Rekordidejű gyárlétesítés a tervezőasztaltól az átadásig
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője Magyarországon egyedülálló megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtott a svájci székhelyű Swiss Krono Grouphoz tartozó SWISS KRONO Kft. részére.
A nagyságrendileg 30 milliárd forint értékű beruházás részeként iparági szinten is kivételes épületfelügyeleti és védelmi kommunikációs rendszert alakítottak ki a SWISS KRONO gyárában. A létesítményben az építőiparban és a csomagolóiparban felhasználható, fából készült OSB-lapokat gyártják. A szoros ütemtervre időzített projekt megvalósításában, és a rekordidejű, 5 hónapos lebonyolításban nagy szerep jutott a Schneider Electric hazai gyárainak és elosztóegységének is. A vásárosnaményi üzem villamos rendszerére a francia cég rendhagyó módon komplett 2 éves rendszergaranciát vállalt, illetve folyamatos felügyeletet és karbantartást. Az átadott gyáregység több mint száz embernek ad munkalehetőséget.
Kezdetektől a tervezésben, helyszíni jelenléttel
A Schneider Electric teljes körű megoldást nyújtva már a tervezési fázisban közreműködött a projektben és a munkafolyamatok felügyeletében is, amiket végül a Weinberg 93 Kft. generálkivitelező cég valósított meg.
„A beruházás egyik fő kihívása a meglehetősen szoros határidő volt. Ennek betartására az egész projekt során igyekeztünk teljes egészében ellenőrizni a munkafolyamatokat. A minél hatékonyabb és szorosabb együttműködés érdekében a Schneider Electric egy munkatársa öt hónapig a helyszínen felügyelte és biztosította a megfelelő beüzemelést” – mondta el Földvári Péter, a Schneider Electric operatív értékesítési menedzsere.
Hazai gyártás, hazai fejlesztésre
A beszerelt megoldások túlnyomó része a Schneider Electric Magyarországon működő gyáraiból került ki. A komplett áramellátási rendszer kialakítása során alkalmaztak többek között a gyöngyösi üzemben készülő Canalis típusú tokozott áramsíneket vagy Prisma P és G kisfeszültségű vezérlőszekrényeket. De építettek be Zalaegerszegről érkező Okken nagy teljesítményű és SM6 középfeszültségű moduláris fémtokozott elosztóberendezést is.
„A hatékonyan és rugalmasan működő hazai gyáregységeink rövid rendelkezésre állási időt nyújtottak. Elosztóközpontunk gyors reagálásának köszönhetően a készleten lévő termékek két napon belül elérhetővé váltak, és volt olyan kapcsolóállomás, amelyet tíz nap alatt állítottunk elő a megrendelő kérésének megfelelően” – foglalta össze Földvári Péter.
„A szűkös határidő ellenére a Schneider Electric hálózatának köszönhetően a műszaki megoldások és a termékek üzembe helyezése iparági szinten is rövid idő alatt kivitelezésre került. A szoros együttműködés az átadás után is folytatódik, partnerünk folyamatosan felügyeli a gyáregységet” – tette hozzá Kázmér Szilárd, a SWISS KRONO Kft. műszaki igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Mikroadatközpont expressz gyorsasággal
- A Schneider Electric Magyarország egyik legkiválóbb munkahelye
- Egy architektúrában minden az ipari létesítmények hatékony menedzseléséhez
- Schneider Electric-HPE mikroadatközponti együttműködés
- Hetedjére is a világ legetikusabb vállalatai között a Schneider Electric
- 5 tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez
- Gigaberuházást nyert a Schneider Electric a Samsung SDI új gyáregységével
- Intelligens vezérlés az üzemekben
- Galaxy VX: Adaptív, hatékony és megbízható tápellátás-védelem a legnagyobb adatközpontokban is
- Változatlanul vezető szerepben a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.