A Huawei Vakációs Barométere rámutat a különbségekre

forrás: Prím Online, 2017. július 28. 08:34

Hatékonyabban használják ki az okostelefonjaikat a nők, mint a férfiak, előrébb járnak a mobilfizetés, a navigáció és egy sor más, a nyaralás alatt fontos alkalmazás használatában - derült ki abból a kutatásból, amelyet a Huawei Technologies készíttetett többek között Magyarországon is. 

A felmérés szerint a két nem telefonhasználat terén sem csak ebben különbözik: a férfiak a jó hátlapi kamerát, a nők viszont a gyorsaságot - a processzort - részesítik előnyben a nyaralás során. A medencébe viszont továbbra sem vinnénk magunkkal okostelefont, mindössze a felhasználók harmada tartja fontosnak, hogy a telefon vízálló legyen.

 

A Huawei Vakációs Barométer-ét az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég készítette 12 európai országban , s ennek eredményeiről korábban már publikált a cég, ám ma újabb részleteket hozott nyilvánosságra.  A barométer azt vizsgálta, hogy az okostelefonok mely funkciói és tulajdonságai a legfontosabbak a felhasználók számára a nyári vakáció során. Messze a legtöbben – a válaszadók 83 százaléka – az akkumulátor üzemidejének hosszát tartja a legfontosabbnak nyaralás ideje alatt. A felhasználók háromnegyede azt is lényegesnek tartja, hogy nagy tárhelye legyen a telefonjának, emellett a jó minőségű hátlapi kamera és az akadozás nélküli teljesítményt kínáló nagy teljesítményű processzor (62-62 százalék) szerepel a legfontosabb preferenciák közt.

 

A felmérés a nők és a férfiak okostelefon használati szokásainak különbségeire is rámutatott. Kiderült, hogy nők „okosabban” használják, azaz jobban kihasználják a mobiltelefonjukról elérhető szolgáltatásokat: 67 százalékuk használja a GPS navigációt a telefonján (a férfiaknál ez az arány 61 százalék), és a mobilfizetés terén is az urak előtt járnak. A hölgyek 16 százaléka használja erre a célra telefonját, szemben a férfiak körében mért 13 százalékkal. A nők előrébb tartanak abban is, hogy az utazásaikat okostelefon segítségével szervezzék, 34 százalékuk használja erre a telefonját, míg a férfiaknak csak 25 százaléka. A turistáknak készített alkalmazások használatában is élen járnak a nők: több mint negyedük tájékozódik a segítségükkel az idegen városokban, míg a férfiaknál 20 százalék ez az arány. 

 

 

A férfiaknak a szelfi, a nőknek az erős processzor fontos

Meglepő eredmény, hogy a férfiak többen jelölték meg fontos preferenciaként a szelfik készítésében kihagyhatatlan előlapi kamera minőségét, mint a nők: az urak 43 százaléka várja el, hogy jó minőségben szelfizhessen a nyaralás alatt, a hölgyeknél ez az arány csupán 36 százalék. A férfiak közül nagyobb arányban (64 százalék) tartják fontosnak a jó hátlapi kamerát, mint a nők (60 százalék), a mobil gyorsaságát biztosító processzorra viszont a hölgyek közül tartanak többen igényt: 65 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ez a tulajdonság lényeges számukra, míg a férfiaknál ez az arány 59 százalék.

 

 

A magyarok szeretnek gyorsan megosztani

A kutatásból az is kiderült, hogy minél idősebb valaki, annál kevésbé fontos neki a telefon hátlapi kamerájának minősége. Míg a 18-24 év közöttiek 70 százaléka a nyaralás szükséges kellékének tartja a jó minőségű képeket készítő eszközt, addig a 35-45 év közöttieknek már csak alig több mint fele gondolkodik így. 

 

A különleges kamera tulajdonságok (speciális fotózási módok, széles látószögű lencse, beépített funkciók, amikkel a készített képek könnyen megoszthatók a közösségi média felületeken) a régiós eredmények alapján a válaszadók körülbelül negyedének fontosak.

 

A magyarok között azonban jóval többen tartanak igényt ilyen különleges funkciókra: a speciális hátlapi kamera módokról a hazai megkérdezettek 43 százaléka, a széles látószögű lencséről 42 százalékuk nyilatkozta, hogy lényegesnek tartja egy okostelefonban a nyaralása során. Az, hogy a készített fotó rögtön megosztható legyen a közösségi oldalakon, szintén fontosabb a magyaroknak, mint a régiós átlagnak, itthon 29 százalék nyilatkozott így, míg a teljes vizsgált területen ez az arány 22 százalék. 

 

 

Alig számít az ütés a por és a víz

Az olyan praktikus tulajdonságok, mint az ütésállóság, porállóság vagy vízállóság igen alul vannak a fontossági listán: a megkérdezettek mindössze 39 százaléka tart igényt az előbbire, porral vagy kosszal szembeni védettség 35 százalékuknak bír jelentőséggel, míg vízálló telefont csupán kevesebb, mint a válaszadók harmada, 32 százalék tartana fontosnak. 

 

A kiváló minőségű képernyő a megkérdezettek több mint felének (59 százalék) bír jelentőséggel, a megkérdezettek 53 százaléka pedig a navigációhoz és térkép applikációkhoz szükséges GPS elérést tartja elengedhetetlennek. Az LTE/4G kapcsolat a válaszadók nagyjából felének fontos, a hölgyeknek inkább (52 százalék), mint a férfiaknak (45 százalék).

 

 

Nyaralás alatt az Instagramot töltjük le legtöbben

A Huawei megbízásából készített kutatás arra is rámutatott, hogy a nyaralás során a legtöbbek által használt okostelefonról elérhető szolgáltatás a Booking.com, ezt a felhasználók 55 százaléka használja. A másik utazós alkalmazásnál, a Tripadvisornál (34 százalék) viszont népszerűbb az Instagram (37 százalék), ahogy a felhasználók mintegy negyede a zenéket biztosító Spotfy és a filmnézésben élen járó Netflix nélkül sem tudja elképzelni a nyári vakációt. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32