A Fujitsu válasza a mainframe-mérnök hiányra

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 9. 08:44

A Fujitsu most bevezetett új szolgáltatásai gondoskodnak róla, hogy a szervezetek hosszú távon is üzemben tudják tartani mainframe-gépeiket. A Fujitsu mainframe-rendszerekhez szánt menedzselt szolgáltatási portfóliója (Mainframe Managed Services Portfolio) a szolgáltatások, a módszertanok, a szakértelem és a megoldások moduláris kínálatával, valamint többek között a Fujitsu BS2000 és VME, valamint az IBM z rendszereket támogató szakértelemmel és megoldásokkal juttatják nagyobb döntési szabadsághoz és rugalmassághoz az ügyfeleket. 

A Fujitsu létrehozta Enterprise Platform Services (EPS) Akadémiáját is, amely az adatközponti- és mainframe-technológiák piacán kínál szakértelmet és karrierlehetőségeket a jelentkezőknek. Támogatja a legfontosabb készségek karbantartását, továbbfejlesztését és a szakértelem átadását annak az új szakértői generációnak, amelynek feladata a mainframe-rendszerek hosszú távú üzemeltetése lesz.

 

 

Számos szervezet mainframe-gépeken futtatja kritikus alkalmazásait, például kormányzati, pénzügyi és biztosítási alkalmazásokat. A különféle virtuális és osztott alkalmazásokat támogató, megbízható mainframe-ek képezik a hibrid IT gerincét.

 

Az ügyfelek körében erősödik az aggodalom, hogy a jövőben hiány lesz a mainframe-ek (pl. IBM z rendszerek) üzemben tartásához szükséges végzettséggel és tudással rendelkező műszaki szakemberekből. A Fujitsu erre reagálva kidolgozott, kifejezetten mainframe-rendszerekhez szánt menedzselt szolgáltatási portfóliója segítséget kíván nyújtani az ügyfeleknek a mainframe-szoftverek és -hardverek állandó üzemeltetési költségeinek mérséklésében. 

 

„A mainframe-rendszerek hosszú távú üzemben tartása ma sok vállalatnál komoly aggodalom forrása. Ezt kívánjuk orvosolni mainframe-rendszerekhez szánt, új menedzselt szolgáltatásainkkal. Elsősorban a mainframe-szoftverek optimalizálására törekszünk, hiszen ezek teszik ki a teljes üzemeltetési költség 60 százalékát. Szeretnénk ügyfeleink partnereként, velük közösen megtalálni az optimális módszert mainframe-rendszereik karbantartásához” – nyilatkozta Richard Carnstone, a Fujitsu EMEIA-régióbeli szervezetének külső mainframe-rendszerekért felelős vezetője. 

 

 

A Fujitsu mainframe-rendszerekhez szánt menedzselt szolgáltatásainak tartalma:

  • Alapszolgáltatások – az ügyfeleknek stabil üzemeltetést biztosító szolgáltatások, amelyek mérséklik a kockázatokat és kezelik a szakemberhiányt. A Fujitsu globális szolgáltatásközpontjainak – Global Delivery Centers (GDC) – hálózata a „follow-the-sun” elv szerint, mindenhol és mindenkor folyamatos hozzáférést kínál a szakértő támogatáshoz.
  • Választható szolgáltatások – a mainframe rendszer hatékonyságát javítják. A Fujitsu a TCO általános felmérésével segít azonosítani a legmegfelelőbb választható szolgáltatásokat. 

 

A Fujitsu által kínált szerződéskötési opciókkal az ügyfeleknek nem kell rugalmatlan árképzésű szerződést kötniük a CPU MIPS-értékre. Törekszünk a CPU-használat, és az ebből eredő magas szoftver- és hardverköltségek mérséklésére. Ügyfeleink többféle alkalmazásmodernizációs és -átalakítási szolgáltatás közül választhatnak. A szolgáltatások első szakaszában végzett környezetelemzés során azonosítjuk a modernizálást igénylő alkalmazásokat, és meghatározzuk, mely alkalmazásokat a legérdemesebb mainframe-en futtatni, és melyeknél érdemes fontolóra venni a platformváltás lehetőségét. 

 

Ár és piaci bevezetés

A mainframe-alapú menedzselt szolgáltatások már jelenleg is elérhetőek közvetlenül a Fujitsutól, a nyújtott szolgáltatásoktól függő áron. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01