A közönségmérést 2018-tól is az eddigi szolgáltató végezheti
2018 januárjától a korábbi szolgáltatóval köt újabb szerződést a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT). A 2016 őszén kezdődött pályázati folyamatban a fő cél a minőségi adatszolgáltatás megtartása és az új technológiákra való nyitottság biztosítása volt.
2017. május 30-án döntött a DKT Közgyűlése arról, hogy a Gemius OverNight napi adatszolgáltatását választja a következő időszak alapvető online, digitális közönségmérési megoldásaként. A pályázat során 3 versenyző tett érdemi és értékes ajánlatot, melyet a TNS-Mediameter és az Ipsos-Dotmetrics ajánlatok előtt nyert meg a lengyel központú kutatócég. Az új szolgáltatásról szóló megállapodást még pontosan meg kell szövegezni, fogalmazni és az új eszközöket tesztelni kell a bevezetésük előtt. A piac számára teljes újdonságot fog jelenteni, hogy 2018 januárjától a televíziós méréssel azonos módon már másnap rendelkezésre állnak majd az egyes mért eszközökön (domain-en, streamen) a közönségadatok. Mindezek mellett megújul a nyilvános forgalommérési felület, könnyebb és rugalmasabb adminisztrációs kezelő áll majd a felhasználók rendelkezésére. Új eszközként kerül bevezetésre – bizonyos technikai korlátok mellett – a mobilpanel szolgáltatás valamint a videoforgalom mérését támogató technológia.
Számos eleme nem változik a szolgáltatásnak, így továbbra is multiplatform mérés lesz (desktop, mobil, tablet forgalmakból áll össze a teljes közönség); BPS módszertannal kerülnek számításra az egyes forgalmi egységek és a NOK mérése lesz az alapozó információs forrása a digitális eszközhasználatnak.
A pályázat erős eleme volt annak a rendszernek a kialakítása, amely képes a médiatulajdonosok és a hirdetők/ügynökségek programozott értékesítési rendszereibe adatokat szolgáltatni (feltehetően 2018-ban kerül bevezetésre).
- A mai döntés után a következő időszak az aprómunkáról szól, mert egyszerre kell elkészíteni a következő időszak keretszerződését valamint az új megoldások tesztelését. Ezen lépésekkel őszig kell végezni annak érdekében, hogy egy komplett csomagot tudjon minden DKT tag/vevő elfogadni még a korábbi megállapodás lejárta előtt – mondta el Máth András, a DKT elnöke.
Kapcsolódó cikkek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.