Az ABB innovatív vontatási áramellátási megoldást szállít az Egyesült Királyság vasúti hálózatához
Az ABB 20 millió dollár értékű megbízást nyert a Network Rail-től pálya menti erősáramú elektronikai megoldás szállítására nagysebességű villamos motorvonatokhoz.
Az Egyesült Királyság kiemelkedő jelentőségű vasúti fővonala, az East Coast Mainline (ECML) Londont és Edinburgh-t köti össze. A vasúti infrastruktúra tulajdonosa és üzemeltetője, a Network Rail arra készül, hogy közel 200 km/óra sebességgel közlekedő Hitachi Intercity Express vonatokat állít forgalomba. Az új szerelvények várhatóan 2018-tól állnak az utazóközönség rendelkezésére. Az új vonatok hibrid hajtásúak, egyaránt üzemeltethetők diesel olajjal és villamos energiával is. Doncaster közelében egy pályaszakaszon, illetve a Hitachi új gördülőállomány kiszolgálására létesítendő járműtelepén többlet vontatási teljesítmény biztosítására lesz szükség.
Az új szerelvények villamos vontatásához háromszor nagyobb villamos teljesítmény kell, mint amit a jelenlegi hálózat biztosítani tud. Ilyen esetekben az a bevett gyakorlat, hogy nagyfeszültségű hálózati csatlakozást építenek ki, ami azonban nagyon költséges és igen időigényes lehet. A szokásos megoldás helyett az ABB egy statikus frekvencia-átalakítóra (Static Frequency Converter / SFC) alapozott megoldást fejlesztett ki, amely a meglévő Northern Powergrid villamosenergia-elosztó hálózatról érkező áramot fogja átalakítani. A becslések szerint az új nagyfeszültségű hálózati csatlakozás kiépítési költségeihez képest az ABB megoldása 60%-os költségmegtakarítást jelent majd.
Az esetek többségében az SFC beépítésének az a fő célja, hogy segítségével inkompatibilis villamos hálózatokat kössenek össze. Az SFC alkalmazásának egy jellemző példája, amikor a 60 Hz-es fedélzeti hálózattal rendelkező tengeri utasszállító hajónak rá kell csatlakoznia a kikötő 50 Hz-en üzemelő parti villamos hálózatára.
Az ECML doncasteri szakaszán az SFC nem a hálózati frekvencia átalakítását végzi majd. Az SFC-nek az lesz a feladata, hogy a helyi elosztóhálózatról érkező 33 kilovoltos tápáramot a vonatok számára egyfázisú, 25 kilovoltos pálya menti tápárammá alakítsa. Az ABB komplett SFC megoldást szállít a Network Rail számára, ebbe beletartoznak a teljesítményelektronikai rendszerek, transzformátorok, kapcsolóberendezések és a kábelezés is. Az ABB a megbízást 2017 második negyedévében nyerte el.
“A Doncaster ECML projekt kiváló példa arra, hogy intelligens megoldásokkal a vasúti projektek esetében is csökkenteni lehet a hálózatcsatlakozási költségeket” – nyilatkozata Patrick Fragman, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó Hálózatintegrációs szakág vezetője. “Az ABB jelen megoldása azt is bebizonyítja, hogy az innováció nem minden esetben jelenti valamilyen új technológia alkalmazását. Esetünkben a kipróbált és már bevált SFC technológiát alkalmazzuk olyan módon, hogy az számos hasonló projektben kínálhat megoldást a meglévő vasúti hálózatok villamos korszerűsítése terén.”
Az ABB hasonló SFC alkalmazást épített ki az ausztráliai Brisbane Wulkuraka járműtelepén is. Az ABB megoldása biztosítja az áram-betápláló állomás korszerűsítését, és lehetővé teszi a Queensland Rail számára, hogy a délkeleti régióban valóra váltsa vasútbővítési terveit.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB elektromos gyorstöltő állomást szállít a Lidl számára
- Prosperáló világváros elöregedő vízhálózattal
- A Magyar Telekom megszünteti a lakossági villamosenergia-szolgáltatását
- A robotika aranykora
- Az ABB fokozza a növekedés ütemét
- Az ABB tovább erősíti digitális portfólióját a KEYMILE kommunikációs hálózatokat fejlesztő üzletágának felvásárlásával
- Az ABB villanymotorja közel 100%-os energiahatékonysággal világrekordot állított fel
- Optimális napenergia felhasználás az ABB innovatív REACT inverterével
- ABB az űrben: a legvégső határ meghódítása
- Idén is sikerrel zárult az ABB hazai ösztöndíj- és női mentorprogramja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.