Magyar sikerek Teheránban, a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) alapvető fontosságúnak tartja a tehetséggondozást, így a nemzetközi diákolimpiákra való felkészítésben is döntő részt vállal. A legutóbbi – különleges helyszínen, Irán fővárosában, Teheránban rendezett – Nemzetközi Diákolimpián aranyérmet és további díjakat is nyertek versenyzőik.
A 2017. július 28. és augusztus 4. között rendezett megmérettetésen Gáspár Attila, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanulója aranyérmet kapott. Teljesítménye azért is kiemelkedő, mert ugyanő aranyérmet szerzett az idei és a tavalyi Nemzetközi Matematikai Diákolimpián is, ilyen éremeső pedig nemzetközi szinten is ritkán fordul elő. Ez az első alkalom, hogy egy versenyző a matematikai és az informatikai olimpián is aranyérmet szerez.
A Nemzetközi Informatikai Diákolimpia magyar díjazottai:
- Gáspár Attila (aranyérem) - Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc
- Mernyei Péter (ezüstérem) - Radnóti Miklós Gimnázium, Budapest
- Janzer Orsolya Lili (bronzérem) - Fazekas Mihály Gimnázium, Budapest
- Radnai László (dicséret) - Veres Péter Gimnázium, Budapest
Nagyszerű teljesítmény, hogy Mernyei Péter az elmúlt 2 évben diákolimpiákon 3 ezüstérmet szerzett.
Az NJSZT mindent elkövet azért, hogy a tévesen „férfiszakmának” tartott IT-területen a nők azonos eséllyel és súllyal szerepeljenek, ezért külön öröm számukra, hogy – első alkalommal – magyar lányversenyző is érmet szerzett informatikai diákolimpián, Janzer Orsolya Lili személyében.
Az NJSZT tehetséggondozásért felelős alelnöke, Dr. Zsakó László és Dr. Horváth Gyula csapatvezető – mindketten az ELTE oktatói - az NJSZT Tehetséggondozási Szakosztály képviseletében vezették a felkészítést. Beszámolójuk szerint Teherán kiváló színvonalú, jól szervezett nemzetközi versenynek adott otthont. A következő diákolimpiák helyszínei: Japán, 2018; Baku, Azerbajdzsán, 2019; Szingapúr, 2020.
Bár a jelenlegi NAT Kerettanterv még az alapokat sem nagyon biztosítja ahhoz, hogy a tanulók ilyen versenyen részt vegyenek, az NJSZT tehetséggondozási rendszere lehetőséget ad a sikeres szerepléshez.
Az NJSZT által néhány éve indított Neumann János Tehetséggondozó Programon regionális szinten a tervek szerint idén is 400, országos szinten pedig 60 tehetséges diák készülhet fel a versenyszereplésekre, havi 1-1 foglalkozással. Ehhez a programhoz az NJSZT előállította a tananyagot, amelyet ingyen ad segédkönyv formájában a résztvevő tanulóknak. A tehetséggondozás fontos színtere a Társaság által szervezett Nemes Tihamér OITV is.
Az NJSZT jelentős szellemi és anyagi erőforrásokat fordít a tehetséggondozásra, a versenyzők felkészítésére, a rendelkezésre álló pályázati források korlátaitól függetlenül. Ez azért is nagyon fontos, mert az NJSZT tehetséggondozási munkái a kormányzat által kezdeményezett Digitális Jólét Program törekvéseivel teljes összhangban vannak – és hozzájárulnak a magyar lakosság digitális felzárkózásához, az ország versenyképességéhez.
Kapcsolódó cikkek
- IT biztonság közérthetően: új, ingyenes tankönyvet tesz hozzáférhetővé az NJSZT
- Közterületet neveztek el a neves informatikusról, Jánosi Marcellről
- Neumann professzori cím Lovász Lászlónak
- MI és a Robot
- Digitális téma: minden tanárnak, minden órán
- Jubileumi konferencián adták át az IKT-szektor kiemelkedő szakembereinek járó díjakat
- Gondolkodom tehát…? – jubileumi konferencia egy új korszak kezdetéről
- Az ELTE és az informatikai ipar összefogása a jövő tehetségeiért
- IKT pedagógusoknak – már ma is nélkülözhetetlen, holnap létfontosságú…
- Nem esett messze az alma a fájától
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.