Programmatic Kisokost adott ki az IAB Hungary
Osipovich Marianna (Amnet) és Kassai Péter (CEMP SH) vezetésével az IAB Hungary Programmatic munkacsoportja elkészítette a programozott médiavásárlást részletesen bemutató, szabadon letölthető Programmatic Kisokost.
“A tavalyi IAB Programmatic kutatásból egyértelműen kiderült, hogy legtöbbünknek még mindig ködös a programmatic – és ez a legnagyobb hátráltató tényező. Bonyolult a terminológiája, túlzottan tech fókuszú, ráadásul nem könnyű megtalálni a belépési pontokat sem a hirdetőknek. Vettük az üzenetet, ennek eredménye ez az anyag. Megfelelő alapok nélkül nem lehet űrhajót építeni, ezért csináltuk (és ismételjük majd meg) az IAB Programmatic Thematics rendezvényt és ezért készült ez az anyag is. Szerintem hiánypótló“, mondta el Vándor Attila, az IAB Programmatic munkacsoport vezetője.
A Kisokosban a definíciókon túl szó esik a belépési pontokról, bemutatják a hazai programmatic ökoszisztémát, felsorolják a főbb targetálási lehetőségeket, azaz összességében az első-második lépések megtételét segíti az összeállítás. “Amennyire tudjuk nem készült még magyar nyelvű anyag, amely ilyen részletességgel mutatja be a programmatic alapokat, ráadásul kifejezetten a hazai piacból kiindulva. Például először mi rajzoltuk fel a hazánkban aktív szereplők térképét tevékenység szerint bontva – ez óriási segítséget nyújt majd azoknak, akiknek fogalmuk sincs, hogy kihez forduljanak“, teszi hozzá Vándor Attila.
A Programmatic Kisokost bárki haszonnal forgathatja, de elsősorban azoknak a hirdetőknek ajánlják, akik még nem léptek be e szegmensbe, vagy akadnak még kérdéseik az alapokkal kapcsolatban.
Az IAB Programmatic Kisokos letölthető: https://iabhu.files.wordpress.com/2017/02/programmatic-kisokos-v06.pdf
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.