IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
Az új egység az IBM felhőalapú videószolgáltatásait fejleszti
Az IBM “IBM Budapest Lab” néven megnyitja budapesti fejlesztőközpontját, melynek feladata új technológiák kifejlesztése az IBM Cloud Video üzletág számára.
A központ elsődleges célja, hogy más IBM egységekkel együttműködve olyan kognitív megoldásokat hozzon létre az IBM Cloud Video részeként, melyek segítségével ügyfelei képesek lesznek még több adatot és információt kinyerni a videótartalmakból. Az IBM szerint a felhőalapú online videó szegmens 2019-re 105 milliárd dolláros piacot jelent majd.
Az IBM az elmúlt évben kapcsolta össze felhőalapú videó megoldásait Watsonnal és más kognitív technológiákkal, hogy olyan szolgáltatásokat hozhasson létre, melyek automatikusan szegmentálják a videókat tartalmuk értelmezése alapján, és szinte azonnali visszajelzést adnak arról, hogy egy élő közvetítés milyen reakciókat vált ki a közösségi médiában.
Az IBM már korábban is használta Watson képességeit videós megoldásokban, például lehetővé tette a valós idejű feliratozást a tartalom megértésének segítségével vagy éppen mozielőzeteseket készített. A US Open esetében Watson megtanulta a tenisz terminológiáját, és élőben feliratozta az eseményt.
“A videóalapú tartalom kezelése egy nagyon gyorsan növekvő terület a felhőalapú szolgáltatások terén, egyre több iparágban használják a munkahelyi, illetve a fogyasztói kommunikáció erősítésére” – mondta Fehér Gyula, az IBM Budapest Lab vezetője. “Fejlesztőink szorosan együttműködnek más kutatókkal az IBM-en belül, hogy a Watson és más kognitív technológiák segítségével a videókban rejlő információkat hatékonyan használhassuk fel, és hozzáadott értéket teremtsünk a tartalomszolgáltatóknak és a gyártóknak.”
Az IBM Budapest Lab a Ustream R&D központjának eddigi tevékenységét bővíti ki Magyarországon. A központ a Ustream korábbi csapatával, az általuk kialakított, jelenleg bővítés alatt álló Andrássy úti irodában folytatja munkáját.
A Ustream 2016 januárjában csatlakozott az IBM-hez a Cloud Video üzletág meghatározó részeként.
Az IBM Cloud Video partnerei többek között: NASA, Mazda, Roland, CreativeLive, A&E Networks, Scripps Networks and CBC.
Kapcsolódó cikkek
- Münchenben nyit új Watson központot az IBM
- Különálló termékek helyett a megoldásokat állítja középpontba az IBM
- Az IBM pénzügyi nagyágyúja a Xeroxhoz igazolt
- Folytatódik az IBM mélyrepülése
- A Lenovo 2,3 milliárd dollárért megszerezte az IBM teljes x86-os szerver üzletágát
- Lezárult az IBM székesfehérvári szolgáltató központjának fejlesztése
- Az IBM alelnöke a Xeroxhoz igazolt
- Csökkent az IBM nyeresége
- Pályázati pénzből bővítette létszámát az IBM szolgáltató központja Székesfehérváron
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.