A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatással fokozza ügyfelei biztonságát

forrás: Prím Online, 2017. március 20. 11:24

Az „Identity as Service” teljes körű személyazonosság- és hozzáféréskezelési (Identity and Access Management, IAM) szolgáltatás EMEIA-régióbeli bevezetésével a Fujitsu növeli ügyfelei biztonságát a felhő korában, és segít a szervezeteknek határozottabban fellépni a támadókkal és a csalással szemben.

Az átfogó önkiszolgálási funkcionalitást nyújtó, és többféle hitelesítési protokollt (azon belül a biometrikus azonosítást is) támogató Fujitsu „Identity as a Service” (IDaaS) szolgáltatás gondoskodik arról, hogy csak ellenőrzött felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez, alkalmazásokhoz, adatokhoz és erőforrásokhoz. A sikeres finnországi kísérleti projektet követő bevezetés fontos mérföldkő abban a programban, amelynek keretében a Fujitsu folyamatosan terjeszti ki menedzselt biztonsági szolgáltatásainak portfólióját az EMEIA-régióra. 

 

A Fujitsu IDaaS megoldása automatizált felhőalapú eszközökkel, valós időben kezeli a személyazonosságokat. A felhasználói azonosítók feldolgozása és a jogosultságok kezelése a könyvtárakkal, rendszerekkel, felhőszolgáltatásokkal és alkalmazásokkal integrált módon, nyílt, szabványos interfészek segítségével zajlik. Így skálázható, gyorsan bevezethető és teljes körű hozzáférés-szabályozási megoldás jön létre hibrid IT-környezetekhez.

 

A böngészőalapú szolgáltatás bármely csatlakoztatott eszközről és helyszínről lehetővé teszi a jogosultságok kezelését, létrehozását, módosítását és eltávolítását – a helyi telepítésű és a felhőalapú rendszereknél egyaránt. A Fujitsu IDaaS többféle erős hitelesítési módszert is támogat, köztük a felhasználói azonosítók és jelszók használatát, a Windows asztali gépes bejelentkezést, az egyszeres bejelentkezést (SSO), a (telefonhívásra és PIN-kódra épülő) CallSign hitelesítést és a biometrikus azonosítást. Az SSO-megoldás az SAML (Security Assertion Markup Language) szabványt és a WS-Federation (Web Services Federation Language) protokollt használja a helyben telepített és a felhőalkalmazások biztonságának megőrzéséhez és hitelesítéséhez. 

 

A Fujitsu IDaaS segítségével a szervezetek szigorú információbiztonsági követelményeket és szabályzatokat érvényesíthetnek, valós idejű jogosultságkezeléssel, használatfigyeléssel és jelentéskészítéssel. Az igénybevétel alapján fizetendő (pay-as-you-go) szolgáltatás olyan automatizált és önkiszolgáló funkciókkal javítja a szervezeti hatékonyságot és produktivitást, amelyek csökkentik a manuális munkaigényt és az ügyfélszolgálathoz beérkező hívások számát. 

 

„Minden számítógéphasználó több tucatnyi felhasználónévvel és jelszóval rendelkezik. Azon túl, hogy az emberek nehezen tudják számon tartani az összes jelszavukat, a szervezeteknek pedig kihívást jelent a biztonság és a használhatóság közötti egyensúly megteremtése, a gyenge biztonság komoly üzleti kockázatot is jelent. Egyre többet fordítunk a kiberbűnözők elleni védekezésre, mivel a biztonság kézben tartása üzletmenetet érintő, kritikus kérdés. A bizalom az üzletmenet folytonosságának szerves része, így a személyazonosság- és a hozzáféréskezelés is központi kérdéssé vált az állami és a magánszektorban egyaránt” – nyilatkozta Rob Norris, a Fujitsu nagyvállalati és kiberbiztonsági megoldásokért felelős EMEIA-régióbeli alelnöke.

 

 

Hogyan működik a Fujitsu IDaaS? 

A Fujitsu IDaaS megoldás valós időben tárolja a jogosultságokat és a személyazonosságokat, és gondoskodik róla, hogy csak engedélyezett felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez és az adatokhoz. Így a korábban költséges és időigényes feladat egyszerű, olcsó és gyors folyamattá vált. Az új szolgáltatással a Fujitsu a csúcstechnológiájú személyazonosság-kezelő és hozzáférésszabályozó rendszerek és szolgáltatások fejlesztése és bevezetése terén felhalmozott több mint egy évtizedes tapasztalatát hasznosítja. Ilyen rendszer például a Finnországban működő online állampolgárazonosító és fizetési szolgáltatás, az Egyesült Királyság biometrikus határellenőrzési rendszere, vagy a Kanadai Királyi Lovas Rendőrség bűnügyi nyilvántartó rendszere. 

 

IAM-szolgáltatáspalettája részeként a Fujitsu rendszerintegrációs, alkalmazásfejlesztési, infrastruktúrabevezetési, karbantartási szolgáltatásokat, és szolgáltatásmenedzsmentet is kínál az EMEIA-régióban. Az IAM-szolgáltatás már ma is több mint négymillió felhasználói bejelentkezést támogat havonta.

 

Ár és piaci bevezetés

A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatás már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban. Ára a választott szolgáltatási és támogatási opcióktól, valamint földrajzi helytől függően változik.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32