Költséges informatikai kimaradások

forrás: Prím Online, 2017. június 22. 11:57

Ha leáll egy vállalat szervere vagy megbénul az informatikai infrastruktúrája, az jelentős költséggel járhat a cég számára. Mégis kevesen használnak hálózatfelügyeleti megoldásokat, amelyek segítségével megelőzhető lenne a szolgáltatások kimaradása.

Az informatikai leállások költségesek és idegesítőek. Elérhetetlenné válik a cég jól menő internetes áruháza, vagy az irodában nem tudnak nyomtatni – csak két példa a számos hibalehetőségre. 

 

Mindeközben kevés vállalat használ úgynevezett hálózatfelügyeleti megoldást, amelynek segítségével folyamatosan monitorozni lehet például egy szerver válaszidejét, vagy akár a nyomtatókban lévő papír mennyiségét. Az így kapott mérőszámokhoz ezután riasztások állíthatóak be, így a rendszergazda idejében értesül arról, ha egy hálózati szolgáltatásban nem kívánt változás áll be. 

 

A hálózatfelügyelet segítségével például azonnal riasztást kaphat az adminisztrátor, ha a vállalat weboldalát szolgáltatásmegtagadással járó támadás (DDoS) éri egy botnetből.

 

A Gartner másfél évvel ezelőtt 1,6 milliárd dollárra becsülte a hálózatfelügyeleti megoldások piacát, amely dinamikusan, éves szinten 20% feletti arányban bővül. A piac jelenlegi vezetői a NetScout, a Viavi és a Riverbed, a legfontosabb kihívói pedig a SolarWinds és a Paessler. Az egyik új szereplője pedig a hazánkban is jól ismert német G DATA, amelyik vírusvédelmi megoldásához csomagolta hozzá hálózatfelügyeleti megoldását. 

 

A G DATA Network Monitoring kezelőfelületén a rendszergazdák könnyen áttekinthető módon láthatják a hálózat történéseit. A megoldás érdekessége, hogy a cég vírusvédelmi szoftverét használó vállalatok ingyenesen beállíthatják a legfontosabb hálózati paraméterek figyelését.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01