IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
Az új egység az IBM felhőalapú videószolgáltatásait fejleszti
Az IBM “IBM Budapest Lab” néven megnyitja budapesti fejlesztőközpontját, melynek feladata új technológiák kifejlesztése az IBM Cloud Video üzletág számára.
A központ elsődleges célja, hogy más IBM egységekkel együttműködve olyan kognitív megoldásokat hozzon létre az IBM Cloud Video részeként, melyek segítségével ügyfelei képesek lesznek még több adatot és információt kinyerni a videótartalmakból. Az IBM szerint a felhőalapú online videó szegmens 2019-re 105 milliárd dolláros piacot jelent majd.
Az IBM az elmúlt évben kapcsolta össze felhőalapú videó megoldásait Watsonnal és más kognitív technológiákkal, hogy olyan szolgáltatásokat hozhasson létre, melyek automatikusan szegmentálják a videókat tartalmuk értelmezése alapján, és szinte azonnali visszajelzést adnak arról, hogy egy élő közvetítés milyen reakciókat vált ki a közösségi médiában.
Az IBM már korábban is használta Watson képességeit videós megoldásokban, például lehetővé tette a valós idejű feliratozást a tartalom megértésének segítségével vagy éppen mozielőzeteseket készített. A US Open esetében Watson megtanulta a tenisz terminológiáját, és élőben feliratozta az eseményt.
“A videóalapú tartalom kezelése egy nagyon gyorsan növekvő terület a felhőalapú szolgáltatások terén, egyre több iparágban használják a munkahelyi, illetve a fogyasztói kommunikáció erősítésére” – mondta Fehér Gyula, az IBM Budapest Lab vezetője. “Fejlesztőink szorosan együttműködnek más kutatókkal az IBM-en belül, hogy a Watson és más kognitív technológiák segítségével a videókban rejlő információkat hatékonyan használhassuk fel, és hozzáadott értéket teremtsünk a tartalomszolgáltatóknak és a gyártóknak.”
Az IBM Budapest Lab a Ustream R&D központjának eddigi tevékenységét bővíti ki Magyarországon. A központ a Ustream korábbi csapatával, az általuk kialakított, jelenleg bővítés alatt álló Andrássy úti irodában folytatja munkáját.
A Ustream 2016 januárjában csatlakozott az IBM-hez a Cloud Video üzletág meghatározó részeként.
Az IBM Cloud Video partnerei többek között: NASA, Mazda, Roland, CreativeLive, A&E Networks, Scripps Networks and CBC.
Kapcsolódó cikkek
- Münchenben nyit új Watson központot az IBM
- Különálló termékek helyett a megoldásokat állítja középpontba az IBM
- Az IBM pénzügyi nagyágyúja a Xeroxhoz igazolt
- Folytatódik az IBM mélyrepülése
- A Lenovo 2,3 milliárd dollárért megszerezte az IBM teljes x86-os szerver üzletágát
- Lezárult az IBM székesfehérvári szolgáltató központjának fejlesztése
- Az IBM alelnöke a Xeroxhoz igazolt
- Csökkent az IBM nyeresége
- Pályázati pénzből bővítette létszámát az IBM szolgáltató központja Székesfehérváron
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.