Azonnali készülékelemzést és gyártóüzemi együttműködést biztosító új eszközöket fejlesztett a Rockwell Automation

Az új termékeknek köszönhetően gyorsabban végezhetnek a hibaelhárítással a gyártóüzemek dolgozói és a támogató csapatok

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 7. 08:31

Az okos készülékek számos csatlakozást létesítettek az ipari üzemeltetés különböző pontjain, így hatékonyabbak a dolgozók az üzemben és az elosztott munkaállomásokon. A digitális átállás folyamatában lévő gyártók közül sokaknak nagyon időigényes ezeknek a modern eszközöknek az üzembe helyezése, valamint túl sok erőforrást kell a szükséges adatok dekódolására és a megfelelő alkalmazottakhoz való eljuttatására fordítani.

A Rockwell Automation a FactoryTalk Analytics for Devices készülékkel és a FactoryTalk TeamONE Standard Edition alkalmazással lehetővé teszi a gyártóüzemi csapatok számára, hogy még gyorsabban hozhassanak még jobb döntéseket. Ezek a használatra kész megoldások minimális konfigurálást igényelnek, és az általános karbantartási problémák gyorsabb megoldásával minimálisra csökkentik a nem tervezett kiesési időt. A készülék és az alkalmazás segítségével lerövidül a karbantartó csapatok reakcióideje, a döntéshozók pedig az ipari berendezések és rendszerek állapotáról és diagnosztikájáról készített elemzéshez kapnak hozzáférést.

 

„A termékek tervezésénél az egyszerű használat volt az elsődleges szempont” – hangsúlyozta Michael Pantaleano a Rockwell Automation globális üzleti menedzsere. „Szorosan együttműködtünk az ügyfeleinkkel, és bebizonyosodott, hogy egy azonnal elérhető alkalmazás és egy skálázható analitikai készülék, amely rögtön üzemkész már az első perctől, értéket teremt. A Rockwell Automation elkötelezett, hogy olyan eszközöket tervezzen, amelyeket az ügyfelek jelenlegi csapattagjai is könnyen tudnak kezelni. Ezzel a két termékkel a karbantartó csapatok gyorsan feltérképezhetik a készülékek állapotát és jobban együtt tudnak működni a részletes információ birtokában.”

 

Ezek a megoldások már az új, előfizetéses Rockwell Automation termékek csoportjába tartoznak. A bevezetés folyamatát még egyszerűbbé teszi az új e-kereskedelmi portál, ahol az új megoldások elérhetők. Az előfizetések és a felhasználói fiókok egyetlen önkiszolgáló portálon keresztül kezelhetők.

 

FactoryTalk TeamONE alkalmazás

A Rockwell Automation Standard Edition néven adta ki a FactoryTalk TeamONE alkalmazás új változatát, amely az átlagos javítási idő (mean time to repair - MTTR) csökkentésére összpontosít. Az új verzió egy riasztási modult is tartalmaz, hogy a csapatok az aktív riasztási részletek alapján tudjanak együttműködni. A felhasználók így egyszerűen átláthatják az összes aktív riasztást. Új részleteket is megtekinthetnek, hozzáadhatnak és megoszthatnak, hogy a riasztási információkat kontextusba helyezve javítsák a csapat együttműködésének hatékonyságát. Az azonnali beavatkozást igénylő riasztások megoszthatók az érintett csapattagokkal vagy az egész csapat számára is posztolhatók, hogy csoportosan lehessen kezelni és megoldani a problémákat.

 

 

Az „okos csomópontként” működő FactoryTalk TeamONE alkalmazás nem igényel szervert, felhő átjárókhoz kapcsolódó készüléket vagy IT üzembehelyezést ahhoz, hogy hasznot termeljen a gyártók számára, és a digitális átállás folyamán egyre sokoldalúbban alkalmazható. Az alkalmazás már letölthető az Apple App Store-ból és a Google Play áruházból, egy új fiók regisztrációja pedig csak pár percet vesz igénybe.

 

Az új Standard Edition éves előfizetéssel érhető el és kibővíti az ingyenes verzióban található funkciókat. A 2016-ban kiadott FactoryTalk TeamONE Free Edition alkalmazás szinte azonnali esemény- és készülékadatokat szolgáltat az üzemi karbantartó csapatoknak, beleértve a mérnöki, kereskedelmi és IT dolgozókat is. Az ingyenes verzióval elhárulnak azok az akadályok, amelyek az ipari csapatok együttműködésének és annak az útjában állnak, hogy a problémákat gyorsan, kontextusba helyezett üzemi adatok (például trendek és készülékállapotok) ismeretében oldhassák meg. Az ingyenes verzió a következő modulokat tartalmazza: Események, Készülékállapotok, Csapat Üzenőfal, Tudásbázis, Faliújság, Csevegés és Trend (Grafikon) modul. A FactoryTalk TeamONE alkalmazással az ügyfelek akár előfizetéssel rendelkező és ingyenes verziót futtató felhasználókat is összeköthetnek.

 

FactoryTalk Analytics for Devices készülék

A FactoryTalk Analytics for Devices egy nagy igénybevételre tervezett készülék, amely segít megelőzni a költséges kiesési időket és proaktív készülékállapot-azonosítással növeli a termelékenységet. Egy tápkábelhez és a helyi vezérlőrendszerhez csatlakoztatva a készülék perceken belül megkezdi az elemzések összeállítását.

 

 

A csatlakozás után az alkalmazás észleli a hálózathoz kapcsolódó automatizációs eszközöket, de úgy, hogy közben nem befolyásolja a teljesítményüket. A gyártóüzemi csapatok így személyre szóló felhívásokat kaphatnak, azonnal megjeleníthetik a készülékeket és egy gépi tanulásra alapozott csevegő bothoz is hozzáférnek. A készülék folyamatosan elemzi a hálózat berendezéseit és megtanulja, mi fontos a felhasználók számára, hogy aztán javaslatokkal segítsen a karbantartói és mérnöki csapatoknak megelőzni a nem tervezett kiesési időket és lerövidíteni a rendszerek javítási idejét.

 

„Az ügyfeleink éppen keresik az utat, hogyan indulhatnának el az Ipar 4.0 irányába, az analitika és az ipari dolgok internete felé” – összegezte Pantaleano. „Ez a készülék egy remek kiindulópont, hiszen már az első perctől kézzelfogható eredményekkel segíti az ügyfeleinket.”

 

A FactoryTalk Analytics for Devices készülék képes bármelyik EtherNet/IP berendezést érzékelni és alap szinten elemezni. A készülék ezenfelül részletes elemzést nyújt több mint 2.000 Allen-Bradley berendezéshez. A készülék ára tartalmazza az első év előfizetését is. Javasolt az előfizetéseket folyamatosan megújítani, hogy az ügyfelek megkaphassák a frissített elemzéseket, funkciókat és a harmadik fél által gyártott berendezésekre is kiterjedő terméktámogatást.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01