A jövő itt van, és egy magyar vállalat kezében a kulcs
Az Internet of Things összeköttetést jelent az eszközök és a külvilág között, és így folyamatosan új lehetőségek tárulnak elénk. Az eszközeink állandó kapcsolatban állnak a környezetünkkel, és reagálnak rá. Így teszi a körülöttünk lévő világot egyre tudatosabbá, ez által élhetőbbé.
Az Internet of Things a fejlődés következő lépcsőfoka
A "dolgok internete" itt van, és a rendelkezésünkre áll. Az emberiség használja, de a terület nyújtotta lehetőségeknek még csak egy szeletét hasznosítottuk. A világ folyamatosan keresi azokat a kiaknázatlan területeket, ahol javára tudja fordítani az Internet of Thingsben rejlő potenciált.
Tudjuk, hogy valami nagyon jelentős dolog került a birtokunkba, és még elképzelni sem tudjuk, hogy milyen hatással lesz ez a mindennapi életünkre. A körülöttünk levő világ egy szüntelen fejlődés eredménye, és ennek a fejlődésnek a következő lépcsőfokát jelentheti az Internet of Things, és a benne rejlő lehetőségek kiaknázását segítő Smart Data Streaming.
Smart Data Streaming fejlesztés
Az SAP HANA platformon futó Smart Data Streaming egy olyan eszköz, amely az adatáramlást és feldolgozást emeli egy új szintre. Egy magyar informatikai vállalat (Netlife) úttörőnek számító fejlesztést dolgozott ki a Smart Data Streaming segítségével. Megalkottak egy olyan projektet, amely folyamatában dolgozza fel a mért adatokat (méréseket, közösségi média eseményeket, piaci árakat, bármit) és azokat a felhasználó elé tárja kimutatásként. Ez lehet akár valós idejű eseménykövetés, vagy hisztorikus adatok megjelenítése egy diagram segítségével.
A fejlesztés része még, hogy tudunk reagálni az adatfolyam elemeire, vagy akár emberi beavatkozás nélkül is tudunk válaszreakciót kiváltani, ha valamilyen határértéket meghaladnak ezek az értékek. Példának okáért tegyük fel, hogy nagyon lecsökkent a szoba mért hőmérséklete. Ebben az esetben saját kezűleg felcsavarhatjuk a fűtést, de akár „gép a géppel” kommunikáció segítségével (machine-to-machine, M2M) is tudunk feladatsort ütemezni egy előre meghatározott kritériumhoz. Így megadhatjuk a rendszernek, hogy 18°C alatti hőmérsékleten automatikusan (internetre kötött mikrokapcsolók és elektromos motorok segítségével) kapcsolja be a fűtést, és zárja be az ablakokat.
A jövő szele
Ez egy leegyszerűsített példa volt, de ezzel az eszközzel könnyedén lehet nagy bonyolultságú rendszereket kiépíteni. A jövőben ez nagy segítség lehet az okos otthonok és az Ipar 4.0-ában dolgozó vállalatok számára, és ennek kihasználásához nyújthat biztos alapot a magyar cég tapasztalata.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés a digitalizációért
- A Fujitsu új Ipar 4.0 kompetenciaközpontja gyorsítja a gyártóipar digitális átalakulását
- Erre képesek a SAMSUNG ARTIK platformra épülő termékek
- Egy architektúrában minden az ipari létesítmények hatékony menedzseléséhez
- Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
- Új IoT megoldások és mesterséges intelligencia
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Lassul az IoT szekere?
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- A Fujitsu szerint a digitális átalakulás főszereplői az emberek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.