A jövő női vállalkozói mérkőznek meg nőnapon
Magyarországi elődöntőjéhez érkezett a Women Startup Competition
Európában csupán 15 százalék a női vállalkozók aránya, a kifejezetten női befektetőké pedig még ennél is kisebb, mindössze 6 százalék. Magyarország első női startup-versenye, a Women Startup Competition célja a női cégalapítók támogatása és a női jelenlét fontosságának hangsúlyozása a startup szektorban.
Március elsején zárult a jelentkezés a negyedik alkalommal megrendezésre kerülő Women Startup Competition budapesti elődöntőjére. A verseny célja, hogy tréning- és mentoring lehetőséget adjon és egyben ösztönözze a női vállalkozókat arra, hogy megvalósítsák ötleteiket. A hosszú távú cél pedig, hogy emelkedjen a női vállalkozók aránya az üzleti életben; jelenleg Európában mindössze 15 százalék a női vállalkozók aránya, a kifejezetten női befektetőké pedig még ennél is kisebb, mindössze 6 százalék. A verseny az elmúlt négy évben több mint 1 millió 360 ezer dollár értékű befektetési forráshoz juttatta a nyertes vállalkozásokat.
2014 -2016 között a Women Startup Competition több mint 300 nemzetközi és hazai női startup jelentkezését fogadta és támogatta szakmailag. A verseny ugyanúgy nyitott nők és férfiak számára, mindössze egyetlen feltételnek kell megfelelni: a startupok legalább 50 százalékban hölgy tagokból kell, hogy álljanak. A megmérettetésre évről-évre egyre többen jelentkeznek: míg az első évben 86 nevezés érkezett, idén már több mint 270 versenyző közül hirdetnek majd győztest júliusban, Londonban; ez a nevezések több mint háromszoros növekedését jelenti a verseny elmúlt négy éve alatt.
Hét ország, hét állomás
Az idei hat helyszínen (Finnország, Németország, Lengyelország, Csehország, Ausztria és Anglia) tartott elődöntőt követően, március 8-án, a Prezi irodájában kerül sor az utolsó, budapesti elődöntőre. Ahogyan az eddig elődöntőkön, a zsűri a budapesti állomáson is egy csapatot választ ki, amely lehetőséget kap arra, hogy részt vegyen a júliusi londoni döntőn. Ezt megelőzően a nyertes csapatok a brit fővárosba utaznak, ahol egy ötnapos felkészítő programon vesznek részt. A tét nagy: a csapatoknak befektetők előtt kell majd prezentálniuk.
„Fantasztikus ötletekkel találkoztunk a verseny eddigi hat állomásán! Kíváncsian várjuk az utolsó, budapesti elődöntőt, amelyre 21 csapat közül végül hetet választottunk ki. A legtöbben az egészséges életmóddal, a nők életének könnyítését segítő témákkal kapcsolatos vállalkozások ötletével neveztek” – mondta el Müller Tamás, a versenysorozat alapítója.
Az előadó maga a show!
A verseny nyitott bárki számára, aki kíváncsi arra, hogy mely ötletekből születhetnek meg a jövő meghatározó vállalkozásai, és inspirációt adhat azoknak is, akik egyelőre csak tervezik vállalkozás indítását.
„A célunk nem az volt, hogy látványos előadásokat prezentáljunk, de erre nincs is szükség. Az előadóink lelkesedése és a bemutatott ötletek elegendők ahhoz, hogy igazán érdekes előadásokat hallgassunk meg. Fontos, hogy nem csupán technológiai alapú kezdeményezéseket várunk, hiszen többször előfordul, hogy egy művészeti vagy szolgáltató jellegű projektből lehet olyan megoldást kihozni, amely leveszi a befejtetőket a lábukról” – magyarázta Müller Tamás.
2016-ban a versenyen harmadik helyezést ért el a magyarországi Bloomyloom, amely egy kicsi designiroda, ahol három éve terveznek és gyártanak speciális szövéskombinációval rendelkező babahordozó kendőket és hozzájuk illő divattáskákat. A versenyen egy olyan projekttel indultak, amelynek lényege egy tapintással olvasható, Braille-íráshoz hasonló, ún. információs textília, amiből hordozókendőket, babahordozókat készítenek majd, elsősorban vak- és gyengénlátó szülők számára.
„A tapintható textil segítségével könnyű érezni, hogy a kendő megfelelően tartja a babát alulról, oldalról, és a kötési folyamatot is könnyebb elsajátítani. Hiszünk benne, hogy a hátrányos helyzetűek életét segítő megoldásoknak igenis helye van a non-profit szférán kívül is, és ebben megerősítettek bennünket a verseny szakemberei, akik workshopok során segítették csiszolni a koncepciót” – magyarázta Aggot Eszter, a Bloomyloom csapatának egyik tagja.
A Women Startup Competiton eddigi valamennyi nyertese befektetéshez jutott. A szervezők bíznak benne, hogy a versenyen szereplő csapatok inspirációt adnak és jó példát jelentenek azoknak, akik azt tervezik, hogy saját vállalkozást indítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Online nyomozós üzleti verseny
- Magyar startupok, akikről sokat hallunk még az idén
- Dögös tech trendekkel jön az idei SMART 2017 konferencia
- Magyar megoldás forradalmasíthatja a világ filmiparát
- Lezárult a Nemzeti Kiberverseny hazai fordulója a ProDay IT-Biztonsági Konferencián
- ProDay IT-Biztonsági Konferencia és Expo Budapesten
- Forradalmi ötleté az első hely - ők lettek idén a Highlights of Hungary győztesei
- Tizenéves programozó zseniket díjazott a UPC
- A magyar startup-ok egyre jobban szerepelnek a CES-en
- Meghosszabbított nevezési határidővel várja az innovatív ötleteket a Microsoft Imagine Cup verseny
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.