16,3 millió tonna szén-dioxidtól védtük meg a Földet
Nagyszabású nemzetközi kutatáshoz csatlakozott a Jófogás
Földünk fenntarthatóságáért mi is felelősek vagyunk, de vajon mit teszünk az érdekében? A Jófogást és Használtautó.hu-t is üzemeltető Schibsted Media Group nemrégiben nyolc különböző országban, a cégcsoporton belüli apróhirdetési portálok elemzésével készített kutatást, hogy felhívja a figyelmet a szén-dioxid kibocsájtás visszaszorítására. Kiderült, a közreműködő országok felhasználói csak azzal, hogy másodkézből vásároltak, 2016-ban összesen annyi káros gáztól védték meg a bolygót, mint amennyit egy repülő bocsájt ki, ha 1440-szer körbe repüli a Földet.
Az iparágak rohamos fejlődésével már jó néhány évtizede a túlfogyasztás korába léptünk, a tárgyakat inkább eldobjuk, minthogy továbbadjuk valakinek, akinek még hasznára lehet, és inkább lecseréljük, mint megjavíttatjuk. A Föld erőforrásai viszont végesek, és megdöbbentő a tény, hogy 2017-ben már augusztus 2-án elérkezett a túlfogyasztás napja – azaz az emberiség 7 hónap alatt elhasználta azt, amit bolygónk egy év alatt képes megújítani.
Mit tehetünk?
A Jófogás hazai felméréséből, 1137 felhasználó megkérdezését követően kiderült, bár az emberek 64%-a fontos ügynek tartja a környezetvédelmet, a mindennapokban tudatosan csak 24%-uk tesz ennek érdekében. A legnagyobb apróhirdetési portál a túlfogyasztás napján külön megköszönte felhasználóinak, hogy könnyítik a bolygóra nehezedő nyomást, és a WWF Magyarországgal karöltve mindennapi tippekkel edukált, hogyan lehet kis odafigyeléssel napi szinten tenni a környezetért.
– Jelenleg úgy éljük mindennapjainkat, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre. Pedig csak ez az egy bolygónk van, ezért elengedhetetlen, hogy mindannyian tegyünk egy fenntartható jövőért. A tudatos életvitel, sok apró tett is már rengeteget jelent természeti erőforrásaink megőrzése érdekében. Ha feleslegessé vált dolgainkat nem dobjuk ki, hanem megpróbáljuk eladni vagy elcserélni, azzal hozzáteszünk ahhoz, hogy kevesebb új termék gyártására legyen szükség. Így máris enyhítettünk azokon a terheken, amelyek Földünkre nehezednek – nyilatkozta Antal Alexa, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője.
Hazai viszonylat
A Jófogás nemrégiben részt vett egy átfogó, nemzetközi kutatásban is, amelyet a svédországi IVL Környezetvédelmi Kutatóintézet készített, hazánk mellett Franciaország, Svédország, Marokkó, Norvégia, Finnország, Spanyolország és Olaszország részvételével. Kiderült, csak a Jófogáson történt vásárlások 2016-ban összesen 200 000 tonnával csökkentették az ország szén-dioxid kibocsátását, ami felér 0,7 millió új ülőgarnitúra előállításának szén-dioxid termelődésével, de ennyivel kímélnénk meg a környezetet akkor is, ha a Budapesten 31 napra leállna a teljes közlekedés. A nyolc ország összesen 16,3 millió tonna felesleges szén-dioxidot spórolt meg! A számítási módszert és egyéb izgalmas adatokat a docs.jofogas.hu/secondhandhatas oldal részletezi.
– Szerintünk minden eladott használt termék kiválthatja egy új termék legyártását, valamint az adott termék leselejtezésével kapcsolatos energiafogyasztást is. Ezért bár nyilvánvaló, hogy legtöbben spórolni szeretnének az apróhirdetési portálokon kötött üzletekkel, jó, ha azt is tudják, hogy ezzel egyben egy olyan alternatívát választanak, amivel hozzájárulnak az ökológiai lábnyom csökkentéséhez – tette hozzá Oláh Alexandra, a Jófogás marketingigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A bambusz nem csak a pandáknak jó
- Trump elnök döntésének nincs hatása a Xeroxra
- Nem az üzlet miatt tartja fontosnak a Xerox a fenntarthatóságot
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- Vége a klasszikus tévézésnek
- Így gyűjtöget a magyar
- Új Q&A app egyetemistáktól
- A Telekom ismét meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
- A Telekom pályázatot hirdet fenntartható szervezetek számára
- A Telekom karbonsemlegesen működik 2016-ban is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.