Az ABB innovatív vontatási áramellátási megoldást szállít az Egyesült Királyság vasúti hálózatához

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 16. 13:33

Az ABB 20 millió dollár értékű megbízást nyert a Network Rail-től pálya menti erősáramú elektronikai megoldás szállítására nagysebességű villamos motorvonatokhoz.

Az Egyesült Királyság kiemelkedő jelentőségű vasúti fővonala, az East Coast Mainline (ECML) Londont és Edinburgh-t köti össze. A vasúti infrastruktúra tulajdonosa és üzemeltetője, a Network Rail arra készül, hogy közel 200 km/óra sebességgel közlekedő Hitachi Intercity Express vonatokat állít forgalomba. Az új szerelvények várhatóan 2018-tól állnak az utazóközönség rendelkezésére. Az új vonatok hibrid hajtásúak, egyaránt üzemeltethetők diesel olajjal és villamos energiával is. Doncaster közelében egy pályaszakaszon, illetve a Hitachi új gördülőállomány kiszolgálására létesítendő járműtelepén többlet vontatási teljesítmény biztosítására lesz szükség. 

 

Az új szerelvények villamos vontatásához háromszor nagyobb villamos teljesítmény kell, mint amit a jelenlegi hálózat biztosítani tud. Ilyen esetekben az a bevett gyakorlat, hogy nagyfeszültségű hálózati csatlakozást építenek ki, ami azonban nagyon költséges és igen időigényes lehet. A szokásos megoldás helyett az ABB egy statikus frekvencia-átalakítóra (Static Frequency Converter / SFC) alapozott megoldást fejlesztett ki, amely a meglévő Northern Powergrid villamosenergia-elosztó hálózatról érkező áramot fogja átalakítani. A becslések szerint az új nagyfeszültségű hálózati csatlakozás kiépítési költségeihez képest az ABB megoldása 60%-os költségmegtakarítást jelent majd.  

 

 

 

Az esetek többségében az SFC beépítésének az a fő célja, hogy segítségével inkompatibilis villamos hálózatokat kössenek össze. Az SFC alkalmazásának egy jellemző példája, amikor a 60 Hz-es fedélzeti hálózattal rendelkező tengeri utasszállító hajónak rá kell csatlakoznia a kikötő 50 Hz-en üzemelő parti villamos hálózatára. 

 

Az ECML doncasteri szakaszán az SFC nem a hálózati frekvencia átalakítását végzi majd. Az SFC-nek az lesz a feladata, hogy a helyi elosztóhálózatról érkező 33 kilovoltos tápáramot a vonatok számára egyfázisú, 25 kilovoltos pálya menti tápárammá alakítsa. Az ABB komplett SFC megoldást szállít a Network Rail számára, ebbe beletartoznak a teljesítményelektronikai rendszerek, transzformátorok, kapcsolóberendezések és a kábelezés is. Az ABB a megbízást 2017 második negyedévében nyerte el.  

 

“A Doncaster ECML projekt kiváló példa arra, hogy intelligens megoldásokkal a vasúti projektek esetében is csökkenteni lehet a hálózatcsatlakozási költségeket” – nyilatkozata Patrick Fragman, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó Hálózatintegrációs szakág vezetője. “Az ABB jelen megoldása azt is bebizonyítja, hogy az innováció nem minden esetben jelenti valamilyen új technológia alkalmazását. Esetünkben a kipróbált és már bevált SFC technológiát alkalmazzuk olyan módon, hogy az számos hasonló projektben kínálhat megoldást a meglévő vasúti hálózatok villamos korszerűsítése terén.” 

 

Az ABB hasonló SFC alkalmazást épített ki az ausztráliai Brisbane Wulkuraka járműtelepén is. Az ABB megoldása biztosítja az áram-betápláló állomás korszerűsítését, és lehetővé teszi a Queensland Rail számára, hogy a délkeleti régióban valóra váltsa vasútbővítési terveit. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32