Rekord mennyiségű állásra lehet jelentkezni, de még mindig kell az önéletrajz
Több mint 33 ezer új állást hirdettek meg a cégek a legnagyobb állásoldalon 2017 első negyedévében. Sok esetben a munkaerőhiány miatt csökkentek a jelöltekkel szembeni elvárások is.
Ettől függetlenül a cégvezetők és HR szakemberek döntő többsége változatlanul ragaszkodik ahhoz, hogy lássa a fehérgalléros pozícióra jelentkező jelölt önéletrajzát. A kékgalléros álláshirdetések többségében is elvárás a CV, de egyre több helyen elfogadják már az egyszerűbb, adatlapos jelentkezést is.
Közel 6 ezer cég, több mint 33 ezer új pozíciót hirdetett meg online a profession.hu felületén 2017 első három hónapjában. Az oldal 15 éves működésének legmagasabb számai a teljes online álláspiac szempontjából is mérvadóak. A legtöbb hirdetésben szakmunkára, vagy valamilyen fizikai munkára keresnek dolgozókat a cégek, ezt követi a gyártás/termelés és az értékesítés/kereskedelem kategóriája. A jelentkezők is leginkább a szakmunkákat keresik, de ezt az adminisztrációs, asszisztensi munkák követik, ahol sokkal jelentősebb túljelentkezéssel kell számolni.
Sok helyen még tapasztalat sem kell
Soha nem volt még ilyen a magas azoknak a meghirdetett pozícióknak a száma, ahol semmilyen tapasztalatot nem várnak el a jelentkezőktől. Az első negyedévben több mint 10 ezer ilyen állást hirdettek meg csak a vezető álláskereső oldalon a cégek. A leggyakoribb elvárás egyébként az 1 és 3 év közötti munkatapasztalat, január és március között 14 ezer ilyen pozíció nyílt meg. A jelentkezéseknél már más az arány, itt a legtöbben úgy pályáznak, hogy még 1 éves tapasztalattal sem rendelkeznek.
Még mindig a könyvelő és a fejlesztő a legkeresettebb
Konkrét pozíciókat tekintve kimozdíthatatlan a meghirdetett állások csúcsáról a könyvelő és a fejlesztő pozíció. Ezek esetében egy középfokú nyelvvizsgával is számos lehetőség közül választhatnak a munkavállalók. Összességében a cégek legnehezebben most is a programozói és a villamosmérnöki állásokra találtak legnehezebben szakembereket. Legtöbben ezzel szemben az adminisztrátort, eladót, asszisztenst és területi képviselőt kereső hirdetésekre adták be a jelentkezésüket.
Még mindig kell az önéletrajz
A profession.hu áprilisban 200 cégvezetőt és HR szakembert kérdezett meg arról, hogy mennyire találják még fontosnak az önéletrajzot. A fehérgalléros állások esetén 10-ből 9-en ragaszkodnak hozzá, 88 százalékuk kifejezetten ez alapján választja ki, hogy kit hív be interjúra. A kékgalléros álláshirdetések esetében nincs feltétlen minden munkakörhöz szükség részletes információkra a munkavállalókról, ezért a munkaadók már 49 %-a nem minden esetben vár önéletrajzot egy pozíció kiírásakor. Ezen igények kielégítésére a leginkább az egyszerűségre törekvő, elsősorban szakmunkát vagy a fizikai munkákat kínáló mobilalkalmazások nyújtanak megoldást, mint például a már több mint 50 ezres letöltésnél járó Mobil Munka.
Kapcsolódó cikkek
- Két hét alatt 10 ezren töltötték le a „Kékgalléros állások tinderét”
- Minden korábbinál több álláshirdetést tettek közzé a cégek szeptemberben
- Az álláspiacot készül felforgatni egy új magyar alkalmazás
- A legjobb munkaerőt vesztik el azok a cégek, akik nem figyelnek az ügyfélélményre
- A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
- Minden harmadik álláskereső már mobilról nézi a hirdetéseket
- Meg kell tanulni egymás nyelvét
- Újszerű toborzási stratégia Magyarországon
- 5 tipp, hogy jól működjön a távmunka
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.