Őszre saját költségén helyezi új platformra a BKK e-jegyrendszerét a T-Systems Magyarország
Teherbírását és a támadásokkal szembeni ellenállóképességét emelve a T-Systems Magyarország saját költségén továbbfejlesztett, magas színvonalú szolgáltatása még az ősszel elkészül.
A T-Systems Magyarország szakmai feladata az volt, hogy egy könnyen, stabilan használható online jegyrendszert építsen fel a megrendelő által megadott igények és keretek szerint. Egy rendszer fejlesztése az átadással nem fejeződik be. Az átadás után a felhasználói tapasztalatokra és visszajelzésekre építve tovább folyik.
A rendszernek voltak olyan hiányosságai, amelyek további fejlesztést kívántak. A cég fejlesztőcsapata folyamatosan dolgozik a rendszer továbbfejlesztésén.
A szolgáltatás ellen indított támadáshullám oda vezetett, hogy néhány napos használat után a BKK-nak fel kellett függesztenie a jegy és bérlet webshopjának működését. A szolgáltatás indulását követően három hullámban több típusú és intenzitású támadás érte a rendszer különböző pontjait.
Az első IT szakértelmet igénylő támadások még kisebb számú kísérletekkel a rendszer feltörését célozták. A második hullámban a támadások jellege kibővült. Ekkortól szervezett, 87 különböző IP címről érkező és még magasabb szakértelmet kívánó automatizált, 9450 kártékony kérés érkezett. A harmadik hullámban részben külföldi szerverekről érkező támadáshullám mértéke a szolgáltatás működésének leállításához vezetett.
Az állítólagos adatvédelmi incidensre tekintettel a T-Systems Magyarország azonnal teljes körű vizsgálatot indított, a belső vizsgálaton felül felkérte az EY nemzetközi tanácsadó céget egy külső, független szakértői vizsgálat lefolytatására is.
„A cél az, hogy megerősítsük, ellenállóbbá és nagyobb teherbírásúvá tegyük az infrastruktúrát, amely jóval biztonságosabban, többféle fizetési módot lehetővé téve, ráadásul egy felhasználóbarát mobilalkalmazással kiegészülve fog elkészülni már az idén ősszel” – mondta a T-Systems Magyarország vezérigazgatója. Kaszás Zoltán azt is közölte: a cég saját költségén végzi a rendszer továbbfejlesztést, tesztelésére pedig a sebezhetőségek feltárására szolgáló, szabályozott technikai platformhoz tartozó, az úgynevezett „bug bounty” módszereket is bevetnek.
Kapcsolódó cikkek
- A Check Point szerint a Fireball és a WannaCry négyből egy szervezetre van hatással világszerte
- Ne csak naptejjel védekezzünk nyáron – NetIQ trendek
- Júniusi vírusriport az ESET-től
- 28.000 dekódolt eszköz és 100-nál több globális partner
- A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai
- A menedzselt szolgáltatások piaca várhatóan eléri a 65 billió forint összbevételt 2022 végéig
- A Kaspersky Lab és a DS Virgin Racing kiterjeszti együttműködését
- 35 ezer paksi atomerőmű energiája kellene, hogy meghamisítsanak egy e-aláírást
- Az emberi tényező szerepe a vállalati támadások során
- Több mint testőr: védelem a kibertámadások ellen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.