Az Ericsson és a Zenuity együttműködik az önvezető autók fejlesztésében
Az Ericsson együttműködik az Autoliv és a Volvo Car Corporation közös vállalkozásaként létrehozott Zenuity-vel. A gépjármű szoftverek fejlesztésére szakosodott cég feladata, hogy teljes körű lefedettséggel rendelkező platformot hozzanak létre a biztonságtechnikai hálózatok (Connected Safety), a fejlett gépjárművezetést támogató rendszerek (ADAS), valamint az autonóm járműfunkciók (AD) szoftverei és funkciói között.
Első lépésként az Ericsson és a Zenuity közösen építi ki a Zenuity Connected Cloud alkalmazást, melynek kezelését az Ericsson IoT Accelerator programja látja el. A piaci bevezetés felgyorsítását lehetővé tevő fejlesztés - a nagyon megbízható felhő alapú megoldásokon keresztül - a berendezések eredeti gyártóinak (OEM) jelent nagy előrelépést. Ezzel a fejlesztéssel az egyes vállalatok képesek megsokszorozni meglévő eszközeik hatékonyságát és meggyorsítják az új szolgáltatások bevezetését.
A teljes körű megoldás része lesz a jármű fedélzeti szoftver integrálása egyéb gépjármű funkciókkal, fedélzeti érzékelőkkel és felhő alapú támogató szolgáltatásokkal, melyek a felhő infrastruktúrából és a többi járműből érkező külső adatokat szolgáltatják. Ennek köszönhetően lehetővé válik, hogy a járműveket az ideiglenesen megjelenő információk és események valós időben történő láthatóságának megteremtésével irányítsák.
A partnerség során az Ericsson biztosítja az IoT platformot és az IoT Accelerator alkalmazást, melyek összerendezik azt a felhőt, amire a Zenuity támogató funkcióinak futtatásához van szükség. A platform nemcsak méretezhető, hanem korszerű IoT megoldás is, ezért - ha a gépjárművezetést támogató rendszerek és az önvezető autók különleges igényeihez szabják, - megbízhatóan biztosítja az elengedhetetlenül szükséges válaszkészséget és biztonságot.
Niklas Heuveldop, az Ericsson elnökhelyettese, stratégiai igazgatója és a Technológiai és Fejlődő Technológiák Osztályának vezetője a következőket tette hozzá: „A hálózatba kapcsolás nemsokára teljesen át fogja alakítani a közlekedést. Az Ericsson a hálózatba kapcsolt gépjárművek rendszerét alátámasztó IoT Accelerator platformjával úttörő ennek kialakításában. A Zenuity-vel kialakított szoros együttműködés fő feladata, hogy egy ténylegesen teljes körű megoldást találjunk, amely az ADAS és az AD szoftverek és funkciók segítségével a biztonságos vezetés még magasabb szintjét teszi majd lehetővé”
Az Autoliv, a gépjárművek biztonságtechnikai rendszereinek az egész világon vezető szerepet betöltő gyártója lesz a Zenuity termékeinek kizárólagos szállítója és forgalmazója. Az Ericsson és a Zenuity által kidolgozott eljárást az egész világon az Autoliv értékesíti majd a gyártók számára.
Kapcsolódó cikkek
- A vészfékrendszerek adhatnak lendületet az önvezető autóknak
- Tízből nyolc kategóriában első az Ericsson a mikrohullámú hálózati szolgáltatók körében végzett felmérésben
- Több mint 1 GBPS sebességgel hasított a mobilnet Észak-Amerikában
- Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
- Huawei: 2025-re már közel 100 milliárd IoT eszközt tartunk majd számon
- Fidelity: Mit kezd a biztosítási piac az önvezető autókkal?
- Kétmillió forint a jövő feltalálóinak és tudósainak
- A nők jól érzik magukat a technológiai iparban
- A Telekom meghirdette NB-IoT pályázatát
- Continental: itt az idő az automatizált vezetés jogi keretének kidolgozására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.