Az elavult technológia fogja vissza az európai állami szektor digitalizációját
A Fujitsu megbízásából készült tanulmány szerint az elavult technológiai infrastruktúra akadályozza az állami szektorban a digitalizáció előnyeinek kiaknázását. Az állami szektor vezetői azonban ennek ellenére biztosak abban, hogy boldogulni fognak a digitalizálódó világban.
A megkérdezett állami szektorbeli vezetők több mint fele (55%-a) úgy gondolja, hogy szervezete négy éven belül nem fog a jelenlegi formájában létezni, és 82% tisztában van vele, hogy elkerülhetetlen az alapvető változás, hiszen a digitalizáció minden szektorban gyökeresen átalakítja az üzleti gyakorlatot.
A boldoguláshoz 93% szerint fejlődnie kell szervezetének, és szinte mindenki (96%) biztos abban, hogy képes lesz erre. Alig 14% aggódik a digitális átalakulás okozta alapvető változások miatt, amely az összes vizsgált iparágat tekintve a legalacsonyabb érték. Ez a magabiztosság megnyilvánul abban is, hogy az állami szektorbeli vezetők több mint egynegyede (26%-a) úgy gondolja, hogy saját ágazata digitális éllovasai közé tartozik – ez több, mint bármely más iparágban.
Más iparágakkal ellentétben, ahol a digitalizáció fő oka, hogy a vállalatok lépést szeretnének tartani a versenytársakkal, az állami szektorban az ügyfelek hajtják a digitalizáció motorját. Ez is mutatja az ügyfélszolgálat és a digitális szolgáltatásnyújtás iránti egyre nagyobb igényt az állampolgárok részéről. Amikor arról kérdezték a résztvevőket, hogy szerintük kik a digitalizáció meghatározó szereplői az állami szektorban, leggyakrabban azt mondták, hogy a „szektorba újonnan belépő, jól ismert vállalatok”, mint például a Google és az Amazon (33%), ami szintén azt mutatja, hogy az állami szervezetek nagy része ügyfélorientált online szolgáltatások bevezetésére készül.
Az elavult technológia tartja vissza az állami szektort
Bár a digitalizáció sok előnnyel jár, nem minden állami szervezet számít arra, hogy sikerül maradéktalanul kiaknáznia ezeket. Sok vezető (50%) úgy gondolja, hogy elsősorban az elavult technológia és infrastruktúra tartja vissza a lehetőségek hasznosításától, ami az összes ágazatot vizsgálva a legmagasabb arány. További 43% okolta a belső kultúrát és a változtatástól való félelmet, míg a megkérdezettek egyharmada (32%) említette a változtatás komplexitását, mint hátráltató tényezőt.
A kihívások ellenére az állami szektor dolgozik működése digitalizálásán és infrastruktúrája frissítésén. A megkérdezettek kétharmada (66%-a) már befektetett új technológiába, közel ugyanannyian (65%) megváltoztatták üzleti stratégiájukat, és a válaszadók valamivel több mint a fele (51%) működését és folyamatait is továbbfejleszti. Arra a kérdésre, hogy mire van a leginkább szükség a sikerhez a digitális világban, az állami szektorbeli szereplők közel fele (49%) az „innovációs beruházásokat” említette.
A vezetők 71%-a szerint az állami szervezetek sikeres működésében továbbra is központi szerepet fog játszani a technológiára fordított folyamatos, kiemelt figyelem. Közel ugyanannyian (70%) nyilatkoztak úgy, hogy a jövőben létfontosságú lesz a technológiai szakértőkkel folytatott együttműködés, hogy velük közösen alakítsák ki a szektorban zajló változásokra adott választ. 43% már megkezdte az új stratégiai kapcsolatok kiépítését. Az eddigi eredmények ellenére a változás a válaszadók többségénél elég lassan halad, és 72% szeretné felgyorsítani a folyamatot.
„Európában az állami szektor nyilvánvalóan elindult a digitalizálódás útján. Elsősorban a közigazgatási szolgáltatások online elérhetősége iránti igény és az ügyfelek elvárásai indították el a változást. A haladást azonban visszafogja az elavult IT-infrastruktúra. A szolgáltatásnyújtás átalakítása során a vezetők rájöttek, hogy szakértő partnerekre van szükségük, akik segítenek lebonyolítani a digitális átalakulást. A digitalizáció állami szektorbeli terjedésével arra számítunk, hogy komoly lehetőségek nyílnak meg a technológiaszállítók és a viszonteladók előtt” – nyilatkozta Hugo Lerias, a Fujitsu vertikális iparágakat, állami szektort és autóipart támogató üzleti alkalmazásszolgáltatásokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle tanulmánya szerint a fogyasztók egyre aktívabban alakítják a vásárlási folyamatot
- Nagy változások előtt a központi bankok: jönnek a digitális fizetőeszközök
- A digitális fejlődés a kulcs a női egyenjogúsághoz
- A Fujitsu virtuális valóságra felkészített CELSIUS munkaállomásaival élmény dolgozni
- Két új noteszgép a kompromisszumra nem hajlandó mobil felhasználóknak
- A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatással fokozza ügyfelei biztonságát
- A Kaspersky Lab legújabb jelentése rávilágít a digitális káosz következményeire
- Fujitsu World Tour 2017: középpontban a sikeres digitális átalakulás kulcsa, a „co-creation”
- Átalakítja a légiközlekedést a digitalizáció
- A Fujitsu megoldása forradalmasítja a kommunikációt a kiskereskedelmi környezetben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.