E-commerce cégek szállítási dilemmái
Wollák Viktória, 2000. november 9. 11:31
A B2C e-commerce cégeknek azokra a termékekre kellene koncentálniuk, melyek házhozszállítása jövedelmező.
Ahhoz, hogy ezek a vállalatok nyereségesek legyenek, elegendő számú magas szállítási árrésű terméket kellene kínálniuk. Ahhoz, hogy versenyképes legyen a vállalat, olyan termék mixet kell kínálnia, mely tartalmaz néhány alacsonyabb árrésű terméket is, melyek szélesebb látogatói kört vonzanak a cég oldalára.
Mivel a pontos házhozszállítás döntő tényező a vevők bizalmának megszerzésében és végül a profitszerzésben - a cégeknek körültekintően kell megállapítania termék haszonkulcsát illetve a vevők hajlandóságát a házhoz szállítási költségek kifizetésére.
A pótalkatrészek, az újdonságok, az ínyenc ételek ideális termékek, mert nagy haszonkulcs van rajtuk illetve a vevők hajlandóak kifizetni a szállítási költséget.
Az élelmiszerek, készételek, játékok szállítási költségeit már nem.
A megrendelés napján történő szállítást ígérő cégek csak korlátozott számú termékfajtát tudnak kínálni, mivel folyamatos raktárkészlettel kell rendelkezniük.
Általánosságban az is elmondható, hogy nem visszatérő vevők rendelnek ezektől a cégektől illetve ezek a megrendelések általában kis tételekre vonatkoznak.
A megfelelő partnerek kiválasztása is nagyon fontos tényező. A vállalatnak gondosan kell kiválasztania azt a szállítmányozó céget, mely képes megbízható szolgáltatást nyújtani folyamatosan.
Ingyenes szállítást csak azoknak a vevőknek kínálhatna a vállalat, akik rendszeresen nagy értékben rendelnek.
Kapcsolódó cikkek
- eBay: 50%-kal nagyobb profit egyre kevesebb aukció mellett
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia