A Jövő Utcáján debütál a magyar fejlesztésű okosbicikli
A Telenor Accelerate-nyertes startup, a Zoi leleplezi egyedülálló fejlesztését
Az első magyar vállalati startup akcelerátor program, a Telenor Accelerate 5 ígéretes hazai startup programját támogatta 150 millió forint összértékben. A Zoi néven futó startup egy okosbicikli fejlesztésével nevezett a versenybe, a programot követően pedig most a Jövő Utcája kiállításon be is mutatja saját fejlesztésű okosbiciklijének prototípusát.
Április 22-én és 23-án az IBM Budapest Lab és a Prezi ingyenes kiállítást szervez Budapest belvárosában, a Madách Téren. A rendezvényen bemutatkozó cégek és startupok testközelből kívánják szemléltetni, hogy a közeljövőben miként változtatja meg életünket a technológia, mik lehetnek a közeljövő áttörő innovációi. A kiállítók között megtalálható a Bosch, az EPAM, a Nokia, az Accenture, a Prezi vagy a thyssenkrupp. A Telenor a magyar partnercégével fejlesztett legfrissebb MyTV-megoldásokat mutatja be, amelyek a televíziózás, a film- és sorozatnézés jövőjét hozhatják el, legyen szó mobileszközről, számítógépről vagy az otthoni nagyképernyőről - a rugalmas MyTV-szolgáltatás minden felületen kényelmes elérhetőséget biztosít az internetes tévézés szerelmeseinek.
A Jövő Utcáján szintén kiállítóként lesz jelen a Telenor közelmúltban zárult startup programjának egyik győztese, a projektjét Moow néven elindító Zoi. A fiatal csapat projektje egy különleges, saját fejlesztésű és összeszerelésű okosbicikli. Az ötletből kifejlődött első prototípus a tervezőasztal és a műhelymunkák után a Jövő Utcája rendezvényen mutatkozik be elsőként a nagyközönség előtt.
„Az a megtiszteltetés ért minket, hogy ezen a baromi menő eseményen mutathatjuk be publikusan a készülő okosbiciklink első prototípusát. Aki szívesen megnyomogatná, netán rátenné az ülepét, vagy csak megnézné, miféle jószág lesz ez, azt várjuk szeretettel szombaton és vasárnap” – adta hírül Facebook-oldalán Ienciu János, a Zoi alapítója.
„Nagy öröm számunkra, hogy a Jövő Utcája rendezvényen számos színvonalas innováció között a Telenor saját terméke, a MyTV is megjelenik, hiszen folyamatosan arra törekszünk, hogy a felhasználóink fejével gondolkozva az igényeikre szabott megoldásokat dolgozzunk ki a legújabb technológiák segítségével. A Telenor Accelerate-nyertes Zoira igazán büszkék vagyunk, bízunk benne, hogy az Accelerate után akár nemzetközi piacon is további sikereket érhet el a csapat” – tette hozzá Takács Zoltán, a Telenor innovációért felelős alelnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Szafarizz a Codecoolban!
- „A jövő utcája" ingyenes kiállítás a budapesti Madách téren
- Tovább bővül a hazai startup-paletta
- Melyik startup nyeri idén a Blastoff 150 ezer eurós fődíját?
- A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt
- Magyarok a nemzetközi siker kapujában
- Elindult Magyarország első B2B fókuszú startup inkubátorháza
- Kiderül a titok: ezzel a trükkel tarolt az UBER, az Apple és a Facebook
- Három új programot indít a Google a magyar startupok támogatására
- A jövő női vállalkozói mérkőznek meg nőnapon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.