Az ABB és az IBM együttműködik a mesterséges intelligencia-alapú ipari megoldások fejlesztésében
Az ABB Ability és az IBM Watson ötvözése kiemelkedő ügyfélelőnyöket ígér
Az ABB és az IBM bejelentette, hogy stratégiai együttműködést létesít, amelynek keretében az ABB ipari vezető digitális kínálatát felsorakoztató ABB Ability platformot ötvözik az IBM Watson ipari internet-alapú kognitív képességeivel, hogy új értéket teremtsenek az ügyfelek számára a közművek, az ipar, valamint a közlekedés és az infrastruktúra terén.
Az ügyfelek profitálhatnak az ABB kiemelkedő iparági szaktudásából és digitális megoldásainak széles kínálatából, amelyet az együttműködés keretében ötvöznek az IBM-nek a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, valamint a különböző ipari vertikumok terén felhalmozott szaktudásával. Az ABB Abilityre és a Watsonra alapozott első két közös ipari megoldás a gyári termelés és a villamosenergia-hálózatok terén biztosít majd valós idejű kognitív döntéstámogató információkat.
„Ez a hatékony kombináció már az ipari technológia következő szintjét képviseli, és többet kínál a jelenlegi összekapcsolt rendszereknél, amelyek egyszerűen csak adatgyűjtési feladatokat végeznek. Az új rendszer ipari folyamatokból és olyan gépekből áll, amelyek az adatok felhasználása alapján a hosszabb üzemidő, a nagyobb sebesség és a magasabb hozam érdekében érzékelést, elemzést és optimalizálást hajtanak végre, illetve be is avatkoznak” – mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója. „A 70 millió összekapcsolt eszközt, 70 000 digitális vezérlőrendszert és 6000 vállalati szoftvermegoldást magába foglaló kiépített bázissal rendelkező ABB vezető szerepet játszik az iparban, és megbízható partnerként már négy évtizede szállít digitális megoldásokat az ügyfelei számára. Az IBM vezető szerepet tölt be a mesterséges intelligencia és a kognitív számítástechnika fejlesztésében. Az IBM és az ABB együtt olyan nagy teljesítményű megoldásokat fejleszt ki, amelyek segítségével az ügyfelek kiaknázhatják a 4. ipari forradalom kínálta előnyöket.
Új, áttörést jelentő megoldások
Az ABB és az IBM által kifejlesztett új megoldásokkal a vállalatok teljesen új módszerrel birkózhatnak meg a jelentős ipari kihívásokkal. Az új megoldások javítják a minőségellenőrzést, csökkentik az állásidőt, valamint növelik az ipari folyamatok sebességét és hozamát is, túlszárnyalják a jelenlegi, egyszerűen csak adatgyűjtést szolgáló összekapcsolt rendszerek szintjét. Az adatokat értelmezésre, érzékelésre, következtetésre és lépések megtételére használó kognitív ipari gépek segítségével az ipari szereplők kiiktathatják majd alacsony hatékonyságú folyamatokat és a felesleges, redundáns feladatokat.
„Az ABB-vel most megkötött fontos együttműködésnek köszönhetően a Watson a gyártás, a közművek, a közlekedés és más szektorokban még nagyobb teret nyer az ipari alkalmazások során” – nyilatkozta Ginni Rometty, az IBM elnök-vezérigazgatója és az igazgatóság elnöke. Az ipari vállalatok termékeivel, létesítményeivel és rendszereivel kapcsolatos adatok ugrásszerű haladást ígérnek az innovációban, valamint a hatékonyság és a biztonság fejlesztése terén is. Ezt az új erőforrást kizárólag a Watson széles körű kognitív képességeivel és a platformunk iparágaknak nyújtott egyedülálló támogatásával lehet megbízható értékké átalakítani. Alig várjuk, hogy az új ipari korszak kibontakoztatása érdekében megkezdhessük közös munkánkat az ABB-vel.
Valós idejű, kognitív döntéstámogató információk biztosítása gyártó üzemek számára
Az ABB és az IBM például a Watson mesterséges intelligenciájának alkalmazásával elősegítheti a hibák beazonosítást. A megoldásban az ABB rendszere végzi a valós idejű termelési állapotadatok („production images”) gyűjtését, majd a szükséges elemzést az IBM gyártáshoz kifejlesztett ipari internet-alapú megoldása, a Watson IoT for Manufacturing hajtja végre.
Ezeket a vizsgálatokat korában manuálisan végezték, így a folyamat gyakran lassú és hibákkal terhelt volt. A Watson nagy teljesítményű, valós idejű kognitív képességeit az ABB ipari automatizálási technológiájával ötvöző megoldások közvetlen termelő üzemekben való bevezetésével a vállalatok úgy növelhetik a gyártósorok kapacitását, hogy közben javítják a pontosságot és biztosítják a minőségi színvonalat. Ahogy az alkatrészek végighaladnak a gyártási folyamat fázisain, a megoldás jelzi a gyártó felé a szerelvény minőségében észlelt olyan kritikus hibákat, amelyek szabad szemmel nem is érzékelhetők. A hibaüzeneteknek köszönhetően a minőségellenőrzési szakemberek gyorsan beavatkozhatnak a folyamtokba. A hibák gyorsabb azonosítása pozitív hatást gyakorol a gyártósoron lévő összes árura, segítségével a vállalat növelheti versenyképességét, elkerülheti a költséges termékvisszahívásokat, és megelőzheti, hogy hírnevén csorba essen.
Valós idejű, kognitív döntéstámogató információk az intelligens villamosenergia-hálózatok fejlesztéséhez
Az ABB és az IBM a Watson képességeit arra használja, hogy historikus és időjárási adatok alapján prognosztizálja a kínálat szerkezetét a villamosenergia-termelésben, illetve a kereslet alakulását a fogyasztásban, ezáltal a villamos ipari közüzemi cégek optimalizálni tudják az üzemeltetését és karbantartását azoknak a meglévő intelligens hálózatoknak („smart grid”-eknek), amelyeknek a hagyományos és a megújuló energiaforrások új egyensúlya miatt egyre komplexebb követelményeknek kell megfelelniük. A megoldás a hőmérséklet, a napsütéses órák száma és a szélsebesség előre jelzett értékei alapján prognosztizálja a fogyasztói oldalon jelentkező keresletet, ami alapján a közüzemi vállalatok meghatározhatják az optimális terhelés-kezelést és a valós idejű árakat.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB bemutatta a digitális kor ügyfél-előnyeit a 2017-es Hannoveri Ipari Vásáron
- Az ABB innovatív transzformátorok szállításával támogatja a fenntartható közlekedést Ausztriában
- Az ABB folytatja az átalakítást
- Az ABB piacra dobja a világ első digitális elosztó-transzformátorát
- Az ABB digitalizálja New York kulcsfontosságú alállomását, hogy javítsa az áramellátást
- Az ABB felvásárolja a B&R-t
- IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
- Az ABB leszállította Dániában az első városi akkumulátoros energiatárolási megoldást
- Exkluzív megállapodást kötött a Deutsche Telekom és a Gorillaz
- Az ABB piacra dobta az iparág vezető digitális megoldásait kínáló ABB Ability-t
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.