Átalakítja a légiközlekedést a digitalizáció
A légitársaságok működését és ügyfélkezelését is gyökeresen átalakította a digitális transzformáció az elmúlt években.
A folyamat közel sem állt még meg, a hatékonyság növeléséért és az vásárlói élmény javításáért is számos fejlesztés zajlik. Az utasok egyre jobban személyre szabott ajánlatokkal és csomagokkal találkoznak, miközben a földi és légi személyzet munkáját is megreformálják a légiközlekedési informatika innovációi.
A budapesti központtal működő Lufthansa Systems Hungária szakemberei összegyűjtötték a vállalatcsoport legfontosabb fejlesztéseit, amelyek a repülés élményét alakítják majd a közeljövőben, vagy segítenek a légitársaságoknak abban, hogy a lehető legmagasabb biztonság mellett csökkentsék a kiadásaikat és biztosíthassanak kedvezőbb ajánlatokat.
Az utazás nem csak a repülés idejéig tart
Az egyik legfontosabb hívószó mára a személyre szabottság lett a légiközlekedésben. A Big Data elemzéseknek és a dinamikus értékesítési láncnak köszönhetően az utasok már a tervezéskor olyan ajánlatokkal találkoznak, amelyek a legkedvezőbbek számukra. Ez nem csak a felhasználói élményen javít, de a légitársaság értékesítési kiadásait is csökkenti.
Az egyik legkülönlegesebb és legújabb fejlesztés az inTime mobilalkalmazás, ami már az indulás előtt jelzi az utasnak, hogy mennyi időbe telik, míg az adott pozíciójától eljut a gép fedélzetére. A valós idejű adatfeldolgozásnak köszönhetően így tisztában lehet a repülőtérre vezető úton lévő aktuális dugóktól és útfelújításoktól kezdve, a check-in pultnál és az ellenőrzésnél álló sor hosszán keresztül egészen a számára kijelölt kapuig tartó séta idejéig mindennel. Az anonim utas adatok begyűjtésével ez az alkalmazás folyamatosan tanul, így egyre pontosabb előrejelzéseket is nyújt.
Szórakozás és munka a fedélzeten
A vezeték nélküli eszközökkel is elérhető BoardConnect egy olyan digitális platform, ami egyszerre segíti a légi személyzet munkáját és biztosít szélessávú internetet az utasok számára. A szórakoztató funkciók mellett erre a rendszerre épül a cég élő online konferenciabeszélgetéseket lehetővé tevő megoldása is.
Az új fejlesztéseknek köszönhetően az utasok a repülés előtt és közben is a legfrissebb információkat érhetik el az utazásról, így előre értesülnek az esetleges késésekről is. Az átláthatóságra és gyors információcserére alapozó kommunikáció jó hatással van az elégedettségre és a légitársaságok iránti elkötelezettségre is.
Jelentősen növeli a hatékonyságot a digitalizáció
A biztonság és a hatékonyság kulcsszerepet tölt be az eredményesség és az összehangolt működés szempontjából. A repülés biztonsága növekszik, a költségek pedig csökkenek, ha átgondoltabb az útirány, kevesebb üzemanyag fogy és egyszerűsödnek a különböző technikai műveletek, mint például a földi karbantartás ideje. A Lido/Navigation rendszer egy helyen összesíti az összes szükséges információt, amikre a pilótáknak szüksége lehet a kapu elhagyásától az érkező oldali repülőtér kapujáig. A program hamarosan képes lesz arra, hogy a térképen jelölve is bemutassa a repülőtéren előirányzott összes mozgást és részfolyamatot.
„A stratégiánk alapvetése, hogy felkészítjük a légitársaságokat és repülőtereket a digitális transzformációval megszületett igények kezelésére. Jó példa erre, hogy több mint 15 éve segítjük az egyes szereplőket a teljesen papírmentes pilótafülkére való átállásra” – mondta Oliver Krüger, a Lufthansa Systems ügyvezető igazgatója.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség új NDC szabványa kihatással van a légitársaságok értékesítési rendszerére is. Erre reagál a Lufthansa Systems a partnereivel közösen kifejlesztett Sirax/RA programmal. Ez a platform segítséget nyújt az értékesítési stratégia kezelésében, az egyedi ajánlatokra érkezett rendelés pillanatától egészen a számlázásig. Az ajánlatok személyre szabása nem csak az utasok elégedettségét növeli, de a légitársaság értékesítési költségeit is csökkenti.
Új megoldások a nagyobb kiszámíthatóságért
A légiforgalmi irányítók munkájában kiemelten fontos, hogy egy biztonsági figyelmeztetés se kerülje el a figyelmüket, miközben gyakran egyszerre hat képernyőn kell követniük az egyes járatok útjait. A Lufthansa Systems NetLine/Ops++ kontrollrendszere pontosan erre lett kifejlesztve: követi és elemzi az irányítók szemmozgását, így szinte ki van zárva a mulasztás lehetősége.
„A digitális megoldások fejlesztése elengedhetetlenné vált a repülőipar számára, melybe beletartozik az adatok hatékony megosztása, analizálása és az előrejelzés fontossága” – mondta Stefan Auerbach, a Lufthansa Systems ügyvezetője. – „Annak érdekében, hogy gyorsan tudjunk reagálni a piac változásaira, a vállalatcsoporton belül tavaly létrehoztunk egy startup vállalkozást, a zeroG-t, ami a működési modellje és új szemlélete segítségével rugalmasan egészíti ki a Lufthansa Systems IT és légiközlekedés területén felgyülemlett széles tapasztalatát.”
Kapcsolódó cikkek
- Digitalizáció és automatizáció a munkafolyamatokban
- Mely filmeket szeretik a legjobban a magyarok?
- Samsung: a vállalkozásoknak három évük van alkalmazkodni a nyitott gazdasághoz
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Megszokás vagy praktikusság?
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Újra trendi az online társkeresés
- A gyerekek elégedetlenek szüleik online viselkedésével
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Előrejelzések 2017-re: kreatív munkaállomások, IoT-igazgatók és önjavító jövő
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.