Instagram-workshopot rendeztek középiskolásoknak
Középiskolások részvételével rendezték meg a Szóda Műhely első #Varosipezsges Instagram fotóworkshopját, ahol a diákok szakértőktől leshették el a legfontosabb tippeket és trükköket, a képmegosztó alkalmazás professzionális és biztonságos használata érdekében.
Az Instagram használatának elméletét és gyakorlatát ismerhették meg azok a középiskolások, akik részt vettek a Szóda Műhely első Instagram fotóworkshopján. Az eseményt az Antall József Tudásközpont (AJTK) középiskolás-programjaiért felelős Szóda Műhely, a Deák 17 Ifjúsági Művészeti Galéria, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Ringier Axel Springer (RAS) fiatalokat célzó portálja, a Noizz.hu, illetve a Noguchi Porter Novelli közös kampányának részeként rendezték meg.
„A mai fiatalok számára teljesen természetes, hogy életük minden pillanatát szinte azonnal megoszthatják barátaikkal, ismerőseikkel a közösségi oldalakon, arról azonban kevés információjuk van, hogy mitől lesz egy fotó különlegesebb, mint a többi” – mondta Pettendi Szabó Péter, a METU fotográfustanára. „Jó témaválasztással, tudatos kompozíció- és expozíció beállítások hasznalatával és egy kis találékonysággal kiemelkedő minőségű képek készülhetnek, akár egy Instagram-profil számára is” – tette hozzá.
„Az Instagram tudatos használatával, a témák, a hashtagek, a posztolás idejének optimális megválasztásával, érdekes és szép képek megosztásával nem lehetetlen akár komoly követőbázis kiépítése sem” – hangsúlyozta Szabó László, a RAS Digital Media Campus programjának menedzsere. Véleménye szerint ugyanakkor a következő években a videós tartalmak még nagyobb arányú megjelenésére kell számítanunk.
A #Varosipezsges Instagram-nyereményjáték és workshop a Z generáció digitális szokásainak megismerését és közösségimédia-edukációját megcélzó kezdeményezés része. A középiskolásokat célzó képmegosztó pályázaton a #Varosipezsges hashtaggel feltöltött képek közül a METU, a Szóda Műhely, a Noizz.hu és a Deák17 galéria szakértőiből álló zsűri választja majd ki a legkiválóbb alkotásokat. A legjobb fotó készítője egy GoPro akciókamerával lesz gazdagabb, a legizgalmasabb képeket pedig egy kiállításon is bemutatják majd. A METU, a Szóda Műhely és a Noizz.hu emellett egy közös kutatásban méri fel a tizenévesek Instagram-használati szokásait.
Az Instagram-nyereményjáték további részletei az alábbi linken olvashatók: https://szodablog.com/2017/07/26/instagram-palyazati-kiiras
A Z generáció Instagram-használati kérdőívének kitöltői pedig egy 6000 mAh powerbankot nyerhetnek. A kutatás ezen a linken érhető el: https://noizz.hu/szorakozas/varosipezsges-jatek/8ctrl34.
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- Szabad-e felhasználni Instagram képet, videót a honlapomon, blogomon vagy cikkemben?
- Felkészülést indít ’Az Év Honlapja’!
- Újabb fertőzött alkalmazások a Google Play áruházban
- Vigyen LUMIX G kamerát Máltára!
- Jótékonysági sütivásár a Fenntarthatósági Médiaklub és a Telekom összefogásában az Önkéntesség Világnapján
- Élen járnak a svéd vállalatok a magyar nők foglalkoztatásában
- Belehúztunk az Instagramon, de támad a Snapchat
- Mobil Weekend Budapest 2016 - Magyarország elsőszámú mobilpiaci eseménye
- Jubileumi évet nyit 'Az Év Honlapja' pályázat!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.