Ezerből tizennyolc (3. rész)
Szűkös kínálat
A hagyományos boltokhoz hasonlóan a vásárlók azokat a kereskedőket részesítik előnyben, ahol a legtöbb kívánt terméket meg tudják vásárolni. Ahogy a hagyományos módon vásárlók kényelmi szempontok miatt inkább egy helyen vesznek meg mindent, úgy az interneten a kényelem mellett a házhozszállítás költségei miatt tesznek hasonlóan. A választott kereskedő pedig valószínűleg az lesz, aki az összes, általuk megvásárolni kívánt terméket kínálja.
Éppen ezért, ha arra gondolunk, hogy az internetes kereskedelmet tesztelve először csak egy kevés árucikkel jelenünk meg, jusson eszünkbe, hogy milyen sikerre számíthatnánk hagyományos boltunkban, ha kínálatunknak csak töredékét árusítanánk.
Hibák a termékinformációkban
Az internetes boltok vásárlói nem tudják kezükbe venni a termékeket, így a minél bővebb termékinformáció fontos eleme a vásárlási döntéshozatalnak. A termékek leírásainak elkészítése kétségtelenül nagy munka, de csak ez járhat sikerrel. Hiába van több tízezer termék az online boltunkban, ha csak azok nevét és árát közöljük, azzal nem győzzük meg látogatóinkat.
Figyeljünk arra, hogy a termékek leírásánál ne használjunk szakzsargont, mert ha látogatóink nem értik a termék jellemzőit, megint csak nincsenek meggyőzve arról, hogy megvásárolják azt. Ismertem egy esetet, mikor valaki azért nem vásárolt televíziót egy online boltból, mert ott a megszokott centiméter helyett inch-ben volt megadva a képátmérő. A boltos azt mondta, ő szabályszerűen járt el, mert a gyártó katalógusában is azt a mértékegységet használja. Ellenben tény, hogy egy vásárlót elvesztett. Magam ugyanebből a boltból videót akartam rendelni, de a termékleírások rövidített szakszavai eltántorítottak. Nem tudtam, pontosan mit kapok a pénzemért. Nem vagyok hajlandó egy vásárlás miatt megtanulni a szórakoztató elektronikai szakzsargont, tálalja úgy a kereskedő az információkat, hogy megértsem.
Nem versenyképes ár
Az elektronikus kereskedelem kezdeteire volt jellemző, hogy sok kereskedő tévesen azt gondolta, ha az interneten árul, azzal különleges, luxusszolgáltatást kínál ügyfeleinek, így joga van magasabb árakat alkalmazni, mint a hagyományos kereskedelemben. A valóságban a vásárlók kedvezményes árakat várnak az internettől, mivel tudják, hogy egy internetes boltot működtetni jóval olcsóbb, mint egy hagyományos áruházat.
Ha áraink drágábbak az interneten hasonlóan egyszerűen elérhető versenytársak árainál, úgy hiába követjük a cikk minden pontját, nem fognak vásárolni boltunkban.
Hosszú szállítási idő
A hagyományos vásárlásnál mindenki megszokta, hogy azonnal hozzájut a választott termékekhez. Az internetes rendelés hátránya, hogy a házhozszállítás miatt várni kell a termékekre. Ez sokakat eltántorít a rendeléstől, ezért ha az interneten árusítani szándékozunk, fontos feladatunk, hogy biztosítsuk a megrendelt termékek lehető leggyorsabb kiszállítását.
Sok kereskedő máig is azt gondolja, elég, ha az összegyűlt megrendeléseket hetente két-három naponta teljesíti. A jövőben csak azok az online boltok lesznek sikeresek, amelyek a normál postai csomag néhány napos szállítási ideje mellett futárral másnapi, vagy akár aznapi szállítást kínálnak.
Kapcsolódó cikkek
- eBay: 50%-kal nagyobb profit egyre kevesebb aukció mellett
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia