Ipar 4.0: magyar kis- és középvállalatok a digitális korszakváltás kapujában
Ingyenes tudásanyaggal segíti az Enterprise Group az ipari szegmensben tevékenykedő kkv-k digitalizációját
A digitalizáció feltartózhatatlan ütemben tör be életünk különböző területeire: szociális kapcsolattartásunk átalakítása után most az Ipar 4.0-n – egy új ipari forradalmon – a sor, hogy átformálja a teljes gyártási és ellátási láncot, ami kétségtelenül komoly paradigmaváltást jelent az ipari vállalatok számára stratégiájuk kialakításában.
Hazánk egyik vezető, magyar tulajdonban lévő rendszerintegrátora, az Enterprise Group – felismerve e korszakváltás jelentőségét – olyan programot indított, mellyel az ország ezen ipari kis- és középvállalatait segíti abban, hogy a zökkenőmentes digitalizáció segítségével maradéktalanul kiaknázhassák a saját vállalkozásukban rejlő lehetőségeket, messze megelőzve ezzel a térség hasonló méretű vállalkozásait, azok digitális fejlettségét.
A nyugati civilizáció eddigi három ipari forradalma után napjainkban épp a legújabbat, a negyediket éljük át, mely során a fizikai munkaeszközök egy információs hálózatba kapcsolódnak, s a gazdaság ezáltal egy óriási, intelligens információs rendszerbe integrálódik – azaz az ipari folyamatok teljes mértékben digitalizálódnak.
A digitális vállalat fogalma azonban jóval többet jelent, mint az új technológiák használata: „ami ezen digitális vállalatokat megkülönbözteti a hagyományos vállalkozásoktól, az az, hogy ők képesek a digitalizáció előnyeit átemelni a vállalat kultúrájába, stratégiájába és működési módjába, versenyelőnyt kovácsolva ezekből” – fogalmazott Béke Gyula, az Enterprise Group PLM (Product Lifecycle Management) üzletágának vezetője. „Mivel a gazdasági fejlődés az ország összes piaci szereplőjével közös érdekünk, ahhoz, hogy minél több ipari kis- és középvállalatnak segíthessünk a digitalizáció folyamatában, partnerünkkel, a Siemens PLM Software-rel olyan digitális tudásbázis létrehozását tűztük ki célul, melyhez bárki díjmentesen hozzáférhet” – tette hozzá.
A fentiek szellemében összeállított ingyenes digitális tudásanyag részét képezi egy, az ipari digitalizáció tudnivalóit összefoglaló weboldal mellett egy online webkonferencia-sorozat is, mely állomásain különböző, a mindennapi ipari teendők hatékonyságát növelő digitális megoldások kerülnek bemutatásra interaktív módon. Az Enterprise Group szakértői az online eseményeken túl személyesen is segítenek a kkv-knak közelebb kerülni az ipari digitalizációhoz: első nyílt napjuk – mely június 8-án került megrendezésre – középpontjában az új ipari trendek világában való tájékozódás, s az ebből történő profitálás elősegítése állt.
„Magyarország egyik vezető hi-tech vállalataként úgy véljük, sokrétű szakmai tapasztalatunkat kötelességünk közös célunk, azaz a gazdasági növekedés szolgálatába állítani. Szeretnénk, ha az ipari digitalizációhoz szükséges tudásanyagot minél többen elsajátítanák, hogy abból aztán az egész ország profitálhasson hosszú távon” – mondta el a programról Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Ha eltűnik a papír, megáll az élet?
- Nagyobb rugalmasságot, több időt és a papírmunka csökkenését várja a digitalizációtól a kkv-szektor
- Pénzügyi rendszereket fejlesztő startup cégekbe fektet be az MKB
- Együttműködés a digitalizációért
- Megújulnak vagy elbuknak a pénzintézetek Magyarországon?
- A Fujitsu új Ipar 4.0 kompetenciaközpontja gyorsítja a gyártóipar digitális átalakulását
- Radikális változás előtt áll az autóipar
- Az energiavállalatoknak új vetélytársakkal kell szembenézniük
- Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
- Meghekkelt robotok a gyárakban - ez nem sci-fi
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.