A UR+ lett 2017 legjobbja
Tarolt a 2017-es INDUSTRIEPREIS ipari díjátadón a Universal Robots „Universal Robots+” elnevezésű online platformja. A rendszer fejlesztők, terjesztők és végfelhasználók számára kifejlesztett tér, ahol az együttműködő robotkarok minden applikációjának megtervezésére és bemutatására van lehetőség, virtuálisan.
Az német ipari díjátadó ünnepség, az INDUSTRIEPREIS 2017 szakmai zsűrije a Universal Robots Universal Robots+ elnevezésű online ökoszisztémáját találta 2017 legjobbjának a szolgáltatások kategóriában. Az iparági szakértőkből, egyetemi oktatókból és szakújságírókból álló független zsűri minden évben az olyan újszerű ipari megoldásokat díjazza, amelyek társadalmi, illetve környezetvédelmi előnyökkel kapcsolják össze a gazdasági és technológiai alkalmazást. A Universal Robots+ azzal érdemelte ki az elismerést, hogy lehetővé teszi főleg kis- és középvállalkozások számára, hogy minél könnyebben lépjenek be az automatizáció világába.
„Nagyon örülünk ennek a díjnak. Úgy gondoljuk, hogy ez is tovább erősíti úttörő szerepünket, és ehhez méltóan ezzel a kezdeményezéssel kulcsfontosságú szolgáltatást tudunk nyújtani a teljes iparágnak.” – mondta Helmut Schmid, a Universal Robots németországi ügyvezető igazgatója és nyugat-európai vezérigazgatója. „A Universal Robots+ szerves részét képezi a „Csináld magad” stratégiánknak. Ennek célja, hogy lényegesen csökkentsük az automatizáció útjába kerülő akadályokat azzal, hogy tovább redukáljuk a telepítés bonyolultságát és költségeit. A robotok telepítésének és használatának olyan egyszerűvé és rugalmassá kell válnia, hogy bárki képes legyen a működtetésükre.” – mondta Helmut Schmid. Ezzel az online platformmal a Universal Robots egy virtuális eszköztárat hozott létre a partnerek és ügyfelek számára, amelyben mindent megtalálnak, amire szükségük van ahhoz, hogy összeállítsák a vállalkozásuk számára ideális úgynevezett „plug & play” robotalkalmazásokat.
Több mint egy egyszerű online közösség
Elindítása óta a Universal Robots+ egy fejlesztők, terjesztők és végfelhasználók számára kifejlesztett, átfogó rendszerré vált, amelyben az együttműködő robotkarok (UR3, UR5, UR10) minden elképzelhető applikációjának megtervezésére és bemutatására lehetőség van. Az online platform két részből áll: az első a bemutatóterem, amelyben innovatív működtető egységeket, alkatrészeket és szoftveres megoldásokat találunk. Mindegyikük „plug & play” elem, amelyek garantálják az UR-robotokkal való gördülékeny integrációt. A második pedig egy átfogó támogató és marketing platform a fejlesztők számára, amely egy ingyenes UR+ fejlesztőprogramot is tartalmaz. A résztvevők nem csak díjtalan technikai támogatást kapnak az új roboteszközök tervezése során, hanem a folyamatosan bővülő, globális terjesztői és ügyfélpiachoz való hozzáférés előnyeit is élvezhetik. A rendszer jelenlegi növekedése jól mutatja az új koncepció iránti magas érdeklődést: a bemutatóteremben lévő UR+ termékek száma 35-re emelkedett, és 2017 végére valószínűleg a 100-at is eléri. Mindeközben 260 fejlesztő már regisztrált az UR+ fejlesztőprogramhoz, ez a szám az év végére a becslések szerint 400-ra fog emelkedni.
Kapcsolódó cikkek
- Ipar 5.0 – Az emberi érintés visszatér
- Egy robot az új kollégád – és Te vagy a főnök
- MI és a Robot
- Kell-e félnünk a robotoktól?
- Sakkjátszma kizárólag szemmozgással vezérelt ABB robot segítségével
- A Fujitsu ügyfeleit már robotok szolgálják ki
- Magyarországi kisdiákok a robotprogramozás elitjében
- Meghekkelt robotok a gyárakban - ez nem sci-fi
- Lesz Olimpia Magyarországon
- A legmodernebb robotokon mutatták meg tudásukat a mérnökhallgatók
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.