A Microsoft első embere Budapesten
Március 30-án Magyarországra látogatott Satya Nadella. A Microsoft vezérigazgatója a digitális átalakulásról tartott nyilvános előadást Budapesten, valamint helyi vállalkozókkal, egyetemi hallgatókkal és startupok vezetőivel találkozott.
Satya Nadella március 30-án a Budapesti Kongresszusi Központban megrendezett Microsoft Future Decoded rendezvényen tartott előadást. A redmondi világcég első embere a digitális átalakulásban rejlő lehetőségekről beszélt a magyar hallgatóság előtt.
Nadella beszédében kiemelte, hogy nagy örömmel osztja meg Magyarországon is gondolatait kedvenc témájáról, a digitális technológiákról. Hozzátette: azért is jött ide, hogy tanuljon a magyar példákból. Beszédében aláhúzta, hogy a digitális transzformáció milyen lehetőségeket tartogat a magyar fejlesztők számára, emellett több sikeres magyar vállalatot is kiemelt, köztük a Mol-t, a Netpincért, az OTP-t és a HungaroControl-t, amelyek innovatív szemléletükkel, a technológia nyújtotta lehetőségeket kihasználva új utakon járnak.
“Rengeteg helyi innovációt ismerhettem meg és biztos vagyok abban, hogy a számuk a jövőben tovább fog növekedni” – emelte ki beszédében Nadella.
Nadella röviden utalt a Netpincér történetétre, amely Európa első online ételrendelő szolgáltatása volt, és 18 évvel ezelőtt két magyar kollégista álmodta meg. Ügyfeleik különböző platformokon működő chatbot segítségével kommunikálnak velük és elvárják, hogy a szolgáltatás mindenütt egyformán magas minőségű legyen. Az Azure platformoktól és programozási nyelvektől függetlenül képes ugyanazt a magas szintű ügyfélélményt biztosítani.
A vezérigazgató további pozitív vállalati gyakorlatként emelte ki a MOL Dunai Finomító példáját. Itt Azure Machine Learning felhőszolgáltatásban futó gépi tanulási algoritmusok segítenek a szenzorokból érkező rengeteg adatból üzletileg értékes következtetéseket levonni.
További példa a HungaroControl, ahol a Windows 10 bevezetése támogatja az üzleti folyamatok optimalizálását és a kiberbiztonság fenntartását, mindezt az IT háttérinfrastruktúra modernizálásával. A Windows 10 támogatja a cég digitális átállását.
Végül szó esett az OTP újdonságáról is. A bank ugyanis elindította az Azure alapon működő eBiz szolgáltatását, amely kulcsszerepet játszik a digitális átalakulásában. Az eBiz újszerű pénzügyi szolgáltatásokat nyújt a kis- és középvállalatok számára. A szolgáltatás előnyei közé tartozik, hogy a pénzügyi tranzakciós adatokat minden érintett fél (pl. vevő, szolgáltató, kereskedelmi parterek) ugyanazon a platformon keresztül érik el, így átlátható és valós idejű visszajelzést kapnak az aktuális helyzetről. Ennek köszönhetően könnyen hozzáférnek a kiadott és beérkezett számlákhoz, a könyveléshez szükséges adatokhoz, ellenőrizhetik a készpénzforgalmat, valamint naprakész információkat kaphatnak az aktuális pénzügyi eredményekről anélkül, hogy igénybe kellene venniük saját, nem felhőalapú rendszerüket.
Nadella több start-up vezetőjével is találkozott, akik arról beszéltek, hogy a felhőalapú üzleti technológia használatával hogyan tudnak a világpiacra betörni. Ezek között a cégek között voltak már a felhőben született start-up-ok és olyan kisvállalatok is, amelyek először használták a Microsoft Azure felhőszolgáltatást Magyarországon. Ezt követően jelentős pénzügyi és telekommunikációs vállalatok első embereivel és kormányzati szakértőkkel vitatta meg a digitális technológia gazdaságélénkítő szerepét.
A Microsoft vezetője a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemre (BME) is ellátogatott, ahol egyebek mellett a mesterséges intelligenciában rejlő potenciálról és az IT jövőjéről osztotta meg gondolatait az 500 hallgató részvételével zajló kötetlen beszélgetésen.
BME-s látogatása során külön találkozott a Microsoft DigiGirlz programján belül a számítógépes kódolást tanuló fiatal lányokkal is. A program kivitelezésében a Skool Alapítvány szakértői segítettek. A Microsoft program lényege, hogy fórumot teremt diáklányok számára ahhoz, hogy megismerjék azokat a lehetőségeket és karrier utakat, amelyeket a technológiai szektor rejthet a számukra, egyúttal betekintést kapjanak a legfejlettebb technológiák világába. Ezzel a céllal összhangban arra bátorította Nadella a lányokat, hogy válasszanak tudományos, informatikai, vagy matematikai pályát és tanuljanak meg kódolni.
“Rendkívül inspiráló megtapasztalni az új digitális korszak születését. A mai nap, és Satya Nadella látogatása arra mutat rá, hogy a Microsoft víziója, hogy hozzásegítse a jövő nemzedékét ahhoz, hogy többre legyen képes, valóra vált, és a magyar sikertörténetek is ezt támasztják alá” – emelte ki Szentkuti Gabriella, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- Április 11-én érkezik a Windows 10 Creators Update
- Korszakhatárhoz érkeztek a magyarországi nagyvállalatok egy friss Microsoft-IVSZ kutatás alapján
- Microsoft Teams – a csapatmunka új dimenziója
- Fordulóponthoz érkezett az informatikai vezetők szerepe
- Fujitsu World Tour 2017: középpontban a sikeres digitális átalakulás kulcsa, a „co-creation”
- DXC Technology néven indul a CSC és a HPE szolgáltatási üzletágának összeolvadásából alakuló új vállalat
- Izgalmas bejelentések a Game Developers Conference-en
- A Samsung kibővítette stratégiai megállapodását a Microsofttal
- Az ABB és a Microsoft együttműködésének újabb sikerét jelzi Asset Health Center 3.0 eszközmenedzsment megoldás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.