Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
A Vodafone ügyfelei között végzett felmérés tanúsága szerint a 20-40 évesek közel fele ünnepli meg a Valentin napot, de a megkérdezettek egyáltalán nem tartják jó ötletnek, ha a köszöntés telefonon érkezik.
Minden második megkérdezett ajándékkal lepi meg a kedvesét, minden negyedik moziba viszi, néhány százalék pedig saját kezűleg készít ajándékot – de senki sem tervezi, hogy SMS-ben, vagy chat üzenetben köszönti a párját.
A Vodafone által 2013-ban készített hasonló felméréshez képest az ajándékot adók aránya csökkent (74 százalékról 50 százalékra), míg a vacsora meghívásban gondolkodóké 19 százalékról 24 százalékra nőtt.
A megkérdezettek 27 százaléka tartja jó ötletnek, ha Valentin napon egy új okostelefonnal lepi meg kedvesét. Négy évvel ezelőtt a válaszolóknak csak az ötöde értett egyet ezzel. Ami viszont nem változott, az az, hogy döntő többségében idén is a hölgyek számíthatnak ajándék okostelefonra, ugyanis leginkább az okostelefont használó férfiak gondolják úgy, hogy jó ajándék lenne párjuknak egy okos mobil.
„A technika vívmányai nem helyettesítik a személyes élményt, hanem segítik fenntartani és megőrizni a fontos kapcsolatainkat. Ezt jelzi a Valentin napi kutatás is: egy meghitt vacsorával pár MMS-ben átküldött plüssmackó képe nem tud konkurálni, azonban egy személyesen átadott ajándék, amelynek üzenete van – például azt fejezi ki, hogy fontos számunkra, hogy napközben is folyamatos legyen a kommunikáció közöttünk – valóban örömet jelent a partner számára” – mondta Dr. Hevesi Krisztina egészségfejlesztő szakpszichológus, egyetemi adjunktus.
A Vodafone kutatása szerint egy korlátlan beszélgetést és SMS-t tartalmazó tarifacsomag - mint például a Vodafone Red - birtokában a válaszadók fele átlagosan akár egy órát, vagy akár annál is többet fordítana egy átlagos napon a kedvesével való telefonos csevegésre, mi több, a megkérdezettek 15 százaléka a korlátlan csomag birtokában akár végtelen időt szánna a kapcsolattartásra.
2013-ban a „szófukar”, a kedvessel való beszélgetésre a korlátlan csomag birtokában is csak napi 5-10 percet szánók aránya 32 százalékos volt, míg ma csak 17 százalék nyilatkozott így. A sokat beszélők aránya ugyanebben az időszakban 6-ról 18 százalékra nőtt, a végtelen időt is bevállalóké pedig 11 százalékról 15 százalékra emelkedett.
A Valentin napi kutatást a Vodafone saját ügyfélbázisán végezte el 2013 és 2017. január- februárban. A nem reprezentatív kutatás során a Vodafone elsődlegesen 20-40 éves, kártyás és előfizetéses csomagot használó ügyfeleit kérdezte meg.
Kapcsolódó cikkek
- Minden korábbinál magasabb ünnepi adatforgalom a Vodafone ügyfeleknél
- Sokan szeretnének többet a jóból
- A Vodafone felrázza a feltöltőkártyás piacot: 19 Ft-os perc és SMS díj feltöltőkártyával
- Vodafone IoT barométer: A „dolgok internete” nélkülözhetetlen a sikerhez
- Vodafone: úgy, mint otthon – a világ egyre nagyobb részén
- Majd másfélszer akkora mobilinternet forgalom az ünnepek alatt
- Többszörösére nő az SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten így is csökkenő tendenciát mutat
- Kiugró növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- A kamaszok nagyobb problémának tartják az internetes zaklatást, mint a kábítószerrel való visszaélést
- Új Google csevegőprogram a Lollipopon: Messenger
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!