Az Ericsson és partnerei már a gyárakat is felokosítják
Az Ericsson, a China Mobile és az Intel a 2017-es Mobil Világkongresszuson mutatta be a Connected Factory (Okos Gyár) koncepcióját, mely az Ipar 4.0 és a dolgok internete (IoT) technológiájára épül. A koncepció egyik fő eleme egy hálózatba kapcsolt csavarhúzó. A próbaüzem az Ericsson Panda Communication Company-ben - az Ericsson független, rádiótermékeket gyártó leányvállalatában – zajlott Nanjingban.
Körülbelül 1000 precíziós csavarhúzó található a gyárban, amelyek rendszeres kalibrációt és kenést igényelnek a használati idő során. Ennek a felügyeletét ma kézzel, papíron vezetve végzik. A hálózatba kapcsolt csavarhúzókkal a gyár felváltja a szerszámhasználati adatok kézi követését egy automatizált megoldással. A szerszámok mobil IoT-hálózaton keresztül történő csatlakoztatásával az összegyűjtött adatok intelligens elemzése lehetővé teszi az optimális karbantartást.
Az előnyök többek között a szerszámok hosszabb élettartama, és az emberi hibák számának csökkenése az üzemelés során. Az NB-IoT modulokhoz csatlakoztatott mozgásérzékelőkkel rendelkező csavarhúzóknak köszönhetően a gyár felválthatja a csavarhúzók felügyeletét egy automatizált megoldással.
A gyárban több LPWA (kis teljesítményű, széles lefedettségű) alkalmazási területen dolgoznak, ilyen például a gyártósor-felügyelet, a raktárfelügyelet és a csomag- és anyagkövetés. A hálózatba kapcsolt, NB-IoT modulokba csatlakoztatott és a szerszámokról valós idejű adatokat a mobil IoT-hálózatba küldő mozgásérzékelőkkel rendelkező, precíziós csavarhúzó a barcelonai bemutató fő attrakciója.
„A mobil IoT és az Ipar 4.0 kombinációját eddig nem vizsgálták részletesen” – mondta el Chris Houghton, a programért felelős vezető és az Ericsson észak-kelet-ázsiai régiójának igazgatója. – „Az IoT hálózati technológia és a felhőalapú megoldások kombinációja lehetővé teszi, hogy a gyártócégek a korábbinál sokkal több információhoz jussanak. Az adatok felhasználása a termelékenység javítására nemcsak a vállalatnak jelent előnyt, de az egész társadalom számára is.”
Az Ericsson partnere a China Mobile is elkötelezett a mobil IoT technológia és az ökoszisztéma fejlesztésének felgyorsítása iránt. Egyrészről a China Mobile vezeti az NB-IoT szabványok beépítését és egyesítését helyszíni tesztekkel és alkalmazások kidolgozásával a mobil IoT hálózati sémák kutatásához, és a végpontok közötti termékek gyors kifejlesztésének elősegítségéhez; másrészről a vállalat alapította az 5G Joint Innovation Centert, több iparágból és régióból érkező partnerek, valamint nemzetközi szervezetek (például GTI és GSMA) egyesítésével, nyílt laboratóriumokat épít, üzleti és termékinnovációkat hoz létre, promotálja az 5G hálózati költségcsökkentést, és dinamikus, innovatív, mindenki számára előnyös és értékeket megosztó ipari ökoszisztémát épít.
Houghton így folytatta: „Az Ericsson elkötelezetten segít a szolgáltatók ügyfeleinek világszerte az IoT, az 5G és a felhő technológiák előnyeinek kihasználásában. Globális vezető szerepünk és az IoT szabványosításában és alkalmazásaiban szerzett tapasztalataink alapján együtt dolgozunk a China Mobile-lal a hálózatba kapcsolt társadalom teljes potenciáljának kiaknázásán.”
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung csúcskészülékét a Legjobb Mobileszköz kategóriában díjazta a GSMA az idei Mobil Világkongresszuson
- A Samsung kibővítette stratégiai megállapodását a Microsofttal
- Az Ericsson és az Intel vezetésével óriási 5G együttműködés indul
- Gondolatra szikrázó gyufa a virtuális térben
- Deutsche Telekom: teljes gőzzel az 5G felé
- A Huawei bemutatta új okosóráját, a Watch 2-t
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- MWC 2017: bemutatkoztak a Lenovo legújabb termékei
- Galaxy-technológiájú táblagépek a Samsungtól
- Előlapi Leica kamerával és 3D-s arcfelismeréssel érkezik a Huawei új zászlóshajója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.