A világ első, száraz eljárással működő irodai papírfeldolgozó rendszere megérkezett Európába
A PaperLab forradalmasítja az irodai újrahasznosítást azáltal, hogy a papírhulladékot száraz folyamat segítségével nyomtatható irodai papírrá alakítja
Az Epson vezető technológiai vállalatként Európában először mutatta be a PaperLab készüléket – a világ első, száraz eljárással működő irodai papírfeldolgozó rendszerét. A PaperLab a biztonságosan megsemmisített papírhulladékból naponta több ezer újrahasznosított papírlapot képes előállítani.
A PaperLab ideális az olyan vállalatok számára, amelyek környezetbarát, ökológiailag hatékony és fenntartható megoldást keresnek a bizalmas adatokat tartalmazó dokumentumok biztonságos megsemmisítésére, és a papír újrahasznosítására. A PaperLab koncepciót Európában első alkalommal a hannoveri CeBIT rendezvényen mutatták be egy nagyobb kiállítás részeként, ahol a látogatók az Epson hatékony, kompakt és precíz munkahelyi megoldásaival is találkozhattak.
Minoru Usui, az Epson elnöke is részt vett a CeBIT kiállításon, beszédében pedig kitért a jövő technológiáira, és részletesen elmondta, hogy az Epson készülékei és koncepciói hogyan járulnak hozzá a munkahelyi fejlesztésekhez és az emberek életminőségének javításához.
Minoru Usui úgy fogalmazott: „Rendkívül büszke vagyok, hogy bemutathatom a PaperLab készüléket, a világ első irodai papírfeldolgozó rendszerét, amely száraz eljárást alkalmaz. A tavalyi év végén Japánban mutattuk be ezt az eszközt, és várhatóan 2018 őszén kezdjük el az értékesítését Európában. Célunk egy új irodai nyomtatási ökoszisztéma létrehozása, ahol az ügyfelek a PaperLab által újrahasznosított papírokra a nagysebességű tintasugaras nyomtatókkal nyomtathatnak. A készülék ideális az olyan vállalatok számára, amelyek fenntartható megoldást keresnek a bizalmas adatokat tartalmazó dokumentumok biztonságos megsemmisítésére és a papír újrahasznosítására. Olyan világot látok magam előtt, ahol nyomtathatunk, és annyi papírt hasznosíthatunk újra, amennyit csak szeretnénk. Remélem, egyszer majd a PaperLab modellek minden méretben elérhetők lesznek, és nem csak a gyárakban, az irodákban, hanem még otthon is használni fogják őket.”
A vállalatok a PaperLab használatával különböző méretű, vastagságú és típusú papírt állíthatnak elő, az irodai papírlaptól a névjegykártya papíron át a színes változatokig. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség részeként az Epson bemutatta az Environmental Vision 2050 nevű programját, amelyben a széndioxid-kibocsátás 90%-os csökkentését célozza meg minden termék és szolgáltatás életciklusában 2050-re.
A PaperLab funkciói
1. Szárazrost-technológia
Rostmentesítés
Az Epson által fejlesztett rostmentesítő egység a hulladékpapírt mechanikusan hosszú, vékony rostokra bontja le, víz felhasználása nélkül. A bizalmas dokumentumok biztonságosan, azonnal és teljesen megsemmisülnek.
Kötés
A használt papír rostjait a készülék kötőanyaggal egymáshoz köti. Ez az anyag különböző színekben érhető el, így a PaperLab felhasználói színes papírt állíthatnak elő, vagy fokozhatják a papírlapok fehérségét.
Formázás
Az összekötött rostokat a készülék összenyomja az új papírlap megformázásához. A PaperLab használói különböző vastagságú A4-es és A3-as lapokat hozhatnak létre a papírsűrűség, -vastagság és -forma beállításával.
2. Fokozott biztonság
A bizalmas dokumentumok teljes megsemmisítésével a PaperLab növeli az adatbiztonságot. Ahelyett, hogy a papírhulladék elhagyná a telephelyet, helyben finom rostokra bomlik. A rostokon semmilyen felismerhető információ nem marad meg, nem úgy, mint az iratmegsemmisítőn ledarált papírokon. Ezért a PaperLab ideális megoldás a kormányzati irodák számára, és más, nagy mennyiségű bizalmas dokumentumot kezelő intézmények számára. Az eljárás védelmet biztosít a személyes adatok, az intézmények, lakosok, ügyfelek számára.
3. Különböző típusú papír gyors előállítása
A PaperLab az első új lapot a papírhulladék betöltése és a Start gomb megnyomása után körülbelül 3 perccel készíti el. Óránként körülbelül 720 A4-es lapot képes előállítani. A használt papír magasabb értékű papírrá – például másolópapír, névjegykártyákhoz való kártyaköteg vagy hirdetésekhez való színes papír – alakításával a vállalatok és a kormányzati intézmények bármikor elő tudnak állítani bármilyen, számukra szükséges papírterméket.
4. Alacsonyabb környezeti terhelés
A PaperLab vízmentes eljárással állít elő papírt. Általában egy pohár víz kell egyetlen A4-es papírlap előállításához. Mivel a víz értékes globális erőforrás, az Epson a száraz folyamat alkalmazása mellet döntött.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Kreatív alkalmazások, széles választék
- Magyarországon az irodai dolgozók 72 százaléka szerint az irodai munka papír nélküli elképzelhetetlen
- Online kalkulátor segít kiszámolni, mennyit takaríthatnak meg a felhasználók az Epson külső tintatartályos nyomtatóival
- Az Epson bővíti piacvezető POS-nyomtatóinak választékát
- Az Epson a Heimtextil kiállításon mutatta be a Design for Living 2017 textiltervező versenyének legjobb terveit
- Monna Lisa - egy lakástextil-ipari sikertörténet
- Kiemelkedő színpontossággal rendelkező proofkészítő, fotó- és szépművészeti nyomtató az Epsontól
- Lewis összetintázva
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.