A Samsung és az SK Telecom jóvoltából elindult Korea első vasúti LTE hálózata
A vasúti LTE az okosvonatok és -metrók számára fejlesztett következő generációs megoldás, amely nagy sebesség mellett is lehetővé teszi a megbízható, vezeték nélküli hang- és adatkommunikációt
A Samsung Electronics sikeresen elindította a vasúti LTE (LTE-R) hálózati megoldását, amely a 40 állomást érintő, 41 km hosszúságú Busan 1 metróvonalon lép szolgálatba először. Az LTE-R technológiát most alkalmazzák először Koreában működő metróvonalon.
A Busan Transportation Corporation (BTS), az SK Telecom és a Samsung szoros együttműködésben dolgozott a korábban alkalmazott analóg vezeték nélküli technológia megújításán. Ennek köszönhetően a legnagyobb forgalmú vasútvonalon már az LTE-R technológia szolgáltatja a hálózati kapcsolatot. A kommunikációs rendszer telepítésében közreműködő szervezetek február óta tesztelik a hálózatot, a végső biztonsági ellenőrzés a napokban fejeződött be. A vizsgálat során a metró fedélzeti rendszerei és egy, a vasúti kocsira szerelt LTE-R mobilkészülék közötti zavartalan kommunikációt is ellenőrizték.
Az LTE-R fejlesztése a következő generációs kommunikációs igények alapján történt, és így biztos alapot szolgáltat a vasúti környezetben történő alkalmazáshoz és üzemeltetéshez. A 4G hálózatra épülő LTE-R technológiát elsősorban az különbözteti meg a korábbi analóg és a 2G GSM alapú technológiáktól, hogy multimédiás szolgáltatásokat is képes megbízhatóan kiszolgálni. A vezérlőközpont, az állomások személyzete és a mozdonymérnök között eddig csak a közvetlen hanghívás volt lehetséges, míg az LTE-R technológiával már csoportos multimédiás konferencia és SMS-küldés is megoldható.
Ez a technológia megbízhatóbb kapcsolatot eredményez baleset esetén is, mivel valós idejű videokapcsolatot szolgáltat az állomás és a vezérlőközpont között. Az új hálózat a mozdonymérnök és a vezérlőközpont közötti csoportos és egyéni kommunikációt is lehetővé teszi. A technológia a legkritikusabb kommunikációs követelményeknek is megfelel a hálózat nagy sebességének, biztonságának és a stabilitásának köszönhetően. A rendszer az LTE technológián alapul, így a késleltetés akár 10 milliszekundumra is csökkenhet úgy, hogy közben a szolgáltatás minősége nem változik.
„Az SK Telecom sikeresen váltott a korábbi analóg kommunikációs hálózatról a multimédiás képességekkel bíró vasúti LTE hálózatra, amely a korábbiaknál hatékonyabb szolgáltatást tesz majd lehetővé” – mondta Il-gyu Choi, az SK Telecom vezető alelnöke és a vállalat közösségi ügyekért felelős irodájának igazgatója. „Több mint harmincéves tapasztalatával az SK Telecom még nagyobb szakértelemre tehet majd szert a közbiztonság területén.”
„A megbízhatóság és a stabilitás kritikus jelentőségű, mert közvetlenül kapcsolódnak a közbiztonság kérdéseihez. A Samsung LTE-R megoldása a BTS és az SK Telecom számára is hatalmas előrelépést jelent” – mondta Jinsoo Jeong, a Samsung Electronics hálózati megoldásokért felelős részlegének belföldi vállalati marketingért felelős vezető alelnöke. „Az LTE-R megoldások vezető szolgáltatójaként a jövőben lehetővé tesszük a gyors és megbízható kommunikációt az akár 300 km/h sebességgel száguldó vonatokon is, az ehhez kapcsolódó munkálatok várhatóan a jövő év elején fognak elkezdődni.”
A Samsung Korea legnagyobb LTE-R beszállítójaként 2015 óta vesz részt mind az öt LTE-R beruházásban. Az LTE-R hálózat a Busan metró vonalon jelenik meg először kereskedelmi forgalomban, míg a Wonju-Gangneung projekt során készül majd el először a világon LTE-R hálózat nagy sebességű vonatok számára. A tervek szerint a koreai állam a helyi vasútvonal 5600 km hosszú szakaszát fedi le az LTE-R technológiával 2025-ig.
2016 januárjában a Samsungot választották ki a végpontok közötti szolgáltatások beszállítójának az állami PS-LTE projektben, amely magában foglalja virtualizáltmag- és rádiós hozzáférési rendszer-megoldások nyújtását, valamint fizikai behatásoknak ellenálló okostelefonok gyártását. Ezekkel a sikerekkel a háta mögött a Samsung vezeti a PS-LTE, az LTE-R és az LTE-Marine hálózatok integrálását is. A Samsung ezenkívül aktívan részt vesz az együttműködési tesztekben, hogy biztosítsa a zökkenőmentes kommunikációt egyrészt az analóg TRS-ASTRO, TRS-TETRA és VHF technológiák, másrészt a digitális LTE-R és PS-LTE technológiák között.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung is részt vesz a Milánói Dizájn Hét kiállításon
- A Samsung és a Visa együttműködése forradalmasítja az online fizetést
- A Samsung bemutatta a Samsung DeX dokkolót
- 360 fokos tartalmak 4K felbontásban
- Már mától online előrendelhető a Samsung Galaxy S8 és S8+ a Telekomnál!
- A Vodafone is bemutatta a Samsung új készülékét
- Megérkezett a Samsung Galaxy S8 és S8+ okostelefon
- A világ első, mozitermekbe szánt LED kijelzője a Samsungtól
- Megérkezett a Samsung és az eSilicon 14 nanométeres hálózati processzora
- Neves óragyártók között szerepel a Samsung a 2017-es Baselworld kiállításon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.