A Samsung és a Korea Telecom az IoT szolgáltatások bevezetését felgyorsító megoldásról állapodott meg
A kereskedelmi forgalomba szánt megoldás új üzleti stratégiák megvalósítását segíti elő az IoT piacon
A Samsung Electronics a NarrowBand-IoT szolgáltatások (NB-IoT) bevezetéséről szóló szerződést írt alá a Korea Telecommal (KT).
A két vállalat az év elejére tervezi az NB-IoT előkészületeinek befejezését a minél korábbi hivatalos, kereskedelmi célú bevezetés és az új IoT-piac kialakítása érdekében.
A Samsung és a KT tervei között szerepel az NB-IoT-bázisállomás továbbfejlesztése és a virtualizált magtelepítés, amelyet a hálózat világszintű kereskedelmi bevezetése követ majd az év második negyedében.
A bázisállomást és antennát is magában foglaló 4G LTE-infrastruktúrát kihasználó NB-IoT nagymértékben csökkenti a telepítéshez szükséges időt. Emellett, a 4G LTE-hálózat által már lefedett területek hálózatképessége változatlan marad. A lefedettségi vakfoltokba, például a hegyvidéki és a föld alatti területekre telepített jelismétlőknek köszönhetően pedig az IoT-szolgáltatás mindenhol elérhető lesz, ahol az LTE-szolgáltatás már biztosított.
„Az NB-IoT kereskedelmi célú bevezetése új lehetőségeket nyit az IoT területén, és lehetővé teszi, hogy az IoT-piac vezetői között legyünk” – mondta June Keun Kim, a KT vezető alelnöke és a Giga IoT üzletág vezetője. - „A célunk, hogy új üzleti modelleket fedezzünk fel a gazdaság különböző területein. Erre tökéletes példa a KT által fejlesztett mentőmellény, amely vészhelyzetben a környező tárgyakkal kommunikálva védi a viselőjét hegymászás közben. Az ilyen típusú találmányok és fejlesztések új értékeket teremtenek az ügyfeleink számára.”
„Az NB-IoT olyan technológia, amely lehetővé teszi a tárgyak közötti kommunikációt az LTE-lefedettséggel rendelkező területeken. Az ügyfelek tartózkodási helyüktől függetlenül élvezhetik majd az IoT-szolgáltatásokat, akár hegyek között vagy épületeken belül is” – tette hozzá Jinsoo Jeong, a Samsung Electronics vezető alelnöke és a hálózati üzletág lakossági részlegének marketingigazgatója. - „A Samsung, mint a KT stratégiai partnere az NB-IoT kereskedelmi célú bevezetésében, örömmel vesz részt egy összekapcsolható világ megalkotásában, ahol létrejön az emberek és tárgyak közötti kommunikáció.”
Az időnként 10–20 MHz-es sávszélességet használó 4G LTE-vel szemben az NB-IoT keskeny, 200 KHz-es sávszélességet használ. Ez azt jelenti, hogy a technológia alkalmazható olyan helyzetekben is, amelyek alacsony teljesítményt és az eszköz akkumulátorának kismértékű használatát igényelik. Erre az egyik legfőbb példa az energia- és vízellátás ellenőrzése és a nyomkövetés. A technológia várhatóan új üzleti lehetőségeket hoz majd létre azáltal, hogy elmossa az iparágak közötti határokat. Ez a tendencia már megfigyelhető az intelligens öntőrendszereknél is, amelyek képesek a farmokat a legnagyobb pontossággal irányítani és ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
- A lázadó robotok és a „Személyazonosságok Internete”
- Itt a világ első 10 nanométeres FinFET technológiával készült Exynos 9 prémium processzora
- A Deutsche Telekom egész Európára kiterjeszti a NarrowBand-IoT hálózatát
- A mobilkommunikáció jövője
- A Samsung C-Lab új virtuális valóság projektekkel érkezik az idei Mobil Világkongresszusra
- Indul a NauBit SmartBoat szolgáltatása a balatoni hajósok számára
- A Samsung NEXT 150 millió dolláros alapot hoz létre új startup vállalkozások támogatására
- A Samsung a CES-en mutatja be a mosást forradalmasító négyfunkciós mosórendszerét
- A CES 2017 kiállításon mutatkozik be a Samsung POWERbot VR7000 robotporszívója
- A KT és a Samsung sikeresen létrehozta a világ első 5G kapcsolatát végpontok közötti 5G hálózatokon keresztül
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.