A digitalizáció útján
Az UNIQA Biztosító a GfK Piackutató Intézettel közösen idén március elején felmérést végzett a biztosító ügyfelei körében arról, hogy ők milyen mértékben használják az érintőképernyős okostelefonokat napi rendszerességgel és mennyire nyitottak az ügyfelek a különböző alkalmazások igénybevételére.
Az UNIQA Biztosító és a GfK által végzett felmérés alapján az érintőképernyős okostelefonok igencsak elterjedtek, azaz penetrációjuk magas. A közel 1600 válaszadó 90 százaléka rendelkezik érintőképernyős mobilkészülékkel és használja is azt naponta többször internetezésre.
A legnépszerűbb alkalmazások valamennyi korcsoportban:
Forrás: UNIQA-GfK felmérés az UNIQA lakossági ügyfelei körében az érintőképernyős okostelefonok elterjedéséről és a mobilalkalmazások használatáról
Elmondható, hogy a banki és biztosítói mobilalkalmazások iránt is fogékonyak a válaszadók. A mobilbanki alkalmazások használói túlnyomórészt férfiak (62 százalék). A hölgyek óvatossága mobiltelefonjuk eltulajdonítása és így banki adataikkal való visszaélés fölötti félelmüknek tudható be, illetve sokuk egyszerűen túl bonyolultnak találja a mobiltelefonos alkalmazások használatát.
A kutatás megállapította, hogy az UNIQA Biztosító honlapján elérhető online kárbejelentését a megkérdezettek többsége ismeri (51 százalék), 10 százalékuk pedig már igénybe is vette. Arra a kérdésre viszont, hogy hányan használnák ezt a szolgáltatást egy esetleges jövőbeli káresemény bejelentéséhez, már jóval többen, a válaszadók 87 százaléka adott pozitív visszajelzést.
A megkérdezettek 40 százaléka válaszolta azt, hogy ha lenne rá lehetősége, nem ragaszkodna a személyes szakértői szemléhez és igénybe venné a mobiltelefonos-videós szakértői szemle szolgáltatást vagyonkár bejelentésekor. Könnyen belátható, hogy egy ilyen eszköz mind a biztosító, mind az ügyfél dolgát megkönnyíti és felgyorsítja a kárkifizetési folyamatokat.
Éppen ezért az UNIQA a DEKRA-Expert Kft-vel közösen 2016-ban új eszközt – az i2i applikációt – vezetett be a vagyonbiztosítás kárrendezés területén. „Az alkalmazás rendkívül egyszerű használata és a folyamatok gyorsasága miatt rögtön népszerű lett mind a kárfelvevők mind az ügyfelek körében” – mondta el Vereczki András, az UNIQA Biztosító Zrt. lakossági biztosításokért felelős vezetője. Az applikáció révén a kárszemle az ügyfelek idejének szűkösségét és igényeit figyelembe véve történhet meg a lehető leggyorsabban. A kárfelvétel az i2i applikáció segítségével történik egy előre megbeszélt időpontban.
Az i2i az ügyfelek szempontjából kényelmes és biztonságos megoldást nyújt, hiszen nem kell beengedni egy idegent a lakásba, a kárszemlézőnek sem kell hosszú utat megtennie egy-egy kár felvételéhez – sok esetben több órát töltenie a forgalomban. A kárszemle során a kárrendező a megadott adatok és az okos készüléken keresztül látott károk alapján rögtön kalkulálni tud és az ügyfél számára azonnal felajánlja a kártérítési összeget. A megállapodott összeget pedig az ügyfél akár néhány napon belül megkaphatja.
Az UNIQA Biztosító fontosnak tartja, hogy a professzionális ügyfélkiszolgálás érdekében innovatív digitális technológiákat alkalmazzon. Az i2i applikáció az ügyfelek körében pozitív fogadtatásra talált, ami a fogyasztói környezet digitalizálódására, a szinte állandóan „kapcsolatban lévő” (connected) digitális fogyasztói magatartásra is visszavezethető.
A digitális kárszemléről elérhető kisfilm:
Kapcsolódó cikkek
- Szingapúrban is Vodafone IoT bringákat lehet használni
- A Rockwell Automation FactoryTalk TeamONE alkalmazása felgyorsítja az üzemi diagnosztikát
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Megszokás vagy praktikusság?
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
- Magyar cég Bluetooth-os garázsnyitója elsőként nyerheti el az Apple tanúsítványát
- Nagy megrendelők tömeges kiszolgálására készül a mobiltelefonos távnyitásra szakosodott magyar NOLD Technologies