ABB technológia támogatja a svájci sívilágbajnokságot
Már több mint egy évszázada, hogy az ABB technológiai szakértelme meghatározó szerepet játszik az Alpok megközelíthetőségét biztosító közlekedési infrastruktúra fejlesztésében.
A vállalat úttörő technológiai megoldásai napjainkban is jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a svájci vasutak, kötélpályák, síliftek és hóágyúk biztonságosabban és jobb energiahatékonysággal üzemeljenek. Az ABB technológiát széles körben alkalmazzák a síliftek, a székes- és kabinos felvonók, a siklók, a drótkötélpályás felvonók és a vonatok kiépítésében, és döntő szerepet játszik abban az infrastruktúrarendszerben is, amit a híres üdülőváros, St. Moritz épített ki az ez évi alpesisí-világbajnokságra. A korábban már két téli olimpiának is helyt adó üdülőváros most ötödik alkalommal rendez sívilágbajnokságot.
St. Moritz
1935-ben a mai vállalat elődje, a BBC villamosította a Survetta T-bar felvonót. Napjainkban ABB motorok és hajtások biztosítják a kivételes szépségű üdülőváros síterepeit kiszolgáló 56 drótkötélpálya és sílift többségének működését. A híres, ABB-hajtásokkal működő Piz Nair felvonó az év 365 napján szállítja az Alpok szerelmeseit. A világbajnokság alatt, szurkolók és versenyzők szállnak fel a Piz Nair felvonóra, hogy felmenjenek vele a sípálya startvonalához.
A síparadicsomok napjainkban a jó hóviszonyok biztosítása terén már nem támaszkodhatnak egyedül a természeti adottságaikra. A sívilágbajnokság sikeres lebonyolításához a kiváló minőségű sípályák és a remek hóviszonyok alapfeltételt jelentenek. A pályák megfelelő hóborításának biztosítása érdekben ABB motorokkal felszerelt új szivattyúállomást és speciális mesterséges tavat létesítettek. A korszerű hóágyúk az ABB technológiája segítségével emelik ki a vizet a mesterséges tóból. Azáltal, hogy az elsődleges vízforrást a sípályák közelébe telepítették, a víz völgyből történő szivattyúzása már feleslegesé vált. A megoldással olyan fenntartható technológiai körfolyamat jön létre, amellyel több mint 16%-kal csökkenthető a korábbi energiafogyasztás szintje. Az anyatermészet szeszélyei sem befolyásolhatják a világbajnokság sikeres lebonyolítását, mivel az ABB berendezései garantálják a tökéletes hóviszonyokat.
Hóágyúk St. Moritzban
Több mint egy évszázadon át az ABB biztosítja a helyi vasútvonal, a Rhaetian Railway (RhB) üzemeltetéséhez szükséges villamos áramot. A vasútvonal első, ABB-berendezésekkel felszerelt villamosmotor-vonatát 1913-ban állították üzembe. Az ABB innovatív vontatási rendszerei lehetővé teszik, hogy napjaink szerelvényei biztonságosan és megbízhatóan közlekedhessenek a hegyekkel szabdalt Graubünden kantonban. Az ABB technológiájának köszönhetően a világbajnokság várhatóan 130 000 főnnyi nézőközönsége közül sokan választják majd az RhB szerelvényeit, hogy azokon – az ABB technológiájának köszönhetően – az időjárási körülményektől függetlenül, pontosan érkezzenek a versenyek színhelyére.
A Rhaetian Vasút ABB logót viselő szerelvénye
Az ABB-technológia alkalmazása természetesen nem korlátozódik kizárólag St. Moritzra. A vállalat technológiai megoldásai egyre több ember számára teszik lehetővé, hogy Svájc szerte felfedezzék a hegyvidékek szépségeit.
2016 decemberében az ABB Klosters-Madrisa hegyi üdülőben, Bündnerland egyik legnépszerűbb síparadicsomában (Davos közelében) kiépítette Svájc első gyerekeket és mozgássérülteket szállító sífelvonóját. Az 1890 m hosszú új Madrisa-Schaffürggli felvonó lelkét az ABB váltakozó áramú motorja és frekvenciaváltója alkotja, amely garantálja a felvonó biztonságos és energiahatékony működését. Az egyedi sífelvonó olyan testméret-felismerő vezérlőrendszerrel van felszerelve, amely biztosítja, hogy a felvonóra várakozó gyerekeket és ülősíelőket a könnyű beszállás érdekében a felvonóülés magasságába emelje.
Madrisa-Schaffürggli felvonó megnyítása 2016-ban
Az Underbahn felvonó az egyik legfontosabb létesítménye a hatalmas kiterjedésű Arosa- Lenzerheide síparadicsomnak. Az arosai Hörnli és a Lenzerheidén lévő Urdenfürggli között közlekedő Urdenbahn felvonó energiaellátását az ABB motorok és konverterek biztosítják. A felvonó függő drótkötélpályái – egyetlen tartóoszlop közbeiktatása nélkül – 1700 méteres távolságon ívelnek át a Bünder Urdental felett. A két párhuzamosan futó függő kötélpályát egymástól függetlenül, az utasforgalom függvényében üzemeltetik. A megoldás költséget takarít meg, és maximális energiahatékonyságot biztosít.
Arosa-Lenzerheide
A Luzern közelében lévő Titlis-hegyen, Engelberg és Stand állomások között működő gondolakabinos felvonó olyan modern váltakozó áramú (AC) hajtásokkal van felszerelve, amelyek jól példázzák a technológiai haladást. Az ABB által a Titlis Expressnek és a világ első körfogó gondolakabinos felvonókat üzemeltető Rotairnek szállított AC hajtások lehetővé teszik, hogy a két cég évente több mint egy millió utast szállítson kiváló hatékonyság mellett.
TITLIS
2015-ben az ABB által szállított technológia segítségével a Jungfrau Vasút szerelvényei több mint egy millió utast szállíthattak “Európa tetejére”, a Berni-Alpok világhírű hegycsúcsához. A Jungfrau Vasút 1912 óta szállít utasokat Európa legmagasabban fekvő vasútállomására, a Jungfraujochra. A vonalon járó szerelvényt az ABB jogelődje, a BBC villamosította, s tette lehetővé a vasúti közlekedést a vonalon. A Jungfrau Vasút szerelvényei olyan egyedi igényekre tervezett ABB hajtóművekkel vannak felszerelve, amelyek segítségével a vonatok egész évben, még a nagy havazások idején is folyamatosan és biztonságosan közlekedhetnek.
Jungfrau Railways
Kapcsolódó cikkek
- Új műszaki vezérigazgató-helyettes a Magyar Telekom élén
- Növekedést ért el az ABB a negyedik negyedévben
- Változatlanul vezető szerepben a Schneider Electric
- ABB technológia tartotta levegőben a versenyzőket a Wind Games 2017 beltéri szabadesés (skydive) világversenyen
- Új vezérigazgató került a Viber élére
- A Telekom történelme során a legmagasabb márkaértéket érte el Európában
- Értékesítési rekorddal zárta az elmúlt évet az Axis
- Új régiós értékesítési igazgató a Trend Micro vállalatnál
- A Magyar Telekom bekerült az FTSE4Good Emerging Indexbe
- A UPC-hez igazolt Sólyom Balázs
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.