eddig 11 iskola – köztük a zentai – vehette át az elismerő címet.
A „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatot folyamatos határidővel lehet benyújtani a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részére, a felhívás elérhető a www.kormany.hu honlapon (http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/infokommunikacioert-felelos-allamtitkarsag/infokommunikacioert-es-fogyasztovedelemert-felelos-helyettes-allamtitkarsag/hirek/fogyasztovedelem-kicsiknek-es-nagyoknak-az-uj-tanevvel-egyutt-indul-a-fogyasztoi-tudatossagra-nevelo-iskola-palyazat).
Kapcsolódó cikkek
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
- Kiválasztották az ABB egyetemi ösztöndíj pályázatainak győzteseit
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- "Digitális Esély 2016" pályázat
- Az ABB Kft. idén is meghirdeti egyetemi ösztöndíj- és női mentorprogramját
- Tantárggyá nőtte ki magát „Az Év honlapja” pályázat
- Online képzési programot indít a NIH
- Két tannyelvű iskoláknak hirdetett pályázatot az Epson
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.