Lezárult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel közösen fejlesztett első európai mobilitási platform kialakítása
Júniusban Strasbourgban lezárult az a 2012-ben megkezdett példaértékű interoperábilis, határainkon átnyúló MOBiNET mobilitás-menedzsment projekt, amelynek konzorciumi tagja volt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is.
Magyarországról konzorciumi tagként, elsőként a 100 százalékos állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vehetett részt olyan összeurópai projektben, a MOBiNET-ben, amelynek célja az volt, hogy a különböző közlekedési szolgáltatások határokon átnyúlóan, az Európai Unió tagállamaiban elérhetőek legyenek.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által 2014. július 1-vel indított fenntartható modellen alapuló Nemzeti Mobilfizetési Rendszer interoperábilis megoldásának köszönhetően, lehetőséget biztosít olyan határainkon átnyúló európai közlekedési (parkolási, autópályamatrica) rendszerbe történő csatlakozásra, amely megszűnteti a szolgáltatás elérésének területi korlátait.
Az Európai Bizottság által társfinanszírozott MOBiNET projekthez - az Európai Unió FP7 keretén (az EU kutatás- és technológiafejlesztési célú finanszírozási programja) belül létrejött konzorciumhoz - azzal a céllal csatlakozott a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., hogy a Magyarországon már működő mobilfizetési megoldással segítse az Európai Unió tagállamaiban működő közlekedési szolgáltatások elérését.
A február végi projekt felülvizsgálatot követve júniusban a MOBiNET konzorciumi partnerei Strasbourgban áttekintették az addig elvégzett munkát és egyúttal lezárták a megoldás koncepció fejlesztését. A MOBiNET használatával a piacon már elérhető és regisztrált mobilitási rendszerek megtalálják egymást és képesek arra, hogy kényelmes elektronikus és mobilfizetési környezetet biztosítsanak a szolgáltatások eléréséhez a felhasználók számára, a kialakított megoldás az Európai Unió átjárható szolgáltatásainak számát növeli.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. számára kiemelkedően fontos volt a MOBiNET fejlesztésben való részvétel, mivel a Társaság célja, hogy olyan, a lakosság kényelmét kiszolgáló készpénz kímélő megoldásokat kínáljon, amelyek az Európai Unió tagországain belül, és akár azon túl is egységesen használhatóak legyenek. A MOBiNET koncepció fejlesztése során szerzett tapasztalatokat, a Társaság a már folyó újabb európai uniós finanszírozású LinkingDanube projektben és Magyarország V4 elnökségével kapcsolatosan kialakítandó V4 Smart Platformban is kamatoztatni tudja majd.
Sikerként könyvelhető el, hogy a MOBiNET fejlesztése kapcsán újabb nemzetközi viszonteladói partnerekkel gyarapodott a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. szolgáltatói köre, amely jól mutatja az interoperábilis szolgáltatások iránti nemzetközi igényt.
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
Kapcsolódó cikkek
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- Hároméves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Június 29-én néhány órán át szünetel a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Mostantól fizethet mindent mobillal
- Magyarok segítenek felzárkóztatni Ázsia egyik feltörekvő országát
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Roland Berger tanulmánya a mobilszolgáltatók kihívásairól, és azok lehetséges megoldásairól
- Ne féljünk a GDPR-tól!
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.