Izgalmas bejelentések a Game Developers Conference-en
A Microsoft is részt vett a 2017. február 27. és március 3. között San Fransiscoban megrendezett játékfejlesztői seregszemlén, a Game Developers Conference-n (GDC).
A 27 ezer látogatót vonzó, a világ legnagyobb játékfejlesztői szakmai rendezvényeként számon tartott eseménysorozatán interaktív és virtuális valóság alapú játékokkal foglalkozó programozók, művészek, gyártók, tervezők és üzleti döntéshozók gyűltek össze, hogy megosszák egymással ötleteiket és közösen formálják az iparág jövőjét.
A Microsoft több fontos bejelentést is tett a konferencián:
- A Microsoft az Xbox Live fejlesztők számára lehetővé teszi, hogy az általuk készített Xbox Live kompatibilis játékokat gyorsan és bárki számára elérhető módon közzétehessék. A Microsoft szeretné, ha minél többen kipróbálnák a most még csak tesztverzióként működő Xbox Live Alkotói Programot, amely hamarosan minden fejlesztő számára elérhetővé válik.
- A Microsoft és az Acer a valódi és a virtuális valóság egyidejű észlelésére alkalmas eszközt fejlesztett, amelyet már ebben a hónapban kipróbálhatnak a fejlesztők.
- A jelenlegi 10 mellett újabb 16 játékkal egészül ki az Xbox Play Anywhere címek tárháza, a lista pedig folyamatosan bővül, egyebek mellett a konferencián bemutatott játékokkal is.
- Február 28-án indult útjára az Xbox Game Pass névre keresztelt új játékelőfizetői szolgáltatás, amely korlátlan hozzáférést biztosít több mint száz Xbox One és Xbox 360 kompatibilis játékhoz. A fejlesztést jelenleg szűk körben tesztelik, a nagyközönséghez a tavasz második felében juthat el.
További részletek elérhetők a hivatalos Microsoft blogbejegyzésében.
Kapcsolódó cikkek
- A Quantum Break április 5-én jelenik meg Xbox One konzolon és Windows 10 rendszerű számítógépeken
- Tizenöt éve született meg az első generációs Xbox
- Ajándék Xbox Gold Live tagság Office 365 vásárlóknak
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Kikerült a netre a Halo Reach, a Microsoft nyomoz
- Olajkatasztrófa Xbox videójáték
- Egyetlen integrált lapka az új Xboxban
- USB flash támogatást kap az Xbox 360
- Jönnek a limitált 250 GB-os Xbox-ok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.